ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اجاره خانه امسال چقدر گران می شود؟

0
کاهش نرخ سود بانکی و افزایش سالانه قیمت‌ها در بازارهای مختلف این سئوال را پیش آورده که اجاره مسکن برای سال جاری چقدر گران خواهد شد؟
به گزارش کارگر آنلاین، مستاجران گله و شکایت از گرانی شدید اجاره را از چندی پیش آغاز کرده بودند و اخیرا نیز می‌گویند کاهش نرخ سود سپرده موجب شده موجران از آنها ودیعه کمتر و اجاره بیشتری طلب کنند.  این درحالیست که نائب رئیس اتحادیه املاک تهران معتقد است اجاره‌ها با جهش  روبرو نخواهد شد و حداقل در ۶ ماهه نخست سال نباید این اتفاق بیفتد.
به گفته حسام عقبایی از آنجایی که نرخ اجاره‌‌ها تحت تاثیر قیمت مسکن افزایش پیدا می‌کند، افزایش قیمت‌ مسکن و به دنبال آن اجاره در سال جاری نیز اتفاق افتاده اما نباید به مانند سال گذشته منتظر رشد ۳۰ درصدی نرخ اجاره‌بها باشیم.
افزایش معقول نرخ اجاره‌بها در سال جاری
نایب رییس اتحادیه املاک تهران با پیش‌بینی رشد اجاره بها ( زیرخط تورم) در سال ٩٩ در گفتگویی با ایرنا، گفت:‌ سال گذشته که مسکن تجربه رشد صددرصدی را داشت، اجاره بها تا سقف ٣٠ درصد رشد کرد. البته امسال پیش‌بینی می‌کنیم که رشد اجاره بها به مرز تورم نخواهد رسید و زیرخط تورم خواهد بود.
حسام عقبایی گفت: بازار مسکن چه در حوزه اجاره و چه خرید و فروش با تورم و افزایش قیمت‌ها مواجه است اما افزایش قیمت ها مانند سال گذشته جهشی و سونامی‌گونه نیست.
ضرورت پرداخت تسهیلات مالی به مستاجران
نایب رییس اتحادیه املاک تهران خاطرنشان کرد: ٣٧ درصد از جمعیت شهرنشینان کشور مستاجر هستند که از دهک های ضعیف و متوسط جامعه بوده واغلب حقوق بگیر و کارمند هستند و افزایش حقوق آنها تا سقف ٢٢ درصد بوده است؛ بنابراین اگر قرار باشد اجاره بها به میزان رشد قیمت مسکن باشد از عهده قیمت ها بر نمی‌آیند.
وی گفت: البته سال گذشته که مسکن تجربه رشد صددرصدی را داشت و با سونامی قیمت مسکن مواجه شدیم، اجاره‌بها تا سقف ٣٠ درصد رشد داشت، امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم که رشد اجاره‌بها به مرز تورم نخواهد رسید و زیرخط تورم خواهد بود.
وی گفت: رشد قیمت مسکن در شش ماهه نخست امسال تدریجی و قابل قبول و نزدیک نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار کشور است و با جهش قیمت‌ها حداقل در شش ماه نخست سال مواجه نیستیم اما لازم است که دولت فورا برای اجاره‌نشین ها بسته های حمایتی در نظر بگیرد.
منبع : https://kargaronline.ir/fa/news-details/81948

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار