ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حساب وکالتی چیست و چه کاربردی دارد؟

0

حساب وکالتی، در واقع یک نوع حساب بانکی است که برای واریز وجوه پیش‌پرداخت مشتری نزد یکی از بانک‌های منتخب افتتاح می‌شود. در حساب وکالتی، به بورس وکالت داده می‌شود وجوه واریزی مشتری را مسدود کرده تا پس از انجام معامله به نام مشتری در بورس کالا، وجه مسدودی به حساب اتاق پایاپای بورس کالای ایران  منتقل شود. توجه داشته باشید که اگر معامله‌ای به نام مشتری انجام نشود، وجه مسدود شده در همان روز آزاد می‌شود.

* براساس دستورالعمل ثبت سفارش در بورس کالا، کلیه نقل و انتقالات وجوه بین کارگزار و مشتری باید از طریق انتقال بین حساب‌های بانکی کارگزاری و مشتری انجام شود و هرگونه انتقال وجه از روش‌های دیگر ممنوع است؛ بنابراین حساب وکالتی راهی برای انتقال وجه پیش‌پرداخت به حساب کارگزاری است.

محل تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

فعالان اقتصادی جهت معرفی کالاوخدمات خود،ضمن واریزهزینه های موردتوافق بابت تبلیغات متنی درمابین سطور مطالب این سایت ازطریق ایمیل ولینک زیر اقدام نمایند:

ایمیل  سایت: mradeli@yahoo.com

لینک پرداخت: https://idpay.ir/mradeli37

نحوه افتتاح حساب وکالتی چگونه است؟

افتتاح حساب وکالتی برای افرادی که قصد خرید محصولات از بورس کالا را دارند، الزامی است. برای افتتاح حساب وکالتی ابتدا باید کد معاملاتی بورس کالا را دریافت کنید. برای این کار باید از طریق ثبت‌نام در سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری فارابی به نشانی farabi.ebgo.ir، فرایند اخذ کد آنلاین در بورس کالا را تکمیل کنید. در صورتی که برای ثبت‌ نام کد بورس کالا سوال دارید، می‌توانید فایل راهنمای اخذ کد آنلاین بورس کالا را از طریق این لینک مشاهده کنید یا با مشاوران بورس کالای کارگزاری فارابی با شماره ۰۲۱۲۱۵۶۱۱۳۰ تماس بگیرید.

در فرایند ثبت‌نام کد بورس کالا، معرفی‌نامه‌ای از سوی کارگزاری فارابی به‌طور آنلاین در سامانه EBGO صادر می‌شود که فرد باید با معرفی‌نامه مذکور به‌ یکی از بانک‌های منتخب مراجعه کرده و پس از افتتاح حساب، اطلاعات آن را به کارگزاری فارابی اعلام کند.

در کدام بانک‌ها امکان افتتاح حساب وکالتی وجود دارد؟

درحال حاضر عاملیت وکالتی کردن حساب مشتریان تنها برعهده بانک‌های ملت، کشاورزی، تجارت،توسعه صادرات، سامان، رفاه کارگران، صنعت و معدن، پاسارگاد، اقتصاد نوین، شهر و ملی است. بنابراین مشتری نمی‌تواند در بانک‌های غیر از بانک‌های اعلام شده، حساب وکالتی افتتاح کند. معرفی حساب‌های وکالتی مشتریان از سوی بانک‌های عامل و لینک آن‌ها به حساب کارگزاری‌ها، از طریق سامانه ثبت سفارش انجام می‌شود که این سامانه در دسترس کارگزاران قرار دارد؛ بنابراین مشتریان بعد از افتتاح حساب وکالتی، فقط باید مشخصات حساب خود را به کارگزاری اعلام کنند.

در ضمن لازم است بدانید که نوع حساب بانکی به نام مشتری(حساب مبدا)، باید حساب سپرده کوتاه مدت یا پس انداز باشد.

هر مشتری می‌تواند چه تعداد حساب وکالتی افتتاح کند؟

امکان افتتاح حساب وکالتی از سوی مشتریان به تعداد همه کارگزاری‌ها و بانک‌های عامل، وجود دارد؛ اما توجه داشته باشید که هر مشتری فقط می‌تواند برای هر کارگزاری، یک حساب وکالتی و نزد یک بانک معرفی کند. لازم به ذکر است افراد دارای چک برگشتی امکان افتتاح حساب وکالتی را ندارند و همچنین امکان افتتاح این حساب به صورت مشترک نیز وجود ندارد.

منبع : https://irfarabi.com/amoozin/training-lawyer-account

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار