ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تامین اجتماعی زمین بخورد به وضعیت یونان دچار می‌شویم:

0

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری؛

تامین اجتماعی زمین بخورد به وضعیت یونان دچار می‌شویم/ برخی حساسیت وجودی بانک رفاه را در سازمان متوجه نمی‌شوند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، گفت: «بانک رفاه حکم بانک مرکزی را برای سازمان تامین اجتماعی دارد و این سازمان کسری ۶۲۰۰ میلیارد تومان ماهیانه‌ی مصارف خود را از این محل فراهم می‌کند.»

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسن صادقی» در مراسم یادبود دبیران اجرایی خانه‌های کارگر مرودشت و خرمدره و نشست ماهیانه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به درگذشت نورعلی عباسی دبیرخانه کارگر مرودشت و کاظم خلجی دبیر خانه کارگر خرمدره، گفت: «این دو نفر نماینده کوشای کارگران بودند. فقدان آن‌ها مصیبت بزرگی بر دوش کارگران است.»

وی افزود: «با اینکه این دو نفر سرپرست خانواده‌های خود بودند اما سرپرست تشکلِ کارگری ما هستند.»

صادقی با اشاره به مصوبه مجلس برای فروش سهام بانک رفاه کارگران ایران، گفت: «این موضوع مورد توافق ما نیست و حتما حق طلبی و مطالبه‌گری ما را به دنبال دارد. مجلس یا باید قانون همسان‌سازی را تصویب کنند و با اینکه سهم سازمان را در بودجه ۱۴۰۱ ببیند و دولت هم باید عین ۸۹ هزار میلیارد تومان را برای سال ۱۴۰۰ به ازای رد دیون خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.»

وی با بیان اینکه مجلس باید در مصوبه دائمی شدن همسان‌سازی سفره کارگران بازنشسته را در نظر گیرد، گفت: «این لایحه باید به گونه‌ای تدوین شود که سهم بازنشستگان تامین اجتماعی از همسان‌سازی متناسب با تورم اعمال شود. این حرف رئیس جمهوری است که گفته‌اند حقوق‌ها باید متناسب با تورم واقعی لحاظ شود.»

صادقی تصریح کرد: «ما مخالف رتبه‌بندی معلمان، نیستیم. لازم است که معلمان رتبه‌بندی شوند اما لایحه متناسب‌سازی را باید اجرا کنند؛ در غیر این صورت، از ابزاهای اکتساب حقوق خود، استفاده می‌کنیم.»

وی در ادامه با بیان اینکه بانک رفاه کارگران برای سازمان تامین اجتماعی حکم بانک مرکزی را دارد، گفت: «۶۲۰۰ میلیارد تومان، کسری ماهیانه سازمان تامین اجتماعی از همین محل تامین می‌شود. سازمان از بانک رفاه خط اعتباری می‌گیرد و آن را جایگزین می‌کند و اگر نکند، با سهام آن را تسویه می‌کند.»

وی با اشاره به چینش اصوالگرایی مجلس یازدهم، گفت: «پزشک، حقوقدان و معلم به مجلس راه یافتند. نتیجه‌ عدم حضور ما حضور افرادی است که حساسیت وجودی بانک رفاه را در سازمان تامین اجتماعی متوجه نمی‌شوند.»

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری با بیان اینکه هر دولتی که پا در کفش تامین اجتماعی کند، پا در کفش آن می‌کنیم، گفت: «هر دولتی که در کفش جامعه کارگری پا کند، چه چپ و چه راست، جامعه کارگری آن را تحمل نمی‌کند. جامعه کارگری تحمل پشت پا خوردن را ندارد. منتظریم ماه عسل دولت سیزدهم تمام شود. اجازه نمی‌دهیم اموال تامین اجتماعی رابه غیر واگذار کنند. به دست و پای تامین اجتماعیِ در حال غرق شدن، کنده می‌بندند.»

صادقی با بیان اینکه درمان تامین اجتماعی رهاست، گفت: «درمان تامین اجتماعی تبدیل به درد بی‌درمان شده است اما ما سرگرم بیمه تکمیلی هستیم! کل درمان تامین اجتماعی بر روی هواست. درمان تامین اجتماعی نیمه دوم دهه ۸۰ گل سرسبد بود.»

وی در پاسخ به پرداخت نکردن مطالبات سازمان تامین اجتماعی، دیده نشدن سهم بازنشستگان تامین اجتماعی در لایحه همسان‌سازی و دیده نشدن سهم مطالبات این سازمان در بودجه، گفت: «برخی می‌گویند بازنشستگان و کارگران اعتراض کنند، کشور دچار شرایط امنیتی می‌شود؛ خُب دقت کنید که کج نروید. باید جواب بدهید. پاسخ منطقی می‌خواهیم.»

وی در ادامه با اشاره به انتصاب افرادی با سوابق کاری غیرمرتبط در سازمان تامین اجتماعی و ورود افرادی از کمیته امداد به این سازمان در دولت سیزدهم، گفت: «سازمان تامین اجتماعی، مملو از نیروهای متخصص دارای اندیشه‌های اکچوئریال است اما یک قطار کارمند از سازمان‌های دیگر می‌آورند. اندیشه کمیته امدادی بر سازمان تامین اجتماعی مسلط شده است. مدیری که دستش برای صدور یک چک ۱۰۰ میلیونی می‌لرزد، به سازمانی آمده که در ماه باید بیشتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان تعهدات را جاری کند.»

صادقی افزود: «ما مانند شهید سلیمانی به میدان می‌آییم و قدرت میدان را از ایشان آموختیم. ما مقابل مدیران کج فهم قرار داریم. آن‌ها به نظام لطمه وارد می‌کنند. انشاالله که این تذکرات نتیجه بدهد.»

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به کاهش ضریب پشتیبانی در سازمان تامین اجتماعی، گفت: «در استان تبریز که تامین اجتماعی از لحاظ گردشگری و صنعت وضعیت خوبی را دارد، ضریب پشتیبانی در سال در سال ۱۳۵۴ رقم ۲۴٫۷ بود اما حالا به ۲.۷ رسیده است. سازمان تامین اجتماعی زمین بخورد به وضعیت یونان دچار می‌شویم.»

وی با بیان اینکه کارگران باید با تشکیلاتشان هم صدایی کنند، گفت: «یک صدایی و تک صدایی رمزِ پیروزی و چند صدایی نابود کننده است.»

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار