ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سازمان برنامه و بودجه بالاتر از دولت است؟

0

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران:

سازمان برنامه و بودجه بالاتر از دولت است؟/ رئیس مجلس موضع رسمی خود را درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کند.

او خواستار اعلام موضع رسمی دکتر قالیباف درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شد و گفت: هر چند شنیده ایم که رئیس مجلس هم با ما موافق است.
رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در صورت افزایش ۵۷٫۴ درصدی حداقلی ها و ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومانی سایر سطوح که هنوز به تایید دولت نرسیده ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.
علی دهقان کیا در گفتگو با خبرنگار عصر خبر افزود: میزان افزیش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در بودجه سالانه مجلس مصوب می شود اما در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی از قوانین و مصوبات شورای عالی کار و ماده ۴۱ قانون کار تبعیت می کند.
وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال جاری گفت: این مبلغ بهانه ای شده برای به گروگان گرفتن حقوق ۴ میلیون بازنشسته از سوی سازمان برنامه و بودجه که با احتساب خانواده هایشان ۱۲ میلیون نفر می شوند در صورتی که از نظر ما هیچ منطقی در پشت این ۱۰ درصد نیست.
وی میانگین تورم سال گذشته را ۴۸ درصد اعلام کرد وگفت: بر اساس چه منطق اقتصادی و انسانی این ۱۰ درصد تعیین شده است، به یکباره می گفتند که سال ۱۴۰۱ نمی خواهیم بازنشستگان کشوری و لشکری افزایش حقوق داشته باشند.
او تاکید کرد: آماده مناظره با مسئولان سازمان برنامه و بودجه در این باره هستیم و پیش از این هم این موضوع را اعلام کردیم.
دهقان کیا با اشاره به اعتراض های خود جوش بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور گفت: عزیزان ما حرف حق می زنند و خواسته غیر قانونی ندارند و بانی اصلی این تجمعات هم سازمان برنامه و بودجه است که مانع اصلی تصویب افزایش حقوق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات دولت است.
رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با اشاره به نامه کانون عالی، کانون تهران و سایر کلنون ها به رئیس جمهور درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: پس از گذشت هفته ها از ارسال این نامه ها هنوز پاسخی به ما نداده اند.
وی رئیس جمهور را دلسوز مردم معرفی کرد وگفت: رفتار برخی سازمان های دولتی مثل برنامه و بودجه خلاف جهت اعتماد زایی رئیسی است.
او با اشاره به جراحی اقتصادی دولت گفت: جراحی اقتصادی نیاز به خون دارد و گرنه بیمار زیر عمل فوت می کند و خون این جراحی تایید افزایش قانونی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت است.
رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران اظهار داشت: فشاراقتصادی و تورم باعث شده که بازنشستگان شرمنده همسر و خانواده خود شوند.
وی سبد معیشت خانوار را در که دراسفند ماه در شورای عالی بررسی شده ۹ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: حالا که بر اساس تورم وسبد معیشت خانوار عددی برای افزایش حقوق اعلام شده و نمایندگان دولت هم پای این مصوبه را امضا کردند، درست نیست که دولت حرف خود را هم قبول نداشته باشد.
او با تشکر از رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و رئیس و اعضای کمیسیون بودجه وتلفیق مجلس گفت: همه این عزیزان بر قانونی بودن خواسته بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید دارند علاوه بر آن حتی بسیج کارگری و مسئولان امنیتی نیز پیگیر انجام این موضوع قانونی هستند.
دهقان کیا خواستار تمام شدن موضوع افزایش حقوق بازنشستگان با تایید مصوبه قانونی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی شد وگفت: کانون ها آماده اند تا با مسئولان سازمان برنامه و بودجه برای تفیهم موضوع جلسه داشته باشند..
وی خواستار اعلام موضع تمامی نمایندگان مجلس در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شد و گفت: در زمان انتخابات اسامی نمایندگان حامی بازنشستگان را اعلام می کنیم تا افراد بدانند به چه کسی باید رای دهند.
او خواستار اعلام موضع رسمی دکتر قالیباف درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شد و گفت: هر چند شنیده ایم که رئیس مجلس هم با ما موافق و مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را قانونی می داند و پیگیر حل این مساله است.
دهقان کیا گفت: در ۴۰ سال گذشته همیشه مصوبه قانونی سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان در دولت تایید شده بنابراین به مسئولان هشدار می دهیم که بدعت قانون شکنی را در کشور را شروع نکنند.
منبع: عصرخبر
برگرفته از : http://www.asrkhabar.com/fa/news/211607

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار