ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

صورتجلسه دوجانبه کارفرمایان و دولت مثل قرارداد ترکمانچای است:

0

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در گفت وگو با ایلنا :

صورتجلسه دوجانبه کارفرمایان و دولت مثل قرارداد ترکمانچای است/ امیدواریم بزودی شاهد مذاکرات دستمزدی جدید باشیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: عملکرد دولت در باره معیشت و زندگی کارگران و بازنشستگان قابل قبول نیست زیرا این قشر از جامعه بیش از نصف جمیعت ایران را به خود اختصاص داده اند که بسیاری از آنها زیر خط فقر و با شرایط سخت روزگارشان می گذرد.

کریم صادق‌زاده تبریزی  در گفت وگو با ایلنا، گفت: همه کارگران جامعه انتظار داشتند که در روز جهانی کارگر، رئیس دولت  حرکت خوبی  برای رسیدگی به مهم‌ترین و اصلی ترین دغدغه کارگران و جامعه کارگری انجام دهد تا حق دریافتی و مزد کارگران و بازنشستگان کارگری بیشتر از آن صورت جلسه  دوجانبه بین دولت و کارفرمایان باشد اما نشد.

وی افزود :  این صورت جلسه را می‌توان به نوعی قرارداد ترکمانچای در سال ۹۹ تلقی کرد چراکه این دوجانبه گرایی درمانی برای درد کارگران نشد و بازهم حقوق کم و هزینه های گزاف زندگی دردی اضافه تر بر دامان کارگران گذاشت.

وی بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان را نیز تبعیض بزرگی خواند و افزود : بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر ارگان‌ها یکی از مهم ترین دغدغه‌های قشر کارگران بازنشسته است که همواره مورد اعتراض بازنشستگان بوده و ظلمی است که هیچگاه فراموش نمی‌شود و لذا از دولت انتظار می‌رود که در مدت کوتاهی به این تبعیض‌ها پایان دهد.

وی خاطر نشان کرد : البته امیدواریم   دولت و کارفرمایان تا ۲۵ اردیبهشت ماه که  جلسه‌ای دیگر درباره دستمزدها  برگزار می شود اقدامات قابل توجهی برای کارگران انجام دهند زیرا درصورت عدم توجه به این موضوع ،کارفرمایان و دولت با اعتراض‌های کارگران درباره دستمزد روبرو خواهند شد، البته امیدواریم شاهد مذاکرات دستمزدی جدیدی باشیم.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تبریز با بیان اینکه دولت کارگران و بازنشستگان مستمری بگیر را برادر ناتنی خود می داند اذعان داشت : مسئولان برای رفع مشکلات کارگران تلاش کنند تا  این مسائل آنها را وادار به تجمعات اعتراضی  نکند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در پایان گفت : گروه شستا حق الناس بوده و متعلق به کارگران، بازنشستگان و کسانی است که حق بیمه پرداخت می‌کنند و دولت نباید به بیت المال و اموال قشر ضعیف دست درازی کند. دولت ۱۸۵ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است، باید این بدهی پرداخت شود نه اینکه به اموال تامین اجتماعی دست درازی شود.

وی اضافه کرد :بنابراین  سود حاصل از فروش سهام شستا باید در اختیار کارگران، بازنشستگان و کسانی که حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند، تعلق گیرد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار