ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شاخص بورس همچنان می‌ریزد؟

0

تحلیل تکنیکال و بنیادی رودرروی یکدیگر/ شاخص بورس همچنان می‌ریزد؟

بررسی بازارهای مالی نشان می‌دهد، برای یک سرمایه‌گذاری سودآور و مطمئن باید از انواع روش‌های تحلیلی مربوط به آن بازار استفاده کرد و از اهل فن برای سرمایه‌گذاری کم‌ریسک کمک گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بسیاری از بازارهای مالی را از دو روش بنیادی و تکنیکال می‌توان تحلیل کرد. به همین دلیل یکی از موضوعاتی که افراد حاضر در بازارهای مالی باید به آن توجه کنند، روندهای موجود در تحلیل تکنیکال و بنیادی است.

تحلیل بنیادی مهمتر است یا تکنیکال؟

تحلیل بنیادی، روشی برای بررسی نمادها و اوراق در بازار سرمایه است که به دنبال تعیین ارزش ذاتی یک سهم خواهد بود. تحلیل بنیادی مواردی که بر روی بنیاد سهم اثر قابل توجهی دارد را مورد ارزیابی و آنالیز قرار می دهد. ارزش واقعی سهم شامل وضعیت مالی و مدیریت شرکت، صنعت و شرایط اقتصادی کلان است. هدف تحلیل بنیادی تحلیل و کشف ارزش سهم است تا بتوان از طریق این تحلیل، قیمت واقعی را با قیمت فعلی آن مورد مقایسه قرار داد. از طریق تحلیل بنیادی می توان به ارزش واقعی سهم دست پیدا کرد.

تحلیل تکنیکال روشی برای بررسی و پیش‌بینی قیمت اوراق، کالا و سایر عوامل قیمت‌پذیر است. این تحلیل بر پایه‌ الگوی تغییرات قیمت، حجم و بدون در نظر گرفتن عوامل بنیادین بازار به آنالیز روند موجود در بازار اقدام می کند. به عبارت دیگر، تحلیل تکنیکال، تحلیلی براساس آنالیز رفتار قیمت در گذشته، به بررسی و پیش‌بینی قیمت سهام در آینده می‌پردازد.

به عبارت دیگر، تحلیل تکنیکال به بررسی و پیش بینی قیمت نماد در آینده می پردازد و تحلیل بنیادی به بررسی قیمت واقعی سهام در حال حاضر را مورد ارزیابی قرار می دهد.

اینکه گزاره که یک نماد تنها با تحلیل تکنیکال و یا تنها با تحلیل بنیادی می تواند مورد بررسی قرار گیرد، کاملا اشتباه است. زیرا این دو تحلیل هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته و هر یک به جنبه خاصی در تحلیل و آنالیز قیمت سهام می پردازند.

تحلیل تکنیکال در مقابل تحلیل بنیادی قرار گرفته است؟

اما در بازار سرمایه ایران، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی در بیشتر مواقع رو در روی یکدیگر قرار گرفته و نمی توانند یکدیگر را تقویت کنند و براساس داده های برآورد شده از این دو تحلیل نمی توان به ارزیابی درستی به دست آورد.

طی ۳ ماه گذشته که بورس با ریزش و جریان اصلاحی مواجه شده است، بسیاری از مولفه های تحلیل بنیادی نمادها، بر خلاف آنچه که تحلیل تکنیکال نشان داده است، افزایش قیمت سهام را نشان می داده اند. اما در این مدت برخی نمادها با ریزش ۷۰ درصدی مواجه شده اند.

از موضوعاتی که در تحلیل بنیادی باید به آن پرداخته شود، قیمت ارز، نرخ تورم و سایر مولفه هایی از این موضوعات هستند که می توانند در تحلیل بنیادی به کمک سهامداران بیایند.

با افزایش نرخ ارز، نرخ تورم و اجازه افزایش سرمایه که به تصویب مجلس نیز رسیده است، حکایت از تحلیل بنیادی مناسب و مثبت برای اکثر نمادها دارد.

اما در همین مدت تحلیل های تکنیکال مساله ای متفاوت را نشان می دهد. با رشد ۳۰۰ درصدی شاخص بورس از ابتدای سال تا ۲۰ مرداد سال جاری، ریزش بازار سرمایه در همین نشان می داد، رشد شاخص در ماه های گذشته کمی بیش از حد بوده است و باید این اصلاح در زمان زودتر رخ می داده است. حمایت های موجود نیز در تحلیل تکنیکال این مساله را تائید می کند.

نمودار تکنیکال شاخص کل بورس

اما به صورت کلی باید گفت آنچه در از ابتدای سال ۹۹ رخ داده است در هیچ زمانی تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی هیچ کدام یکدیگر  را تقویت نکرده و زمانی تحلیل تکنیکال روزهای مثبت را نشان داده است، تحلیل بنیادی عکس را نشان می داده است.

البته حضور گسترده افراد بدون آموزش در بازار سرمایه در ماه های گذشته هر دو نوع تحلیل را تا حدود زیادی از کار انداخته و بیشتر هیجانات در بورس تعیین کننده صف های خرید و فروش بوده است.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/13990730000823

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار