ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مصوبه شورای عالی کار در راستای ایجاد تعادل در حداقل حقوق دریافتی کارگران با کارمندان دولت حاصل شد:

0
مرتضوی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

افزایش یک‌ میلیون و ۷۷۵ هزار تومانی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲،ایجاد تعادل در حقوق دریافتی کارگران با کارمندان دولت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش یک‌ میلیون و ۷۷۵ هزار تومانی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایران به اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» پس از پایان سیصد و چهاردهمین نشست شورای عالی کار و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از برگزاری چندین نشست کارشناسی در کمیته مزد و جلسات متراکم شورای عالی کار با حضور «شرکای اجتماعی» نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت، در نهایت با اجماع و اتفاق آراء میزان افزایش حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۲ مشخص شد.

وی به تشریح جزئیات مصوبه نشست شورای عالی کار پرداخت و گفت: معدل افزایش حداقل حقوق و دستمزد برای حداقل‌بگیران کارگری ۲۷ درصد و برای سایر سطوح ۲۱ درصد افزایش پیدا کرد.
مرتضوی تصریح کرد: حداقل مزد ماهانه کارگر بدون‌سابقه و مجرد با ۲۷ درصد افزایش به ۷ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان رسید و بر این اساس میزان سایر سطوح مزدی نیز تا ۲۱ درصد به‌اضافه‌ی روزانه ۸۳/۵۹۶ ریال آخرین مزد سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرد.
رئیس شورای عالی کار ادامه داد: حداقل دریافتی یک خانواده کارگری با بُعد ۳‌/۳ نفری از مبلغ ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۱۷ تومان در سال ۱۴۰۱ به ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان رسید که نسبت به سال گذشته این رقم یک‌ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
مرتضوی افزود: براساس تصمیم شورای عالی کار، پایه مزد ماهانه کارگران از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار به پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان رسید. همچنین بُن کارگری به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت در شرایطی که امسال مبلغ بن کارگری ۸۵۰ هزار تومان و حق مسکن ۶۵۰ هزار تومان بود.
وزیر کار گفت: رایزنی‌های چندروزه و فشرده میان نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برای تصویب میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده با رویکرد رونق تولید و اشتغال‌آفرینی دنبال شد.
وی خاطرنشان ساخت: این مذاکرات سه‌جانبه در روز یکشنبه ۲۸ اسفندماه با رویکردی مثبت در خصوص تعیین حداقل دستمزد در پیش گرفته شد و با تمرکز بر روی اشتراکات و مذاکره بر روی اختلاف نظرها خوشبختانه به جمع‌بندی مناسبی رسید.
مرتضوی با تأکید بر وجود نگاه مثبت حوزه کارگری و کارفرمایی به موضوع تولید و اقتصاد کشور گفت: میزان افزایش حقوق کارگران با رویکرد رونق تولید و اشتغال‌آفرینی تصویب شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تلاش‌های دولت برای کاهش تورم و ایجاد ثبات در بازار اشاره کرد و افزود: تلاش دولت به دنبال توقف روند افزایش تورم و کاهش آن و اصلاح اقتصادی در حوزه‌های ارزی و یارانه‌ها نیز در همین راستا بوده است.
وی با بیان این‌که دولت مردمی سیزدهم مسیر اصلاحی را در اقتصاد پیش گرفته، گفت: قاعدتاً آثار اصلاحات اقتصادی و تغییر شاخص‌های کلان به‌مرور در معیشت مردم و به‌ویژه کارگران عزیز مشهود خواهد بود.
رئیس شورای عالی کار توجه به مطالبات صنفی و خواسته‌های جامعه کارگری و انتظارات کارفرمایان را لازمه ثبات اقتصادی و رونق تولید عنوان کرد و اظهار داشت: کارگران قشر بزرگ و پایه‌ی اصلی اقتصاد و معیشت کشور هستند که در پیشرفت اقتصادی و استقلال کشور نقش اساسی دارند و دولت به این مهم توجه ویژه‌ای دارد.
مرتضوی با اشاره به سیاست‌های دولت مردمی در پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد گفت: مصوبه شورای عالی کار در راستای ایجاد تعادل در حداقل حقوق دریافتی کارگران با کارمندان دولت حاصل شد.
وی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی‌های دولت مردمی سیزدهم بر مشکلات اقتصادی موجود در کشور فائق خواهیم آمد.
مرتضوی در خاتمه از «شرکای اجتماعی» نمایندگان کارگران و کارفرمایان و همچنین از وزرای اقتصاد و صمت که در نشست شورای عالی کار حضور داشتند، قدردانی کرد.
سیصد و چهاردهمین نشست شورای عالی کار شامگاه یک‌شنبه ۲۸ اسفندماه در محل وزارت کار و با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «مهدی اسلام‌پناه» رئیس سازمان ملّی استاندارد ایران، «علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی کار و «شرکای اجتماعی» نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد و پس از ساعت‌ها مذاکرات فشرده و چانه‌زنی طرفین، به اتفاق آراء با تعیین حداقل نرخ دستمزد کارگری سال ۱۴۰۲ توافق نهایی حاصل گردید.
برگرفته از : https://www.mcls.gov.ir/fa/news/303154

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار