ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تفاوت امور مالی و حسابداری در چیست؟

0

امور مالی و حسابداری اصطلاحاتی هستند که اغلب با هم استفاده می‌شوند. در حالی که هر دو مربوط به مدیریت دارایی یک سازمان هستند، با این حال بر محدوده مخصوص به خود تمرکز دارند.
بسیاری از کارشناسان این حوزه بر این باورند که حسابداری بر جریان روزانه پول، در داخل و یا خارج از یک سازمان و موسسه متمرکز است، در مقابل امور مالی یک اصطلاح گسترده‌تر برای مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های برنامه‌ریزی شده به شمار می‌آید.

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایران به اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

اگر مایل هستید تا کنترل بالایی بر استراتژی‌های سازمان خود داشته باشید، امور مالی می‌تواند برای شما مفید باشد.
معمولا متخصصان بر این باورند که حسابداری و آموزش آن مربوط به معاملات گذشته یک سازمان و یا یک موسسه است، در حالی که امور مالی در برنامه‌ریزی‌های آینده لحاظ می‌شود.
امور مالی در مورد انتظارات افراد از سرمایه و پول و کاهش هدر رفتن آن است.
اگر به چشم‌انداز‌های مالی وسیع‌تری می‌اندیشید، ممکن است امور مالی بیشتر از آموزش حسابداری مالی به شما کمک کند. اگر تحصیلات خود را در امور مالی انجام می‌دهید، احتمالا کار کردن در زمینه اقتصاد کلان و امور مالی بین‌المللی و همچنین مهندسی مالی و امور آن مناسب شما خواهد بود.

استخدام حسابدار

در هر صورت می‌توانید هر کدام از آن‌ها را با توجه به علاقه‌مندی‌های خود انتخاب کنید.با این حال آشنایی با تفاوت میان ویژگی‌های هر یک از آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا هنگام انتخاب و به کارگیری هر کدام هوشمندانه عمل کنید.

تفاوت میان حسابداری و امور مالی

سه تفاوت کلی میان حسابداری و امور مالی عبارتند از:

  1. دامنه و تمرکز
  2. اندازه‌گیری عملکرد مالی
  3. ارزیابی ارزش

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. دامنه و تمرکز

امور مالی و حسابداری در سطوح مختلفی از مدیریت فعالیت می‌کنند.

در حالی که امور مالی ذاتا مربوط به آینده هستند و تمام ارزش آن‌ها از آینده حاصل می‌شود.
در حسابداری هدف بررسی وضعیت یک شرکت است.

 

این قاعده نگاهی به مالکیت یک شرکت (دارایی‌های آن)، آنچه که بدهکار است و مانده حساب که متعلق به سهامداران است، می‌اندازد.
نکته‌ای که در استفاده از این فرمول وجود دارد این است که لازم است تراز باشد، به معنی بهتر دارایی‌های سمت چپ لازم است برابر با مطالبات موجود در طرف مقابل باشد.
این یک فرمول مهم برای این است که آیا سوابق مالی یک شرکت به طور دقیق و بر طبق معاملات انجام شده است و یا خیر، به عبارت بهتر معاملات انجام شده در طی یک دوره زمانی مشخص بررسی می‌شوند.

هنگام بررسی عملکرد از طریق حسابداری مالی، بهتر است بدانید که پول نقد پادشاه است.
برخلاف تکیه بسیاری از حسابداران به داده‌های معامله ای، امور مالی با استفاده از چندین روش اندازه‌گیری مورد سنجش قرار می‌گیرند.
آن‌ها به چگونگی تولید و به کارگیری پول نقد نگاه می‌کنند.

جریان‌های نقدی مهم‌ترین مسئله‌ای است که توضیح می‌دهد شرکت‌ها چگونه پول خود را میان سرمایه‌گذاران توزیع کنند، به نحوی که تمام هزینه‌ها پوشش داده شود. این به منزله یک شاخص قوی از سودآوری شرکت خواهد بود و می‌تواند بر اساس انتظار سرمایه‌گذاران از بازپرداخت‌های آینده، تصمیم‌های آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

شرکت حسابداری

۲. اندازه‌گیری عملکرد مالی

اختلافات متعددی در حوزه تاکید بر اصول اساسی میان حسابداری و امور مالی وجود دارد.

این کار اجازه می‌دهد تا معاملات به کمک اعتبار فرد و یا پرداخت‌های معوق نیز انجام شوند.
این روش تحت این ایده عمل می‌کند که درآمدها و هزینه‌ها با گذشت زمان هموارتر شده و واقعیت اقتصادی دقیق‌تر نمایش داده می‌شود.
این کار باعث رشد سالانه درآمد، کاهش هزینه‌ها و افزایش سودهای یک شرکت بدون تغییر در رویدادهای یک طرفه و همچنین تغییرات فصلی خواهد بود.

از طرف دیگر امور مالی این ایده را رد می‌کند. در عوض آنکه بهترین راه برای سنجش بازده اقتصادی از یک شرکت، محاسبه وجه نقدی می‌تواند به منزله اهرم تولید باشد. این بستگی به زمانی دارد که از پول در معاملات خود استفاده می‌کنید.

مشاوره مالی

۳. ارزیابی ارزش

نکته دیگر در تفاوت میان حسابداری و امور مالی این است که رویکرد آن‌ها بر طبق ارزش است.
در آموزش حسابداری مالی می‌آموزید که اغلب یک اصل محافظه کاری اعمال می‌شود. این نشان دهنده این است که شرکت‌ها ملزم هستند تا ارزش‌های پیش‌بینی شده را تخمین زده و آن را بالاتر از بدهی‌های خود ثبت کنند. بر این اساس لازم است تا ارزش هر چیز را به طور دقیق بدانید.

این مسائل در امور مالی بسیار متفاوت انجام می‌شود. به این معنی که برای تعیین ارزش یک شرکت، پروژه و یا دارایی حاصل از یک فرایند، ارزش‌گذاری می‌شود.
در این روش کارهای بر اساس جریان‌های نقدی اتفاق می‌افتد. نرخ تخفیف، هزینه‌های فرصت، تورم و میزان ریسک بر همین اساس مشخص می‌شوند و ارزش جریان نقدی آینده به ارزش فعلی آن تبدیل می‌شود.

پیاده‌سازی اطلاعات مالی

هر دو امور مالی و حسابداری برای ارزیابی موقعیت و عملکرد یک سازمان بسیار مهم و ارزشمند محسوب می‌شوند.
با درک اصول اساسی این دو رشته و چگونگی تقابل و تاثیر آن‌ها بر یکدیگر، می‌توانید شهود مالی بیشتری را بررسی کنید و تصمیمات شغلی بهتری را اتخاذ نمایید.

برگرفته از : https://yektatahlil.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار