ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مجلس نباید طرحی را تصویب کند که برخلاف نظر مردم باشد:

0

در گردهمایی کارگران و بازنشستگان مطرح شد؛

مجلس نباید طرحی را تصویب کند که برخلاف نظر مردم باشد.

فعالان صنفی کارگران در جمع کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل مجلس شورای اسلامی، به تشریح مواضع خود نسبت به طرح حمایت و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حبیبی (عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) با بیان اینکه امروز در اینجا جمع شدیم تا بگوییم منتخبِ مردم در مجلس باید چه ویژگی داشته باشد، گفت: هنوز امضای برخی نمایندگان مردم، در پای طرح الحاق یک تبصره به ماده ۴۱ قانون کار برای «حذف حداقل دستمزد» در کارگاه‌های روستایی و «رواج مزد توافقی» خشک نشده که امضای دیگری از آن‌ها را در پای طرح حمایت از کارخانجات و جلوگیری از تعطیلی آن‌ها می‌بینیم که هدف این طرح هم کارگران است.

وی افزود: نمایندگان نباید طرحی را تصویب کنند که برخلاف نظر مردم باشد که اگر اینگونه باشد شما برخلاف سوگند و حق نمایندگی خود عمل می‌کنید. شما باید متوجه باشید که بدهی دولت و کارفرمایان به سازمان انباشته شده است. با این حال طرحی را امضا می‌کنید که اگر سازمان تامین اجتماعی برای دریافت مطالباتش اقدام کند و این کار به تعطیلی واحد و خط تولید بینجامد، مشمول مجازات‌های مندرج در قانون مجازات اسلامی می‌شود.

«اکبر قربانی» دبیر خانه کارگر غرب تهران هم با اشاره به اینکه بودجه تنها مربوط به شاغلان نیست و امروز بازنشستگان در وضعیت شکننده‌ای قرار گرفته‌اند، گفت: هرگونه اصلاحاتی باید بر اساس توافق «سه جانبه» باشد؛ در حالی که دولت برای این کار اقدام نکرده است؛ حتی مجلس طرحی را ارائه کرده که بدون در نظر گرفتن حقوق کارگران و بازنشستگان شکل گرفته است.

وی افزود: هرگونه اصلاحات در تامین اجتماعی به خاطر اینکه دولت مطالباتش را نمی‌دهد، بیهوده خواهد بود ازجمله افزایش سن بازنشستگی درحالیکه کارگران و بازنشستگان در تامین اجتماعی نقشی ندارند. کسانی که شستا را اداره می‌کنند از جنس کارگران نیستند. مدیرعامل تامین اجتماعی را دولت انتخاب می‌کند.

قربانی تصریح کرد: آن کس که ۳۰ سال حق بیمه داده است، دیگر نمی‌تواند کار کند؛ چرا باید سن بازنشستگی‌اش افزایش پیدا کند؟ بنابراین مشکلات کارگران مضاعف خواهد شد. همین امروز متناسب‌سازی واقعی در مورد حداقل‌بگیران و از کارافتادگان تامین اجتماعی اعمال نشده است.

فتح الله بیات، دبیر خانه کارگر شرق تهران هم با بیان اینکه کارگران ۳۰ سال کار می‌کنند تا از یک حقوق بازنشستگی بهره‌مند شوند، گفت: کارگران کشور قرارداد ۱ ماهه دارند اما صدای کسی درنمی‌آید. ۵۲ درصد جمعیت کشور بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هستند اما طرح‌هایی امضا می‌شود بدون اینکه حق و حقوق آن‌ها دریافته شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار