ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش غیر معقول قیمت سهام در بورس منجر به تورم می‌شود:

0
یک تحلیلگر مسائل اقتصادی،

افزایش غیر معقول قیمت سهام در بورس منجر به تورم می‌شود.

عباس هشی بیان کرد: وقتی قیمت سهام بالا رفت و حتی بیش از ۶۰ درصد بودجه متعلق به شرکت‌های دولتی است یعنی بزرگترین خریدار کالا و خدمات دولت به طور مستقیم و غیر مستقیم است و از این طریق روی تورم اثر می‌گذارد.

به گزارش «نود اقتصادی»، عباس هشی، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: اینقدر به بورس هجوم آورده شده که سهم ۲۰۰ تومانی شرکت‌ها تبدیل به سهم ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومانی شده است. وقتی من سهم را ۳۰۰۰ تومان خریدم، این سهم که سال ۹۷، ۲۰۰  تومان بوده و ۴۰ تومان سود گرفته یعنی ۲۰ درصد به آن  سود داده شده است.

وی بیان کرد: فردی که امسال سهم را خریده است، انتظار دارد ۲۰ درصد سود نسبت به بهای خرید داشته باشد یعنی ۶۰۰ تومان، یعنی سود شرکت حداقل ۳ برابر شده است. آن شرکت این سود را از کجا بیاورد و بدهد؟ باید قیمت هایش را بالا ببرد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: نمونه‌اش لبنیات که ۲۵ درصد قیمت آن را بالا برده اند. مردم تحملش را دارند؟ نه؛ الزاما مردم مقدار مصرفشان را کم کرده‌اند چون در وضعیت بد معیشت اقتصادی هستند. بنابراین تورم به وجود می‌آید. پس وقتی قیمت بالا رفت و حتی بیش از ۶۰ درصد بودجه متعلق به شرکت‌های دولتی است یعنی بزرگترین خریدار کالا و خدمات دولت به طور مستقیم و غیر مستقیم است و از این طریق روی تورم اثر می‌گذارد.

منبع : https://www.90eghtesadi.com/Content/Detail/2132776

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار