ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ضعف عملکرد سازمان تامین اجتماعی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد،

ضعف عملکرد سازمان تامین اجتماعی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تصریح کرد: ‌در دنیای توسعه یافته با شیوع کرونا، سازمان‌های اجتماعی برای خود نقش و مسئولیت اجتماعی پررنگی قائل هستند اما تامین اجتماعی که در ایران حدود ۴۰ میلیون نفر را تحت پوشش دارد در جایگاه اجرای مسوولیت اجتماعی خود قرار نگرفت.

رضا پدیدار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه مسوولیت سازمان تامین اجتماعی نه در حوزه کارفرما و کارکنان و نه در حوزه بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران روشن نیست اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی مسوولیت حفظ سلامت بهداشت و خدمات حمایتی برای کارگران و کارکنان بخش خصوصی را به عهده دارد و از طرفی نظارت بر عملکرد مالی شرکت‌ها جزو تعهدات بیمه‌ای این سازمان است که در این بخش افراط کرده و منجر به مصوبه اتاق بازرگانی شده که حق رسیدگی فقط به یک سال مالی شرکت‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه این سازمان عملکرد همانند مراکز تخصصی مشابه خود در خارج از کشور ندارد و مردم که مراجعه می‌کنند همواره دچار مشکل هستند، افزود: یکی از مشکلات اینکه تعرفه مورد نظر ‌آنها متناسب نیست. در حقیقت اگر کسی بیمار شود و به بیمارستان مراجعه کند چنانچه طرف قرارداد نباشد مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تصریح کرد: ‌در دنیای توسعه یافته با شیوع کرونا سازمان‌های اجتماعی برای خود نقش و مسوولیت اجتماعی پررنگی قائل هستند اما تامین اجتماعی که در ایران حدود ۴۰ میلیون نفر را تحت پوشش دارد در جایگاه اجرای مسوولیت اجتماعی خود قرار نگرفت.

وی خاطرنشان کرد:‌ یک بنگاه اقتصادی وقتی واحدی را تاسیس می‌کند برای خود یک مسوولیت اقتصادی قائل است کسب درآمد و پول را جزء برنامه‌های خود قرار می‌دهد اما پرسنل تحت پوشش خود باید از حمایت اجتماعی برخوردار باشند که این نقش را سازمان تامین اجتماعی باید ایفا کند که تاکنون در این حوزه عملکرد ضعیف داشته است.

وی با بیان اینکه کارفرمایان، کارگران، دولت، شرکای تامین اجتماعی هستند گفت: اگر مشارکت شرکا درست صورت گیرد تامین اجتماعی نقشی موثر و فعال خواهد داشت و رضایتمندی ذینفعان را جلب خواهد کرد اما در حال حاضر این گونه نیست.

وی گفت: به طور مثال در حال حاضر این سازمان دفترچه کاغذی صادر نمی‌کند و قرار بر این است که بیمار با کارت ملی به مراکز درمانی مراجعه کند. مراکزی که مستقیما زیرمجموعه تامین اجتماعی هستند هیچ خدمتی به بیمه شدگان این سازمان ارائه نمی‌دهند و این به این معناست که سازمان تامین اجتماعی مسوولیت اجتماعی خود را به درستی انجام نمی‌دهد.

پدیدار یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی چارچوب قانونی جهت تامین رضایت مخاطبان که کارگران اصلی‌ترین مخاطبان هستند توجه نمی‌کنند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار