ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بانک ها چرا نگرانند؟

0
نتایج نظرسنجی بانک سرمایه‌گذاری سوئیسی UBS که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد تورم به یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مدیران ذخایر بانک های مرکزی تبدیل شده است.

به گزارش بنکر (Banker)،  تورم در کنار دورشدن پایان بحران کووید-۱۹ با گسترش ویروس کرونادلتا در اروپا و آسیا و افزایش میزان بدهی‌های بانک‌های مرکزی، نگرانی مدیران را دو چندان کرده‌است.

در نظرسنجی اخیر که میان مدیران ذخایر ۳۰ بانک مرکزی جهانی و مردم در ماه‌های آوریل و ژوئن برگزار شد، ترس از تورم و افزایش کنترل‌نشده بازده بلندمدت اوراق، در میان شرکت‌کنندگان به ۵۷درصد رسید. این در حالی است که ریسک تورم در نظرسنجی‌های سال گذشته به هیچ عنوان مطرح نشده بود.

این اخطاری برای اقتصاد جهانی است. در این نظرسنجی، ۷۹درصد شرکت‌کنندگان، عدم بهبود اقتصادی با تمام‌نشدن پاندمی کرونا را نگرانی خود اعلام کردند و ۷۱درصد آن‌ها از بدهی‌های دولت نگرانی داشتند. ماسیمیلیانو کاستلی، رئیس استراتژی و مشاوره UBS بازار‌های حاکمیت جهانی، به رویترز گفت: «تورم در صدر جدول نگرانی‌های بانکداران مرکزی قرار دارد. اکثریت آن‌ها انتظار افزایش تورم را دارند، اما ابرتورم دور از انتظار است؛ بنابراین به نظر می‌رسد به نوعی دیدگاه جامعه بانکداری، پیش‌بینی تورم فزاینده، اما موقتی است.»

پیش‌بینی‌ها نیز در مورد نرخ تورم نشان می‌دهد که بیش از دو سوم شرکت‌کنندگان انتظار دارند فدرال‌رزرو ایالات‌متحده نرخ بهره را در سال ۲۰۲۳ افزایش دهد، در حالی که ۳۰درصد انتظار دارند فدرال‌رزرو در سال ۲۰۲۲ این کار را انجام دهد. تقریبا ۴۰درصد پاسخ‌دهندگان انتظار دارند که ارز‌های دیجیتالی دولتی توسط بانک‌های مرکزی طی سه سال آینده راه‌اندازی شود. این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تورم سال‌های آینده حتی در اقتصاد‌های بزرگ نیز دور از انتظار نخواهد بود و می‌تواند پیشرانی قوی برای بازار‌های جهانی باشد. با افزایش انتظارات تورمی، سرمایه‌گذاران برای حرکت در کشتی تورمی، به‌دنبال سرمایه‌گذاری در بازار‌های متفاوت خواهند بود که این می‌تواند موجب افزایش تقاضا شود. این در صورتی است که نرخ‌های بهره بانک‌های مرکزی سرمایه‌گذاران را به سپرده‌گذاری تشویق نکند.

برگرفته از : https://banker.ir/p

منبع: Reuters

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار