ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تصویب طرح سه‌جانبه‌گرایی و احیای شورای عالی تامین اجتماعی در کمیته تخصصی دولت:

0

مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی گفت: در جلسه مورخ یازدهم خرداد ۱۳۹۹ کمیته تخصصی “کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک” دولت که با حضور جمعی از نمایندگان شورای اجتماعی برگزار شد، لایحه اعمال سه‌جانبه‌گرایی در ارکان عالی سازمان تامین اجتماعی و احیای شورایعالی تامین اجتماعی به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، «عمران نعیمی» اظهار داشت: پیش‌نویس این لایحه مهرماه ۱۳۹۸ توسط سازمان تامین اجتماعی و با حضور نمایندگان مجامع کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان تدوین و توسط مدیرعامل این سازمان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعکس و حسب مکاتبه ایشان به دولت ارسال شده بود، که با تصویب کمیته تخصصی، مقرر شد ظرف دو هفته آینده در کمیسیون اصلی امور اجتماعی و دولت الکترونیک دولت مورد بررسی قرار گیرد.

نعیمی در تشریح مفاد لایحه مورد نظر افزود: لایحه ماده واحده مذکور به منظور تحقق رویکرد سه‌جانبه‌گرایی و احیاء شورایعالی تامین اجتماعی با ساختار سابق و با هدف مشارکت نمایندگان تشکلهای کارگری، بازنشستگان و جامعه کارفرمایی در اداره امور کلان سازمان تامین اجتماعی که همواره یکی از مطالبات به حق تشکل‌های مذکور سازمان بوده، تدوین شده است.

وی افزود: مطابق این لایحه، ضمن خروج سازمان تامین اجتماعی از شمول قوانین و مقررات مغایر رویکرد مذکور، پیشنهاد احیای شورایعالی تامین اجتماعی با همان ترکیبی که سابقاً (در سال ۱۳۵۸) وجود داشت، ارائه شده و از این طریق موجبات مشارکت و رضایتمندی ذینفعان سازمان اعم از بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران را فراهم خواهد آورد.

مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی گفت: پس از تدوین متن این لایحه در مهر ماه سال گذشته، همین متن با پیگیری نمایندگان تشکل‌های یاد شده در قالب طرح، توسط جمعی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مطرح و با تصویب در کمیسیون اجتماعی مجلس در سیر مراحل آتی قرار گرفته که با ارسال لایحه توسط دولت، رسیدگی به طرح مذکور نیز طبق آیین نامه داخلی مجلس قابل انجام خواهد بود.

نعیمی ادامه داد: احیاء شورایعالی تامین اجتماعی و سه‌جانبه‌گرایی در اداره تامین اجتماعی از وعده‌های وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بوده است که با توجه به مراتب پیشگفت به نظر می‌رسد تحقق آن روند مناسبی را طی می نماید.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار