ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خواسته ما اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان تورم موجود است:

0

ایزدی:

یک بیمارستان برای ۵۶۳ هزار کارگر و بازنشسته گیلان/ آموزش رایگان در ۲۵ رشته برای ۴۰ هزار عضو خانه کارگر.

دبیر اجرایی خانه کارگر با اشاره به اینکه خانه کارگر در حال حاضر ۴۰ هزار عضو دارد که همگی بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: در سال گذشته حدود چهار هزار نفر از اعضای خانه کارگر در ۲۵ رشته آموزش رایگان فرا گرفتند.

به گزارش ایلنا از گیلان، حسن ایزدی (دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان) در دیدار تشکل‌های صنفی کارگری با معاون سیاسی امنیتی فرمانداری رشت با اشاره به اینکه خانه کارگر در حال حاضر ۴۰ هزار عضو دارد که همگی بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: در سال گذشته حدود چهار هزار نفر از اعضای خانه کارگر در ۲۵ رشته آموزش رایگان فرا گرفتند.

وی در ادامه افزود: در بحث آموزش قرآن کریم خانه کارگر گیلان رتبه اول را در سطح کشور کسب کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان در ادامه به عمده‌ترین مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مشکلات جامعه کارگری نبود امنیت شغلی، معیشت و بحث درمان است.

وی افزود: با توجه به حجم عظیم جامعه کارگری در استان گیلان ما فقط یک بیمارستان تامین اجتماعی در سطح استان داریم، خواسته ما از نمایندگان محترم مجلس و دولت محترم این است که نسبت به حل این معضل بزرگ در استان تدابیر لازم را اندیشه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در استان گیلان در حال حاضر ۴۲۳ هزار کارگر و ۱۴۰ هزار کارگر بازنشسته داریم که از این تعداد ۲۶۷ هزار نفر، بیمه اجباری و مابقی بیمه اختیاری هستند و متاسفانه با وجود ۵۶۳ هزار کارگر و بازنشسته در این استان فقط یک بیمارستان در استان وجود دارد که یک بیمارستان اصلا کفاف این جمعیت گسترده را نمی‌دهد.

وی افزود: ۷۰ درصد از ۴۲ درصد بازنشستگان استان گیلان حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند و ازنظر معیشت دارای مشکلات عدیده هستند خواسته ما اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان تورم موجود است.

در ادامه غلامرضا خوالگر، ریاست کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان از مسولان خواست تا عزت را به کارگران برگردانند

وی افزود: متاسفانه با شرایط تورم موجود سفره کارگران خالی‌ست و عزت و حرمت کارگران شکسته و کمر قشر کارگر زیر بار مشکلات معیشتی خم شده است.

ریاست کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان، خاطرنشان ساخت: ما می‌دانیم دولت با مشکلات زیادی از جمله تحریم‌های ظالمانه دشمن روبروست اما خواسته ما به عنوان نماینده کارگران رفع تبعیض و بی‌عدالتی ونظارت بیشتر بر امور مربوط به جامعه کارگری، بررسی و پیگیری‌های خواسته‌های کارگران در استان است چون اغلب این مطالبات در استان و توسط مسئولان استانی قابل حل خواهد بود.

در ادامه خوارزمی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری رشت ضمن خیر مقدم به نمایندگان تشکل‌های صنفی کارگری اظهار داشت؛ خانه کارگر تشکلی است که هرگز از مسیر و هدف غائی خود که دفاع از حقوق کارگر بود منحرف نشد و تنها هدف و انگیزه این تشکیلات حمایت از حقوق کارگران و مطالبات آنان است.

وی در ادامه افزود: کارگران همیشه حامی و زحمت کشیده این نظام هستند وظیفه ما مسولان هم این است که به خواسته‌ها و مطالبات بر حق کارگران توجه کنیم و در راستای اجرای مطالبات به حق و قانونی این عزیزان در کنارشان باشیم و سعی کنیم تا با کمک و هم فکری مسولان امر و فعالان جامعه کارگری در راستای حل معضلات جامعه کارگری تدابیر لازم بیندیشم تا هرچه زودتر این مشکلات مرتفع شود.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری رشت، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل استان دوباره شروع به فعالیت کنند و چراغ اقتصادی در استان رونق بگیرد و دوباره رونق و اشتغال در استان شکوفا شود تا کارگری بیکار نشود و سو مدیریت‌ها که باعث تعطیلی کارخانجات استان شده‌اند شناسایی، مدیریت و اصلاح شوند.

در پایان نمایندگان تشکل‌های صنفی کارگری به بیان مشکلات و مطالبات خود پرداختند و خواستار پیگیری و حل این معضلات از سوی مسولان امر شدند.

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار