ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مخالف افزایش حقوق پلکانی معکوس هستیم:

0

کوچک‌تر شدن سفره بازنشستگان تأمین اجتماعی.

رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته اصفهان گفت: مخالف افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت پلکانی معکوس هستیم.

سید حسن هاشمی در گفت و گوبا ایلنا اظهار داشت : شنیده ها حاکی از افزایش پلکانی معکوس حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است که به ضرر این قشر به ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار همه سال موظف است حداقل میزان مزد و مزایای کارگران شاغل را بر اساس نرخ واقعی تورم که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام می شود و هزینه های زندگی در سراسر کشور مشخص و تعیین نماید.

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران کلانشهر اصفهان خاطرنشان کرد: بر همین اساس و مستند به ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حداقل مزد بازنشستگان و بازماندگان نیز تابع افزایش های شورای عالی کار و ماده ۴۱ قانون کار است.

وی اضافه کرد: بنابراین هر میزان حقوقی که شورای عالی کار بر اساس ماده ۴۱ مشخص و اعلام نماید باید به حقوق حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز اضافه شود.

هاشمی تاکید کرد: ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز هر گونه قید و شرطی مبنی بر افزایش پلکانی معکوس و اقداماتی از این قبیل را خلاف قانون نامبرده است و سازمان تامین اجتماعی نیز مکلف است بر اساس هزینه های زندگی و نرخ واقعی تورم که امروز بانک مرکزی حدود ۴۲ درصد اعلام کرده (البته نرخ واقعی تورم به مراتب بیشتر از این عدد است)حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی رابدون هیچ قید و شرطی اضافه کند.

وی با بیان اینکه دولت قصد دارد طرح افزایش پلکانی معکوس را در این مورد اجرا کند یادآور شد: بدین ترتیب حداقل افزایش حقوق را برای حداکثر بگیران پرداخت می کنند و با افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارگران و بازنشستگان حداقل بگیر، این دو گروه را به هم نزدیک و البته به زیر خط فقر سوق می دهند.

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران کلانشهر اصفهان ادامه داد: دولت دوازدهم، سال گذشته طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را به مجلس داد،اما شنیده شده دولت سیزدهم این طراح را از مجلس باز پس گرفته است.

وی با اشاره به مخالفت با بازپس گیری طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از سوی دولت سیزدهم گفت: در حالی که متناسب سازی حقوق کارکنان لشکری و کشوری بعد از تصویب بلافاصله اجرا شد، ما هنوز منتظر اجرای این مصوبه و پیچ و خم های موجود در مسیر آن هستیم.

هاشمی تصریح کرد: در حال پیگیری چرایی بازپس گیری طرح همسان سازی حقوق مان بودیم که افزایش پلکانی معکوس حقوق را هم به مشکلات مان اضافه کردند. اگر چنین طرحی اجرا شود افرادی که به گفته ی تیم اقتصادی دولت، حقوقشان بالای خط فقراست با افزایش پلکانی معکوس به زیر خط فقر می آیند.

وی افزود: دولت باید تلاش کند قدرت خرید این افراد کمتر نشود و زیبنده نظام اسلامی نیست که قشر بازنشسته و مستمری بگیر که اغلب زیر خط فقر هستند و کهولت سن دارند سفره های شان کوچک تر شده و برای دریافت مطالباتش به کف خیابان بیاید.

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران کلانشهر اصفهان تاکید کر: افزایش حقوق پلکانی معکوس سبب فقیر تر شدن و کوچک تر شدن سفره کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی می شود.

وی یادآور شد: از ۹۰ هزار میلیارد تومان پرداخت بدهی دولت به صندوق اجتماعی که در سال گذشته مصوب شد، ۷۸ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده و امیدواریم سازمان تامین اجتماعی جدای از افزایش حقوق کسری ۲۵ درصدی سنوات قبل را نیز پرداخت کند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار