ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اعمال مبلغ همسان‌سازی، ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق در پایه مستمری‌ها، از ابتدای آذر ماه اجرا می‌شود:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اجرای اصلاحات احکام مستمری‌بگیران از ابتدای آذرماه/ سهم سازمان تامین اجتماعی از سرانه بیمه تکمیلی بازنشستگان افزایش یابد/ بدهی دولت به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهر تهران، گفت: مصوبه اعمال ۴ درصد مربوط به سنوات سخت و زیان‌آور در همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران و اعمال مبلغ همسان‌سازی، ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق در پایه مستمری‌ها، از ابتدای آذر ماه اجرا می‌شود.

«علی دهقان کیا» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به بیش از ۱۰ سال تعلل در اجرای همسان‌سازی در سازمان تامین اجتماعی، گفت: «۱۰ سال است که کانون عالی و کانون‌های بازنشستگان، به دنبال اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بودند. در زمانی که مرحوم سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بودند، بارها به سازمان مراجعه کردیم تا دولت یا سازمان، برای اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان‌سازی قانع شوند؛ اما هیچ کدام این کار را انجام ندادند. خوشبختانه پس از ۱۰ سال، سازمان و دولت بر سر اجرای همسان‌سازی به توافق رسیدند و برای سال جاری، ۱۴ هزار میلیارد تومان بر همسان‌سازی و ۳ هزار میلیارد تومان برای بن و حق مسکن کنار گذاشته شد.»

وی افزود: «بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی انتظار دارند که مانند کشوری‌ها و لشگری‌ها، به اندازه ۹۰ درصد شاغلان هم طرازشان، در قالب همسان‌سازی افزایش حقوق داشته باشند که این کار با حدود ۱۷ هزار میلیارد تومانی که برای ۱ سال اجرای همسان‌سازی و افزایش مزایای جانبی در نظر گرفته شده، انجام شدنی نیست؛ ضمن اینکه بازنشستگان انتظار دارند که مانند بازنشستگان این دو صندوق، ۲ مرحله اجرای همسان‌سازی را شاهد باشند؛ اما منابع لازم برای این کار وجود ندارد و سازمان هم به تمام ۳۲ هزار میلیارد تومانی که دولت برای پرداخت مطالباتش در قالب واگذاری سهام، پیش‌بینی کرده است، دسترسی ندارد.»

وی با بیان اینکه محدودیت‌های بودجه‌ایِ اجرای همسان‌سازی در سازمان تامین اجتماعی، نواقصی را به جا گذاشت، افزود: «محاسبه نشدن هزینه‌های پرداختی برای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و اعمال نشدن مبلغ همسان‌سازی، ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق در پایه مستمری‌ها، دو موردی بودند که اعتراض بازنشستگان را برانگیختند؛ اما در جلسه‌ای که به تازگی با حضور مدیران سازمان و نمایندگان بازنشستگان برگزار شد، قرار بر این شد که از ابتدای آذرماه هر دو اجرا شوند. بنابراین اصلاحات، احکام مستمری بازنشستگان از ابتدای همین ماه انجام می‌شود.»

رئیس کانون کارگران بازنشسته شهر تهران با بیان اینکه همچنین قرار بر این شد که هزینه‌‌های مازاد بر ۴ درصد، برای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور، در محاسبات مربوط به مبلغ متناسب‌سازی لحاظ شود، گفت: «با اجرای این مورد، افراد متناسب با هزینه‌ای که بابت بازنشستگی زودتر از موعد آنها پرداخت شده است، مبالغی را در احکام خود دریافت می‌‌کنند؛ به این معنی که اگر به جای ۴ درصد، ۸ درصد بابت بازنشستگی‌ آنها هزینه شده باشد، به مازاد بر این ۴ درصد هم امتیاز تعلق ‌گیرد تا بازنشسته متناسب با هزینه‌‌ مابه‌التفاوت بازنشستگی پیش از موعد و سنوات بیمه‌پردازی، شاهد افزایش مبلغ متناسب‌سازی خود باشد.»

دهقان‌کیا در ادامه با اشاره به اعتراض بازنشستگان به هزینه‌ ۵۰ تا ۵۱ هزار تومانی که بابت سرانه بیمه تکمیلی خود پرداخت می‌کنند، گفت: «یکی از مواردی که پیگیر آن هستیم کمک سازمان تامین اجتماعی برای کاهش سهم بازنشستگان از هزینه‌های بیمه تکمیلی است. اگر سازمان تامین اجتماعی کمک نکند تا این سرانه کاهش یابد، کانون‌ها امکان انعقاد قرارداد با شرکت پوشش دهنده بیمه تکمیلی را ندارند. از این جهت از سازمان انتظار داریم که سهم خود را افزایش دهد؛ چراکه ۵۰ هزار تومان برای بازنشسته حداقل‌بگیر، مبلغ زیادی است. ۵۰ تا ۶۰ درصد مستمری‌بگیران، مستاجر هستند و با توجه به افزایش افسارگسیخته اجاره بها و ودیعه مسکن، امکان پرداخت چنین هزینه‌‌ای را برای بیمه خود ندارند.»

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی منابعی را که صرف بازنشستگان می‌کند، از محل ورودی‌های خود تامین می‌کند و دولت از این بابت هیچ کمکی به سازمان ارائه نمی‌دهد، گفت: «سازمان تامین اجتماعی، در سال ۹۹ ماهانه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت بدهی جاری دولت هزینه می‌‌کند؛ در حالی که بدهی جاری دولت مربوط به ۲۶ قانون حمایت بیمه‌‌ای است که دولت باید بار تامین منابع آنها را بر دوش بکشد. تنها تا ابتدای سال ۹۹ بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و رفته رفته به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. در این میان سازمان، بودجه‌ای را که باید صرف رفاه مستمری‌بگیران خود کند، برای پوشش بیمه‌ای گروه‌های هدف حمایت‌های بیمه‌ای دولت، اختصاص می‌دهد.»

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار