ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بهترین روش سرمایه گذاری در بورس چیست؟

0

 اگر قصد افزایش و یا حفظ سرمایه تان را داشته باشید و بخواهید جایی سرمایه گذاری کنید، اولین گزینه پیشنهادی همه یا خرید طلا و سکه و ارز است یا زمین و خانه و خودرو! احتمالا خیلی کم پیش بیاید که یکی از اطرافیان‌مان با روش سرمایه گذاری در بورس آشنا باشد و آن را پیشنهاد کند.

به جز طلا و ارز، بقیه گزینه‌های سرمایه گذاری مرسوم کالای مصرفی هستند. کالای مصرفی کالایی است که مردم از آن استفاده می‌کنند، یعنی درست است که ماشین می‌خرند تا سرمایه‌شان حفظ شود و با افزایش تورم کم ارزش نشود، ولی رویش چادر نمی‌کشند و نمی‌گذارند توی پارکینگ، بلکه همزمان از آن استفاده هم می‌کنند.

این در حالی است که خرید کالای مصرفی، یک انتخاب اشتباه برای سرمایه گذاری است. چرا که این کالاها نیاز معیشتی و مصرفی مردم هستند و افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت آن‌ها، و در نتیجه ایجاد مشکل برای مردم می‌شود. یعنی اگر قیمت ماشین روز به روز در حال افزایش است، به این دلیل نیست که مثل طلا، قیمت جهانی آن زیاد می‌شود، بلکه به دلیل افزایش درخواست مردم برای خرید است و وقتی فروشنده ببیند مردم در هر حالتی طالب این کالا هستند، قیمت را زیاد می‌کند.

در این حالت یک احساس کاذب بُرد کردن برای آن‌هایی که آن کالا را خریده‌اند به وجود می‌آید و بقیه هم مشتاق سرمایه گذاری در همین بازار می‌شوند! این یعنی افتادن در چرخه سرمایه گذاری اشتباه که فقط شرایط خرید را برای بقیه مردم سختتر می‌کند.

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری یعنی چه؟

سرمایه گذاری یعنی با قسمتی از دارایی‌مان که فعلا نیازی به آن نداریم، کالا یا اوراق بهاداری بخریم که امیدوار به رشد ارزش آن در آینده هستیم. خرید کالا که می‌شود همان خرید طلا، ارز، مسکن و… و خرید اوراق بهادار شامل خرید اوراق مشارکت، سهام و… است.

تنها سختی مسیر ورود به بورس نداشتن اطلاعات کافی درباره این بازار است. یعنی مثل خرید طلا نمی‌توانید بروید طلافروشی، تابلوی قیمت روز طلا را نگاه کنید و بعد تنها دغدغه‌تان انتخاب یک تکه طلای کم اجرت باشد! بلکه برای شروع سرمایه گذاری در بورس باید اطلاعات اولیه‌ای درباره انواع بورس و ویژگی‌های آن داشته باشید و جواب چند سوال ابتدایی را بدانید.

برای سرمایه گذاری در بورس چقدر سرمایه لازم است؟

برای سرمایه گذاری به روش‌های سنتی یا همان خرید کالا، لازم است یک سرمایه حداقل چند میلیون تومانی داشته باشیم و این تصور اشتباه به وجود می‌آید که سرمایه گذاری در بازار بورس هم به همین شکل است. در حالی که برای شروع فعالیت در بازار بورس و خرید سهام، با ۱۰۰ هزارتومان هم کارتان راه می‌افتد!

بهتر است با خودتان فرض کنید همین سرمایه اندکی را هم که وارد بورس کرده اید، هزینه ثبت نام یک کلاس آموزشی است. در این نوع نگاه با هر معامله و تصمیمی که می گیرید در حال یادگیری هستید این روش برای یادگیری و شروع سرمایه گذاری خیلی کاربردی‌تر است.

بصورت کلی پیشنهاد ما این است که اگر در ابتدا راه سرمایه گذاری هستید از وارد کردن سرمایه زیاد به بازار بورس پرهیز کنید. ورود فرد مبتدی با سرمایه زیاد به بورس، دقیقا مثل این است که بخواهیم رانندگی را با یک اتومبیل گران قیمت بیاموزیم!

 چه کسانی می توانند در بورس سرمایه گذاری کنند؟

روش سرمایه گذاری

همه افراد جامعه بدون هیچ محدودیت تحصیلی مرتبط و بدون نیاز به تخصص حرفه‌ای در زمینه مالی، می‌توانند در بورس سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاران در بورس، از نظر هویتی به دو دسته تقسیم می‌شوند:


سرمایه گذاری حقیقی


همه افراد بالای ۱۸ سال و با حداقل مدرک تحصیلی دیپلم می‌توانند به صورت آنلاین در بورس سرمایه گذاری کنند. کسانی که مدرک زیر دیپلم دارند، باید به صورت آفلاین و حضوری وارد بازار بورس شوند. سرمایه گذاران حقیقی همگی افرادی مثل من و شما هستند که هویت مستقلی دارند و به صورت فردی سرمایه گذاری می‌کنند.


سرمایه گذاری حقوقی


در مقابل سرمایه گذاری حقیقی، سرمایه گذاری حقوقی وجود دارد. در واقع سرمایه گذاران حقوقی، موسسات و نهادهایی هستند که به دنبال ایجاد ثروت برای ذی نفعان خود هستند. این سرمایه گذاران حجم بالایی از منابع مالی را در اختیار دارند که همین موضوع باعث می شود تاثیر زیادی در بازار سرمایه داشته باشند. بانک ها، شرکت های بیمه، صندوق های بازنشستگی، شرکت های تامین سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری و … از مهمترین سرمایه گذاران حقوقی فعال در بازار سرمایه محسوب می شوند.

انواع روش سرمایه گذاری در بورس چیست؟

انواع روش سرمایه گذاری در بورس چیست؟

برای سرمایه گذاری در بورس، می‌توانیم هم خودمان به صورت شخصی دست به کار شویم و هم از تخصص افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنیم. بنابراین روش‌های سرمایه گذاری به دو دسته سرمایه گذاری مستقیم و سرمایه گذاری غیر مستقیم تقسیم می شوند.


سرمایه گذاری مستقیم


سرمایه گذاری مستقیم وقتی است که ما به صورت فردی وارد بازار سرمایه گذاری می‌شویم و مستقیما از طریق کارگزاری معامله می کنیم. یعنی تمام مسئولیت، تحلیل، تصمیم‌گیری، سرمایه گذاری و سود حاصل از آن، به عهده خودمان است.


سرمایه گذاری غیر مستقیم


یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد از ورود به بازار بورس بترسند، اطلاعات کمی است که از آن دارند. سود کردن در بازار بورس به تخصص کافی و صرف زمان برای پیگیری مداوم بازار نیاز دارد. برای همین واسطه‌هایی به وجود آمده‌اند که با استفاده از دانش افراد متخصص و حرفه‌ای در این بازار، سرمایه متقاضیان را روی بهترین سهم‌ها سرمایه گذاری می‌کنند.

سرمایه گذاری غیرمستقیم یعنی سرمایه‌مان را در اختیار فرد یا نهاد واسطه‌ای قرار دهیم تا به جای ما سرمایه گذاری کنند. این فرد می‌تواند یک سبدگردان یا یک نهاد مثل صندوق سرمایه گذاری باشد.

در روش‌ سرمایه گذاری غیرمستقیم معمولا میزان ریسک سرمایه گذاری کمتر می‌شود و در عوض سودآوری کمتری هم نسبت به سرمایه گذاری مستقیم دارد.

بهترین روش سرمایه گذاری در بورس چیست؟

انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری برای هر فرد به عواملی مثل میزان شناخت بازار، تجربه، دانش فنی و توانایی مدیریت استرس و هیجان  بستگی دارد. علاوه بر این ریسک پذیری افراد با هم متفاوت است. اما قسمت جذاب ماجرا این است که برای هر فرد با هر میزان ریسک پذیری، ابزار سرمایه‌گذاری مناسبی طراحی شده است.

انتخاب روش سرمایه گذاری مناسب، یک انتخاب کاملا شخصی است که برای افراد مختلف فرق دارد؛ نکته قابل توجه این است که « بازده و ریسک رابطه مستقیم دارند.» یعنی هرچه بازده روشی بالاتر است به همان میزان نیاز به ریسک پذیری بالاتری دارد.

بهترین روش سرمایه گذاری در بورس چیست؟

چطور در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

اولین قدم برای سرمایه گذاری در بورس، دریافت کد احراز هویت یا سجام است. برای دریافت کد سجام می‌توان از دو روش حضوری و غیرحضوری اقدام کرد. یعنی می‌توان هم با مراجعه به شعب دفاتر پیشخوان دولت و هم به صورت آنلاین و از طریق سایت‌های معتبری مثل سایت کارگزاری‌ها یا بعضی از اپلیکیشن‌های مالی، برای دریافت کد سجام اقدام کرد.

قدم بعدی انتخاب یک کارگزاری مناسب است. کارگزاری‌ها نقش واسط را بین سرمایه‌گذار و بازار سهام دارند و برای خرید و فروش سهام در بورس، حتما باید از طریق یک کارگزاری اقدام کنید.

بعد از انتخاب کارگزاری و ثبت نام، باید مرحله احراز هویت سجام را سپری کنید که به صورت حضوری انجام می‌شود. بنابراین یا باید به دفتر همان کارگزاری که انتخاب کرده‌اید مراجعه کنید، یا به یکی از شعب پیشخوان دولت که با کارگزاری مورد نظر همکاری دارد. نتیجه این دو روش یکی است و در هر دو حالت، بعد از گذشت چند روز، کد کاربری خرید و فروشِ سرمایه‌گذاری برای شما (مربوط به پنل خرید و فروش) فعال می‌شود.

در شرایطی که نیاز کشورمان رشد اقتصادی است، شاید ایده‌آل‌ترین روش سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در بازار بورس باشد. به این دلیل که در بازار بورس، سهام شرکت‌ها و کارخانجات وجود دارد و سرمایه گذاران با خرید سهام آن‌ها، در پیشرفت و توسعه آن‌ها سهیم می‌شوند و با گردش سرمایه در این بازار، به صنعت و اقتصاد کشور کمک می‌شود.

جالب است بدانید سودآوری و بازده سرمایه گذاری در بورس، بیشتر از دیگر روش‌های مرسوم سرمایه گذاری مثل مسکن، طلا و ارز است.

منبع : https://isignal.ir/tutorial

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار