ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به بی‌توجهی صداوسیما به مطالباتشان:

0

بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رئیس سازمان صداوسیما، نسبت به نحوه پوشش خبری مطالبات خود در رسانه ملی اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، در متن نامه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به رئیس سازمان صداوسیما، به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای مهندس عسگری

احتراماً ما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی طی این نامه مراتب اعتراض خود را به نحوه بازتاب اخبار بازنشستگان این سازمان اعلام می‌داریم. از سازمانی که بزرگ‌ترین رسانه جمهوری اسلامی برای بازتاب اخبار مظلومان و ستمدیدگان جهان است بیش از این انتظار می‌رود. گویا مشکلات حقوقی و معیشتی این قشر که سال‌های متمادی در درون همین کشور زیسته و همیشه در کنار رهبر و دولت ایستاده است؛ همچنان نادیده گرفته می‌شود. ما که از بی‌توجهی مسئولان رنج می‌بریم؛ شاهد بی‌مهری سازمان صدا و سیما نیز هستیم. این رسانه که باید بازگوی حقایق مخاطبان خود باشد؛ یک‌جانبه به قضاوت نشسته و از انعکاس خواسته‌ها و صدای بازنشستگان طفره می‌رود. لذا ما از مدیرعامل محترم آن سازمان تقاضا داریم که در پوشش خبری آن سازمان جانب حق و عدالت را گرفته و شنوای مشکلات بازنشستگان، این قشر درد کشیده و مظلوم جامعه نیز باشد.

آیا سازمان در جریان کامل تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های اعمال شده در اصلاح حقوقی اخیر این قشر هست. یا تنها با اتکا به گفته‌ی دولتمردان اقدام به بازتاب نادرست اخبار می‌نماید. آیا تا به حال شاهد اشک‌های بازنشسته‌ای بوده است؟ چراکه پس از سی سال خدمت و همراه بودن با تمام مشکلات مملکت هم‌چون توطئه‌های مختلف برای انقلاب، جنگ و تحریم اکنون شاهد بی‌عدالتی از خودی‌ها بوده و ناگزیر صدای حق‌خواهی را بلند کرده است.

چرا؟! چون سال‌ها به امید اجرای قانون افزایش حقوق‌ها مطابق با تورم نشسته است ولی به خاطر مشکلات کشور کریمانه صبوری کرده است.

چرا؟! چون سال‌ها به انتظار اجرای قانون افزایش حقوق‌ها مطابق با هزینه‌های زندگی نشسته است ولی با شکیبایی چشم‌پوشی کرده است.

چرا؟! چون سال‌ها به امید انتظار اجرای قانون برنامه ششم توسعه نشسته است و به احترام تنگناهای دولت کلامی نگفته است.

چرا؟! چون به انتظار اجرای قانون بودجه سال ۹۹ نشسته است ولی چیزی جز تاخیر و تعدیل و بی‌عدالتی ندیده است.

چگونه؟! با اجرای اصلاحی بسیار نادرست و ناعادلانه در حقوق بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی به زعم خود قانون را اجرا کرده‌اند. و با نمایشی مضحکانه در جمعی بسیارکوچک از عوامل خود در جلوی دوربین‌های صدا و سیما و با پوشش خبری آن را طرحی موفق و مورد رضایت بازنشستگان این صندوق دانسته و همچنان به این نمایش عوام‌فریبانه در رسانه‌ها ادامه می‌دهند.

چگونه؟! با اجرای اصلاحی بسیار نادرست و ناعادلانه در حقوق بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی به زعم خود قانون را اجرا کرده‌اند.

همین‌جا ما بازنشستگان اعلام می‌داریم که نه قانون افزایش حقوق‌ها مطابق با تورم، نه قانون افزایش‌حقوق‌ها متناسب با هزینه‌های زندگی، نه افزایش حقوق‌ها مطابق با قانون برنامه ششم توسعه و نه افزایش حقوق مطابق با افزایش قانون بودجه سال ۹۹ انجام نگرفته است.

پس بهتر است دولت از این نمایش‌ها دست برداشته و سازمان صدا و سیما با دید بازتر به بازتاب و پوشش خبری بپردازد. اگر دولت با نمایش حدوداً بیست نفره طرح خود را موفق می‌داند ما حاضریم گروه‌های ۱۶ تا ۳۰ هزار نفره خود را برای اعتراض به نمایش بگذاریم. ما در انقلاب و جنگ فعالانه مشارکت داشته‌ایم ولی ادعای سهم‌خواهی از انقلاب و جنگ را نداریم. ما تنها خواهان قانون و عدالتیم که نادیده گرفته شده و تاکنون طی نامه‌های مختلف به مسئولان و نهادهای مربوطه اعلام شده است.

دولتمردان به زعم خود بازنشستگان را افرادی ناآگاه از قوانین برای فریب می‌داند ولی این‌گونه نیست و اگر تاکنون این جماعت سکوت اختیار کرده نه به دلیل بی‌سوادی و بی‌اطلاعی از قوانین است بلکه به سبب همراهی با رهبری برای پشت سر گذاشتن مشکلات است. ولی دیگر این تحقیر جائز نیست و در این‌جا ما اعلام می‌کنیم که فرهیختگان ما آمادگی آن را دارند که با آن‌ها به مناظره بپردازند و تک‌تک تخلفات آنان را بازگو کنند تا دست از این عوام‌فریبی بردارند. هم‌چنین این حق را بر خود مسلم می‌دانیم که صدا و سیما راه عادلانه و همه‌جانبه‌ای را در پیش گرفته و ترتیب این مناظرات را برای شنیدن گفته‌های به حق بازنشستگان فراهم نماید. انتظار داریم مدیران صدا و سیما در جهت رسالت این رسانه ملی گام برداشته و همچنان‌که بلندگوی اخبار مظلومان جهان است صدای حق‌گویان داخلی نیز باشد.

رونوشت: شورای نظارت بر صدا و سیما جهت اطلاع

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار