ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کاهش سرعت اینترنت هیچ ارتباطی با طرح صیانت ندارد:

0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به ایلنا؛

کاهش سرعت اینترنت هیچ ارتباطی با طرح صیانت ندارد/ مجلس هنوز به تصمیم‌گیری قاطع نرسیده است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا که آیا کاهش سرعت اینترنت ارتباطی با تصویب کلیات طرح صیانت دارد گفت: کاهش سرعت اینترنت هیچ ارتباطی با هیچ طرحی ندارد و این مساله کاملا دلایل فنی داشت که با آن اشاره کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این روزها سرعت اینترنت نامطلوب نبوده است گفت: اتفاق ویژه ای نسبت به گذشته رخ نداده است و ما همواره به دنبال افزایش کیفیت شبکه هستیم.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات تلاش دارد نیاز مردم در حوزه زیرساخت های ارتباطی را تقویت کند، ادامه داد: بخشی از شبکه ارتباطی کشور حاکمیتی بخشی در اختیار شبکه ملی مخابرات کشور و بخشی از آن در اختیار اپراتورهاست که لایه دسترسی را برای مردم فراهم می کند. وزارت ارتباطات نقش رگولاتوری دارند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ما برای توسعه آنچه در اختیار ما و ارتقای شبکه زیرساخت است تلاش می کنیم، گفت:  ۷۰ درصد به ظرفیت شبکه زیرساخت کشور اضافه شده است و در حال حاضر بر روی کیفیت شبکه کار می کنیم. کیفیت شبکه آنقدر بالا رفته که ظرفیت ترانزیت از خاک جمهوری اسلامی را فراهم کرده ایم و ۴۰ درصد به ترانزیت کشور افزوده شده است .

وی با اشاره به توسعه پهنای باند بین المللی گفت: از زمانی که من ریاست وزارتخانه را برعهده گرفتم ۲۰ درصد به ظرفیت پهنای باند کشور اضافه شد و تعامل هایی با شورای عالی فضای مجازی برای سیاست گذاری در این حوزه صورت گرفته است تا نیاز مردم را تامین کنیم دلایل اختلال شبکه که در این چند روز مردم با آن دیگر بودند را رسانه ای کردم دلایل بلندمدت براین مساله دخیل است شبکه ارتباطی ثابت کشور در طی ۱۰ سال گذشته توسعه مناسبی نکرد این درحالی است که تقاضا برای ترافیک در این مدت افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته توسعه ارتباط ثابت با توجه به نیاز امروز صورت نگرفته است و ما تلاش داریم این زیرساخت را توسعه بدهیم و تسهیلات لازم را برای آنها فراهم کنیم.

زارع پور با اشاره به تخصیص اعتبار به شرکت مخابرات کشور گفت: از محل قانون بودجه اعتباری را در راستای نوسازی زیرساخت های مخابراتی برای استان های بحرانی تخصیص دادیم. متاسفانه شبکه مخابرات در چند استان فوق بحرانی بود و ما ۳۰۰ گیگابایت بر ثانیه بر ظرفیت مخابرات اضافه کردیم که طی چند روز آینده نتایج آن را مردم ملاحظه خواهند کرد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا که آیا کاهش سرعت اینترنت ارتباطی با تصویب کلیات طرح صیانت دارد گفت: کاهش سرعت اینترنت هیچ ارتباطی با هیچ طرحی ندارد و این مساله کاملا دلایل فنی داشت که با آن اشاره کردیم.

وی تاکید کرد: مجلس هنوز به تصمیم گیری قاطع در این باره نرسیده است و هر روز یک خبر رسانه ای می شود ما برای رفع اشکالات طرح با مجلس مشارکت می کنیم در حال حاضر باید منتظر بمانیم تا ببینیم در نهایت مجلس چه تصمیمی خواهد گرفت. از نمایندگان مجلس درخواست داریم در بررسی جزییات این طرح حتما به نظرات کارشناسی و دغدغه کسب و کار و مردم توجه کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: ۱۲ سال است که در حوزه فضای مجازی قانونگذاری صورت نگرفته، آخرین قانون گذاری به سال ۸۸ و تصویب قوانین جرایم یارانه ای بر می گردد در حال حاضر  فرصت مناسبی است که مبتنی بر تجربیات جهانی قانونگذاری کنیم. به نظر من مردم حق دارند که نگران باشند، اگر این فضا سازمان پیدا کند نگرانی مردم برطرف خواهد شد.

زارع پور با بیان اینکه وزارت ارتباطات مشارکت فعالی در اصلاح این طرح داشت گفت: در اغلب جلسات نمایندگان ما حضور فعال داشتند و تلاش کردند قاعده گذاری ها در مسیر درست و به نفع مردم هدایت شود این طرح باید کارشناسی و مبتنی بر واقعیات باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: نمی توان انتظار داشت که  هر نهادی نسخه خود را برای طرح صیانت تدوین کند مرجع رسیدگی به این طرح کمیسیون ویژه ای است که در مجلس تشکیل شده است. اما وزارتخانه با بیان دیدگاههای خود تلاش دارد طرح را به مسیری هدایت کند که به تنظیم گری فضای مجازی منجر شود. اگر در جزییات این طرح تغییرات اتفاق نیفتد بدون تردید موضع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر خواهد کرد و ما با بخش هایی که احساس می کنیم مشکل دارند مخالفت خواهیم کرد. بنده مکاتبات خود را آغاز کردم و نگرانی های خود را نسبت به برخی از بندها اعلام کردم و امیدواریم در بررسی جزییات ججلس به این نگرانی ها توجه و آنها را اصلاح کند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار