ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اسپاسم روده چیست؟

0

اسپاسم روده بزرگ یک انقباض خود به خود و ناگهانی عضلات روده بزرگ است. اسپاسم روده اغلب با سندرم روده تحریک پذیر همراه است. این اسپاسم ها می توانند نشانه یا نشانه ای از این بیماری باشند. در واقع، اسپاسم روده بزرگ به قدری با IBS رایج است که این اختلال روده گاهی اوقات به نام «کولون اسپاستیک» نیز شناخته می شود. با این حال، همه افراد مبتلا به IBS افزایش تحرک یا حرکات روده را تجربه نمی کنند، بنابراین این اصطلاح برای هر فرد مبتلا به IBS صدق نمی کند. علاوه بر IBS، اسپاسم روده بزرگ می تواند در نتیجه شرایط یا مسائل بهداشتی باشد. در طول اسپاسم روده بزرگ، عضلات پوشاننده روده بزرگ منقبض می شوند. این انقباضات اغلب دردناک هستند.

اسپاسم روده چیست؟

IBS یا همان سندرم روده تحریک پذیر، بیماری شایع که غالبا بانوان به آن مبتلا می شوند. این اختلال که بر اختلالات در عملکرد روده بزرگ و معده اطلاق می شود با علائم درد آوری همراه است . علائم این بیماری می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

علائم اسپاسم روده

آیا می دانید مکانیزم فعالیت های روده به چه شکل است؟

شاید جالب باشد بدانید زمانی که غذا وارد معده می شود به روده کوچک و پس از آن به روده بزرگ انتقال می یابد، این روده با حرکت دادن غذا موجب جا به جایی آن می شود. IBS  در واقع اختلال ناشی از حرکت سریع و یا حرکت آرام در این روده است. اگر شما خواننده عزیز با تجربه این اختلال تصمیم به سرچ و جستجوی این بیماری گرفته اید، می توانید با خواندن این مقاله اطلاعات زیادی را کسب کنید:

علائم اسپاسم روده

علائم اسپاسم روده در افراد می تواند به شکل های گوناگونی بروز کند که بسته به محل درگیری روده متفاوت خواهد بود. برخی افراد ممکن است تنها در قسمتی از شکم درد های مزمنی را تجربه کنند و برخی در تمامی قسمت شکم. علائم این اختلا می تواند برای افرادی علاوه بر درد های شکمی با خستگی ، کمردرد و مشکلات ادراری نیز همراه باشد. شاید شما درد های ناشی از اسپاسم روده را پس از گذر از یک دوره استرس و اضطراب تجربه کرده باشید که این همراهی، شما را به این نتیجه رسانده باشد که علت بروز درد های شکمی می تواند حالت های روحی باشد. از شایع ترین علائم این اختلال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گرفتگی و درد در ناحیه شکم

از شایع ترین علائم اسپاسم روده بزرگ می توان به تجربه درد های ناحیه شکم اشاره کرد که معولا قسمت میانی و تحتانی شکم را در بر می گیرد. درد که به مانند درد چاقو خوردن در شکم است و گاها افراد با تجربه این درد ها برای تسکین درد راه رفتن را انتخاب می کنند و برخی به علت شدید شدن درد، بی حرکتی را ترجیح می دهند.

نفخ و ورم شکم

نفخ و احساس بزرگ شدن شکم پس از گذشت دقایقی بعد از احساس درد نمایان می شود. احساس پیچیدن باد در شکم موجب خارج شدن گاز معده خواهد شد که به سختی صورت می گیرد و بیماران حس می کنند به محض خروج این گاز ها آرام خواهد شد. در نتیجه پیچش باد در شکم و حالت خارج شدن باد از گلو از جمله حالات قالب این اختلال است.

ابتلا به یبوست و اسهال

عدم فعالیت صحیح روده موجب می شود بیمار یا به اسهال و یا به یبوست مبتلا شود.

تشخیص سندرم روده تحریک پذیر

گاها بیماران با شکایت از درد های شکمی به دکتر مراجعه می کنند. اغلب افراد به دلیل اینکه این درد ها را ناشی از اضطراب و استرس می دانند به دنبال تسکین روانی می روند و برای جلوگیری از حالات روحی این چنینی اقدام می کنند.

زمانی که فرد به پزشک مراجه می کند وی با بررسی نشانه های بیمار ممکن است انجام آزمایشاتی برای او تجویز کند. گرچه اسپاسم روده از طریق عکس برداری و یا آزمایش خون تشخیص داده نمی وشد، اما پزشک برای اطمینان از اینکه علت دیگری برای این بیماری وجود نداشته باشد، ممکن است انجام آزمایشاتی را به بیمار پیشنهاد دهد.

اسپاسم روده چیست؟

درمان اسپاسم روده

اسپاسم های روده به علت ویژگی زودگذر بودن غالبا دارای درمان های طولانی مدت نیستند. به این صورت که فرد در لحظه ای که احساس می کند بیماری در حال بروز است، می تواند از دارو های تجویز شده استفاده کند. این دارو ها بر اساس نشانه هایی که بیمار بازگو می کند، تجویز خواهند شد. چرا که همانطور که در بالا بیان شد نشانه های اسپاسم روده در همه افراد یکسان نخواهد بود. از دارو های متدوال برای درمان اسپاسم روده می تواند: ضد اسپاسم ها، داروهای مسهل و دارو های تسکین نفخ را نام برد.در مواقعی که فرد به دنبال تجربه حالات روحی مثل اضطراب، دچار اسپاسم روده می شود، می تواند از دارو های ضد افسردگی و آرام بخش برای جلوگیری از اسپاسم ها نیز استفاده کرد.

تغییر سبک زندگی

کسانی که دچار اسپاسم می شوند باید از استرس دوری نمایند و یاد بگیرید که استرس را مدیریت نمایند. این عامل منجر می شود که دیگر اسپاسم اتفاق نیوفتد.افرادی که دچار اسپاسم می شوند، ضروری است که فعالیت ورزشی خود را بیشتر نمایند و تحرک داشته باشند. تحرک منجر به عملکرد بهتر دستگاه گوارش فرد می گردد. مصرف فیبر منجر به جلوگیری از اسپاسم روده می شود. فیبر در میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا و حبوبات یافت می شود. کاهش مصرف چربی، تحریک روده بزرگ را کاهش می دهد. این تغییرات ممکن است اسپاسم روده بزرگ را کاهش داده و از انقباضات در آینده جلوگیری کند. به منظور جاوگیری از اسپاسم مجدد مصرف الکل و تنباکو را ترک کنید. هر دوی این محصولات می توانند با عملکرد سالم دستگاه گوارش تداخل داشته باشند، بنابراین کاهش یا حذف کامل آنها ممکن است به توقف اسپاسم های بعدی کمک کند.

راه های پیشگیری از اسپاسم روده

باتوجه به نشانه های بیماری افراد می توانند از نکات درمانی خاص برای پیشگیری از علائم استفاده کنند. توصیه های کلی برای جلوگیری از بروز علائم سندرم روده تحریک پذیر عبارت اند از:

  • باید از مصرف مواد غذیی که موجب بروز نشانه ها می شود، پرهیز کنید.
  • اگر به دنبال تجربه حالات روانی خاص درد های شکم تان شروع می شود، سعی کنید از استرس و اضطراب خود بکاهید.
  • از مکمل های گروه B استفاده کنید.
  • از ماست های پروبیوتیک که افزایش دهنده باکتری های مفید روده هستند، استفاده کنید.
  • از مصرف کافئین، الکل و مواد مخدر بپرهیزید.
  • می توانید از عرق نعنا و یا قرص های نعنایی برای جلوگیری از نفخ استفاده کنید.
  • از برنامه غذایی که شامل فیبر بسیار است استفاده کنید.
  • سعی کنید غذا را به سرعت نخورید و از خوردن مقدار زیادی غذا در یک وعده بپرهیزید.

نکته پایانی

از آنجایی که ابتلا به این بیماری می تواند علل مختلفی نظیر تاثیر حالات روحی و یا تغذیه نا مناسب داشته باشد، ضمن بهره مندی از توصیه های پزشک و مصرف دارو های تسکین دهنده، باید مراقب عواملی باشید که می دانید در بروز نشانه ها تاثیرگذار است.

برگرفته از : http://drsotoodehnia.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار