ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰با چه شروطی ۲ برابر می‌شود؟

0

اخبار جدیدی که از سوی مسئولان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران منتشر شده است که نشان می دهد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا دو برابر افزایش خواهد یافت اما بازنشستگانی که شامل این افزایش می شوند باید برخی شرایط را داشته باشند.

به گزارش کاماپرس، بازنشستگان تامین اجتماعی طی ماه های اخیر با تحرکات همه جانبه و هوشمندانه – از تحرکات رسانه ای گرفته تا فشار به مدیران کانون های بازنشستگی برای رایزنی با مسئولان سازمان و تغییر نظر آنها و همچنین برگزاری تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز – گام هایی را برای احقاق حقوق خود برداشته اند که در سال های اخیر تقریبا کم نظیر بوده است.

مبلغی که تحت عنوان علی‌الحساب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در روزهای پایانی سال گذشته به حساب آنها واریز شد و همچنین وعده تغییر احکام حقوقی این اقشار و افزایش حقوق ها در سالجاری از سوی رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام شده – که البته هنوز اجرا نشده اما مسئولان سازمان تصریح کرده اند که این اقدام با سرعت در حال انجام است – از جمله توفیقاتی بوده که بازنشستگان به آن نائل آمده اند.

در تازه ترین تحول مرتبط با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یک مقام مسئول در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با تشریح جزئیاتی از صدور احکام جدید حقوق این اقشار ، شرایطی را که موجب افزایش دو برابری حقوق برخی بازنشستگان خواهد شد را توضیح داده است.

شرایط دو برابر شدن حقوق بازنشستگان

علی دهقان‌کیا که رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران است در این باره چنین توضیح داده است: آن دسته از بازنشستگان تامین اجتماعی واجد شرایط افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق می‌شوند که در سال بازنشستگی ( در مقطع برقراری مستمری) جزو مستمری بگیران سقف‌بگیر بودند؛ اما در سال ۱۴۰۰ حقوق بازنشستگی آنهابه ۳ تا ۴ برابر حداقل مستمری رسیده است.

وی تصریح کرده است : این دسته از بازنشستگان تامین اجتماعی۱۰۰ درصد بیشتر از حقوق اسفندماه ۱۳۹۹ را به عنوان همسان‌سازی و افزایش مستمری دریافت می‌کنند.

دهقان‌کیا همچنین توضیحاتی درباره به میزان افزایش حقوق بازنشستگان جدید در احکام ۱۴۰۰ ارئه که این شرط را دارا باشند اما حقوق آنها با این افزایش دو برابر نشود داده و اظهار کرده است: چنانچه افزایش حقوق برای این دسته از بازنشستگان منجر به افزایش تا ۵۰ درصد مستمری اسفند ماه ۹۹ نشد، مبلغی را به عنوان متناسب‌سازی به آن‌ها پرداخت می‌کنند تا به این میزان برسند.

این مقام مسئول در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران تاکید کرد: نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که بازنشستگان سال ۹۹ تفاوت ضریبی نسبت به سال جاری (سال اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم) ندارند؛ لذا سازمان تامین اجتماعی برای اینگونه بازنشستگان افزایش تا ۵۰ درصد اسفند را در نظر گرفت که البته با اعمال مبلغ متناسب‌سازی است.

احکام نهایی طی روزهای آینده صادر می شود

وی در مورد زمان صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: «کارکنان مربوطه در سازمان به صورت شبانه‌روزی مشغول انجام کارهای اداری صدور احکام هستند وامیدوارم احکام نهایی ظرف روزهای آینده صادر شوند.

منبع : https://kamapress.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار