ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

جریان فکری پشتِ ناکارآمد کردنِ درمان مستقیم ما کیست؟

0

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری؛

وزارت بهداشت برای نابود کردنِ درمان مستقیم گام برداشته/ می‌خواهند مراکز ملکی ما را به آموزشی تبدیل کند.

حسن صادقی گفت: ما احساس خطر می‌کنیم، ما احساس می‌کنیم جریانی پشت پرده می‌خواهد درمان ما را به ناکجاآباد ببرد. جریانی به دنبال این است که مراکز ملکی ما را به مراکز آموزشی تبدیل کنند. ما با این تفکر مخالفیم و از خشت خشت اموال خود دفاع می‌کنیم.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از ایلنا، اولین جلسه سراسری کمیته بیمه و درمان صبح روز یکشنبه ۲۷ آذرماه، در محل اداره کل درمان با حضور مسئولین درمان سازمان تأمین اجتماعی، حسن صادقی ریاست اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و روسای کمیته های بیمه و درمان شعب خانه کارگر سراسر کشور برگزار شد.

در این جلسه حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) گفت: مسئولین فعلی درمان، وارث درمانی هستند که کرونا پایه‌های آن را متزلزل کرده است و ما آماده کمک به ایشان هستیم. برای اینکه بتوانیم به ایشان کمک کنیم باید استراتژی درمان ایشان را بدانیم.

وی گفت: درمان مستقیم به عنوان پیشانی عملکرد تأمین اجتماعی از سال ۶۸ مطرح بوده و یکی از برگ‌های برنده سازمان است. عملکرد این سازمان در ارائه‌ی خدمات رایگان به جامعه هدف و ارائه‌ی سرویس‌های مختلف به‌خصوص در دهه ۷۰ و ۸۰ به گونه‌ای بود که بهترین متخصصان مشتاق جذب در درمان مستقیم تأمین اجتماعی بودند.

صادقی به علل این جذابیت برای نیروی متخصص در آن زمان اشاره کرد و گفت: اول اینکه در فرهنگ حاکم در آن زمان خدمت به محرومان به عنوان فرصت تلقی می‌شد و دوم اینکه مزیت‌های تعریف شده در حوزه درمان به قدری بود که این نیروها را جذب می‌کرد. همچنین مراکز متعدد و نوع درمان منطبق با تخصص‌ها بود. اما امروز بعد از گذشت سه دهه از درمان مستقیم، شاهد وضعیتی هستیم که متخصصان و پزشکان و جراحان و… به دنبال کوچ از درمان مستقیم هستند.

وی گفت: چرا مزیت درمان بیمارستان دولتی و خیریه بیشتر شده که متخصصین ما به آن مراکز کوچ می‌کنند و درمان مستقیم ما به این روز افتاده است؟ ما امروز آزمایشگاه داریم اما متخصص مربوطه را نداریم. دستگاه رادیولوژی داریم اما متخصص مربوطه را نداریم! متخصصان به مراکز درمان مستقیم تامین اجتماعی نمی‌آیند؛ ما باید درمانِ این درد را پیدا کنیم.

صادقی گفت: علت این وضعیت بی‌سامانی درمان مستقیم و عدم خدمت‌دهی در این حوزه است. همین وضعیت سبب شد که بازنشستگان ما به سمت بیمه مکمل بروند.

وی به لایحه نظام جامع اشاره کرد و گفت: این لایحه هیچ دستاوردی برای کشور نداشت و اتفاقا مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد. این لایحه درمان ما را ناکارآمد کرد و ما مجبور شدیم به سمت بیمه‌ی مکمل برویم.

صادقی گفت: جریان فکری پشتِ ناکارآمد کردنِ درمان مستقیم ما کیست؟ به نظر می‌رسد وزارت بهداشت در هر دوره برای نابود کردنِ درمان مستقیم گام برداشته است تا آن را از تأمین اجتماعی جدا کند. درمان مستقیم ما به کدام سمت و سو می‌رود؟

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تکلیف درمورد بیمارستان‌های تأمین اجتماعی باید مشخص شود. شیوه‌ی اداره یا ملکی است و یا هلدینگی. اگر ملکی است قانون الزام را رعایت کنید تا ما به دنبال بیمه تکمیلی نرویم. مبلغی که ما برای بیمه تکمیلی می‌دهیم می‌توانیم در قالب ماده ۸۹ تأمین اجتماعی پرداخت کنیم و سهم دو درصد را هم افزایش دهیم تا درمان مستقیم ما احیا شود و سهم پزشکان و متخصصان افزایش پیدا کند که در این صورت متخصصان ما هم کوچ نمی‌کنند. پزشکان ما امروز ترجیح می‌دهند به سمت بیمارستان‌های خصوصی بروند و درآمد بیشتری کسب کنند.

صادقی گفت: ما از مسئولین درمان می‌خواهیم استراتژی خود را در درمان مستقیم مشخص کنند. ما نمی‌توانیم ناظر حذف درمان مستقیم باشیم. من به جد می‌گویم اگر همین مسیر را ادامه بدهیم درمان را از دست ما در می‌آورند اما اگر شما می‌خواهید انقلابی در این حوزه انجام دهید ما به شما کمک می‌کنیم.

صادقی در ادامه به کیفیت خدمات اشاره کرد و گفت: معتقدیم اگر شما الگوی آقای ابطحی را اجرا و کل درمان را هیات امنایی اداره کنید درمان مستقیم رونق می‌گیرد. در این صورت نقدینگی از سوی بازنشستگان به بیمارستان‌ها وارد می‌شود و این مراکز درمانی ما را رونق می‌دهد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: نکته مهم دیگر پرهیز از حرکت‌های سیاسی است. نحوه توسعه مراکز درمانی ما باید متناسب با طرح سطح‌بندی باشد. در حال حاضر ساخت و سازهای ما تناسبی با طرح سطح‌بندی ندارد و بیشتر کلنگ‌زنی‌های ما رنگ و بوی سیاسی دارد. موقعیت جغرافیایی، طرح سطح‌بندی، میزان بیمه شده و… ملاک کلنگ‌زنی قرار نمی‌‎گیرد. چرا در کیش باید کلنگ‌زنی کنیم؟ این یک کلنگ‌زنیِ سیاسی است! مر قانون باید رعایت شود.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش به ناعادلانه بودن تجهیز بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: در تجهیز بیمارستان‌ها عدالت حاکم نیست به طوریکه یک بیمارستان از تجهیزات بسیار زیادی حتی در انبار برخوردار است و بیمارستان دیگر تجهیزات لازم را ندارد.

وی تأکید کرد: ما احساس خطر می‌کنیم، ما احساس می‌کنیم جریانی پشت پرده می‌خواهد درمان ما را به ناکجاآباد ببرد. جریانی به دنبال این است که مراکز ملکی ما را به مراکز آموزشی تبدیل کنند. ما با این تفکر مخالفیم و از خشت خشت اموال خود دفاع می‌کنیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: زمانی آقای دکتر منوچهری گفتند می‌خواهیم نظام درمان را به سمت بودجه عملکردی ببریم. ما از آن‌ها خواستیم راهکار بدهند و کارگروه تشکیل دهند اما مسیر به درستی پیش نرفت. چرا این اتفاق نیفتاد؟ در مسیر درمانی چشم‌انداز روشنی نداریم.

صادقی گفت: ما دودسته مشکل در حوزه درمان مستقیم داریم؛ دسته‌ی اول شامل تعرفه‌های درمانی و سیاستگذاری است که مربوط به شورایعالی بیمه است. قدرت چانه‌‎زنی سازمان در شورایعالی بیمه کاهش پیدا کرده است. ما چگونه می‌خواهیم جایگاه سازمان را بالا ببریم. مشکل دیگر نحوه‌ی جذب نیروی متخصص و پزشک است. ما چگونه قرار است این مشکلات را حل کنیم؟ ما چگونه می‌خواهیم سرانه درمان خود را از وزارت بهداشت بگیریم؟

وی خطاب به مسئولین درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: ما باید اصلاح شیوه اداره مراکز درمانی را در مسیر کار خود داشته باشیم. برنامه معاونت درمان چیست؟ نگاه شما به بیمه تکمیلی درمان چیست؟ نگاه شما در حوزه ساخت و ساز مبتنی بر نظام سطح‌بندی است یا از اندیشه سیاسی پیروی می‌کنید؟

گفتنی است؛ در این جلسه روسای کمیته های بیمه و درمان شعب خانه کارگر سراسر کشور نیز حضور داشتند.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار