ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سبدگردان الگوریتمی چیست؟

0

وقتی الگوریتم به جای انسان معامله می کند!/ با سبدگردانی الگوریتمی آشنا شوید.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرکت‌های سبدگردانی برای مدیریت عادلانه‌تر و رعایت ضریب عدالت سبد‌ها می‌توان از سبدگردانی الگوریتمی استفاده کرد.

اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش سبدگردان‌ها در بورس اظهار کرد: سبدگردان‌ها مسئولیت مدیریت سهام سرمایه‌گذار را بر عهده دارند و به نیابت از سرمایه گذار‌ها و با استفاده از دانش و تجربه‌ تخصصی که دارند، عملیات خرید، فروش و نگهداری سهم یا اوراق بهادار را انجام می‌دهند به همین دلیل به سبدگردانی، مدیریت پرتفوی نیز گفته می‌شود.


بیشتر بخوانید:


کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، سبدگردان الگوریتمی چیست؟، گفت: سبدگردان الگوریتمی، نوعی مدیریت دارایی است که در آن مدیران سبد‌ها با استفاده از ابزار‌های نوین مالی، با دقت و سرعت بالا می‌توانند استراتژی‌های ایده‌آل خود را بر سبد‌های تحت مدیریت خود پیاده کنند.

او بیان کرد: در شرکت‌های سبدگردانی برای مدیریت بهتر و عادلانه‌تر و رعایت ضریب عدالت سبد‌ها می‌توان از سبدگردانی الگوریتمی استفاده کرد تا فرآیند معاملات سبد‌ها چابک‌تر و با دقت بیشتر انجام شود. گرفتن نتیجه مطلوب از سبدگردانی الگوریتمی نیاز به بستری مناسب برای اجرایی شدن است.

ادهم در خصوص فواید سبدگردانی الگوریتمی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های ایرانی از سبدگردانی الگوریتمی به صورت معمول استفاده نمی‌کنند و رواج رسمی خود را پیدا نکرده است. این در صورتی است که در کشور‌های پیشرفته بیشتر معاملات به وسیله هوش مصنوعی از طریق معاملات الگوریتمی انجام می‌شود که این موضوع مدیریت پرتفوی را آسان‌تر و بهینه می کند و انواع خطا‌های دستی هنگام انجام معاملات را کاهش دهد.

او بیان کرد: ازجمله مزایای سبدگردانی الگوریتمی می توان به صرفه جویی در زمان، کنترل احساسات در مدیریت معاملات، کاهش هزینه، کاهش تخلفات معاملاتی، اجرای استراتژی‌های معاملاتی پیچیده اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با مراحل ثبت نام در شرکت سبدگردانی الگوریتم تصریح کرد: مراحل ثبت نام در شرکت های سبدگردانی الگوریتمی به این شرح است؛ مراجعه به شعبه سبدگردان، ارائه مدارک از سوی سرمایه گذار، تکمیل فرم‌های مربوطه توسط سرمایه گذار و سبدگردان، ارزیابی وضعیت سرمایه گذار و سنجش میزان ریسک پذیری وی توسط سبدگردان، واریز وجه و ارائه اصل یا تصویر گواهینامه‌های مربوط به نقل و انتقال سهام، ارسال مدارک تکمیل شده به سازمان بورس و اوراق بهادار جهت دریافت کد سبد، تشکیل سبد اختصاصی سرمایه گذار، مدیریت حرفه‌ای سبد با توجه به تحلیل‌های کارشناسانه، ارائه گزارشات دوره‌ای (به صورت ماهانه) به سازمان و سرمایه گذار، تنظیم متمم قرارداد برای هر گونه واریز برداشت، فسخ و تمدید قراداد است.

برگرفته از : https://www.yjc.news/fa/news/7825454

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار