ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش حقوق‌ها در شرایط کسری بودجه فقط رونق ظاهری برای مردم ایجاد می‌کند:

0

دکتر عباسعلی ابونوری بیان کرد: افزایش حقوق‌ها اگر هم اعمال شود یک شرایط رونق ظاهری برای مردم ایجاد می‌کند و در آینده مردم باید منتظر تورم باشند.

دکتر عباسعلی ابونوری، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: سیاست کسری بودجه در همه جای دنیا زمینه ساز تورم است. دولت‌های مختلف وقتی کسری بودجه پیدا می‌کنند و برای جبران آن استقراض می‌کنند، حداقل این استقراض را صرف پروژه‌های تولیدی می‌کنند ولی در کشور ما معمولا کسری بودجه برای افزایش‌ حقوق‌ها به وجود می‌آید که این مسئله تورم زاست.

وی بیان کرد: اگر بابت چاپ پول، تولید و سرمایه گذاری انجام می‌شد حداقل تاثیر تورمی آن تا حدی جبران می‌شود.

دکتر ابونوری با بیان اینکه تورم ناشی از افزایش حقوق‌ها نوعی مالیات غیر مستقیم از جیب همه مردم است، گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور طبیعی است که دولت برای افزایش حقوق‌ها با مشکل مواجه شود و نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه به رئیس جمهور هم در همین راستا بوده است.

این اقتصاددان افزود: افزایش حقوق‌ها اگر هم اعمال شود یک شرایط رونق ظاهری برای مردم ایجاد می‌کند و در آینده مردم باید منتظر تورم باشند. بنابراین بهتر است دولت در مسئله افزایش حقوق به کسری بودجه شدید امسال دامن نزند.

منبع : https://www.90eghtesadi.com/Content/Detail/2145786

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار