ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

متناسب‌سازی؛ یک گام رو به جلو برای حل مشکل بازنشستگان:

0
وزیر اسبق کار اعلام کرد؛

متناسب‌سازی؛ یک گام رو به جلو برای حل مشکل بازنشستگان.

وزیر اسبق کار اجرای طرح متناسب‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را یک گام رو به جلو در راستای حل مشکل این قشر دانست و تاکید کرد: برای از بین بردن شکاف حقوق بازنشستگان با دیگر اقشار جامعه، این روند باید طی چند سال تداوم یابد.

ناصر خالقی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار کرد: افزایش حقوق سالانه بازنشستگان باید متناسب با تورم انجام شود تا قدرت خرید این قشر روز به روز کمتر نشود. در همین راستا اصلاح حقوق بازنشستگان یک گام رو به جلو است اما برای حل ریشه‌ای مشکل، باید به افزایش حقوق‌ در سال‌های بعد هم توجه کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه قبل از افزایش حقوق بازنشستگان، قیمت‌ها در بازار افزایش یافته است، اگر بخواهیم قدرت خرید بازنشستگان واقعا ترمیم شود، باید برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه صورت گیرد. چرا که به یکباره نمی‌توان شکاف ایجاد شده در حقوق بازنشستگان را اصلاح کرد و باید به تدریج عقب افتادگی ایجاد شده درحقوق آن‌ها را در یک بازه زمانی مشخص جبران کرد.

وزیر اسبق کار ادامه داد: اگر دولت می‌توانست قیمت‌ها را کنترل کند که به این شکل افزایش نیابد، بسیاری از مشکلات حل می‌شد. بنابراین برای حفظ قدرت خرید بازنشستگان باید کنترل روی قیمت‌ها و نظام توزیع وجود داشته باشد. حفظ نظام توزیع نیز به متغیرهای مختلفی مانند حمایت از تولیدکننده و غیره برمی‌گردد تا تولید افزایش یافته و توزیع بهبود پیدا کند.

خالقی تاکید کرد: باید بازار و قیمت‌ها را کنترل کنیم. رقابت باید در کنار تولید باید تقویت شده تا قیمت‌ها کنترل شود و هر روز سفره مردم به خصوص حقوق بگیران ثابت، بازنشستگان و کارگران روزمزد کوچکتر نشود.

وی درباره تجربه خود در دولت اصلاحات درباره حقوق بازنشستگان گفت: در آن زمان مسایل مربوط به حقوق و دستمزد در شورای عالی کار حل و فصل می‌شد. شورایی مرکب از کارگران، کارفرمایان و دولت به‌عنوان یک تشکیلات سه جانبه، درباره حقوق بازنشستگان و کارگران تصمیم می‌گرفت.

وزیر اسبق کار با بیان اینکه در آن زمان نیز کارفرمایان در مقابل افزایش حقوق‌ها مقاومت می‌کردند و کارگران توقع افزایش حقوق داشتند که البته به حق هم بود، خاطرنشان کرد: در این میان دولت تا حدی مسائل و حواشی را جبران می‌کرد. گرچه در آن زمان نیز شرایط ایده‌آل نبود اما حقوق‌ها به واقعیت نزدیک شده بود که البته در ادامه در همان مسیر پیگیری نشد.

خالقی ادامه داد: در حال حاضر فاصله حقوق بازنشستگان با واقعیت‌های اقتصادی بسیار زیاد شده است. سیاست‌های کلی کشور، تحریم‌ها، سیاست خارجی و داخلی، سیاست‌های اقتصادی و غیره، همه به هم مربوط است و منجر به ایجاد چنین شکافی در حقوق شده است.   برای حل این شکاف به زمان نیاز داریم و باید این روند در زمینه متناسب‌سازی مستمری‌ها تداوم یابد و به تدریج شکاف ایجاد شده جبران شود.

وی با بیان اینکه قدم اصلی را هم اکنون که تورم به شدت بالا رفته است، باید برداشت، عنوان کرد: اصلاح حقوق بازنشستگان در قالب متناسب‌سازی یک قدم مثبت و رو به جلو است و امیدواریم مسئولان در ادامه بتوانند این مسیر را ادامه داده و این مشکل را حل کنند.

وزیر اسبق کار مجدادا به دوران اصلاحات اشاره کرد و گفت: در دولت اصلاحات مقرر شد به تدریج عقب افتادگی‌های حقوقی جبران شود و افزایش حقوق‌ها حداقل برابر مجموع تورم سالیانه باشد. بنابراین قرار بود طی مدت پنج سال این عقب ماندگی جبران شود و به تدریج در حال جبران شدن بود. اما دولت بعدی که روی کار آمد، به آن شکلی که تصویب شده بود، ادامه پیدا نکرد و نهایتا باعث شد اختلاف بین حقوق و هزینه‌های زندگی بازنشستگان و مستمری‌بگیران به شدت بالا برود.

منبع : https://tamin.ir/News/Item/116457

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار