ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت باید عدم افزایش مزد در ۸ سال جنگ را جبران کند:

0

دریابیگی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

کمیته‌ای از نمایندگان کارگری برای تجدیدنظر در دستمزد به دیدار رئیس جمهور بروند/ دولت باید عدم افزایش مزد در ۸ سال جنگ را جبران کند.

دریابیگی گفت: در هشت سال دفاع مقدس حتی یک ریال به حقوق کارگران اضافه نشد و کارگران شرایط کشور را درک کردند. در نتیجه این عدم افزایش دستمزد، بین سبد هزینه‌ها و دستمزد کارگران اختلاف فاحشی به وجود آمد.

نصرالله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، بر ضرورت درک متقابل دولت و کارفرمایان و کارگران تاکید کرده و اظهار داشت: کارگران ایران اولین قشری بودند که در سایه امام راحل(ره) در همه عرصه‌ای بعد از انقلاب نقش موثری داشتند. کارگران بعد از انقلاب در جبهه جنگ، سازندگی بعد از آن و همه عرصه‌های کار و تلاش پیشتاز بودند.

او ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس حتی یک ریال به حقوق کارگران اضافه نشد و کارگران شرایط کشور را درک کردند. در نتیجه این عدم افزایش دستمزد، بین سبد هزینه‌ها و دستمزد کارگران اختلاف فاحشی به وجود آمد.

دریابیگی خاطرنشان کرد: این در حالی است که امام خمینی(ره) تاکید کرده‌اند که کارگران مدیر جامعه انسانی هستند. مقام معظم رهبری نیز همواره بر جایگاه ویژه کارگر تاکید داشته و گفته‌اند که کارگری افتخار است. بنابراین تکریم از کارگر در فرهنگ اسلامی ما وجود دارد. همه مسئولان کشور  باید بدانند که حمایت از کارگر و بازنشسته یعنی حمایت از کار، تولید، بهره‌وری، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: طبق ماده ۴۱ قانون کار باید تورم و سبد هزینه خانوار در تعیین دستمزد لحاظ می‌شد. بانک مرکزی تورم سال ۹۸ را ۴۳ درصد و مرکز آمار ۳۴ درصد اعلام کرده است. درحالیکه سبد معیشت خانوار نیز ۴ میلیون ۹۴۰ هزار تومان محاسبه  شده است. آیا در شأن جمهوری اسلامی است که کارگر ایرانی به رئیس جمهور، دیوان عدالت و مراجع قضایی اعتراض و شکایت کند؟ دستمزد کارگران به ریال و مخارج آنها به دلار است. در چنین شرایطی کارگران چطور از پس هزینه‌های زندگی بر بیایند؟

وی افزود: گرفتاری ما از روزی شروع شد که طرح هدفمندی یارانه‌ها تصویب شد. همان زمان آقای محجوب مخالف این طرح بود. متاسفانه سیاست‌های غلطی در کشور در خصوص دستمزد اعمال شده و ما می‌دانیم که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه مقصر نیست. ایشان در جلسه‌ای با دبیران اجرایی خانه کارگر در چمخاله که پیش از تصویب مزد برگزار شد، تاکید کردند که باید مزد بر اساس تورم تعیین شود.

او تصریح کرد: به عقیده من شخص آقایان روحانی و نوبخت باید وارد عرصه شوند و در جلسه‌ای با آقای محجوب، بیات و دیگران بنشینند و موضوع را حل و فصل کنند. طبق مصوبه‌ مجلس، نباید هیچ مزدبگیری کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت کند. امروز کارگران می‌گویند که اگر کرونا نبود به خیابان می‌آمدیم.

او ادامه داد: پیشنهاد ما این است که کمیته‌ای متشکل از آقایان محجوب، بیات و دیگر نمایندگان خوشفکر کارگری نزد آقای رئیس جمهور بروند و برای اینکه مجدداً باب مذاکره باز شود، چانه‌زنی کنند. ما می‌دانیم که کارفرمایان در شرایط سختی هستند و به علت تحریم‌ها دچار مشکل شده‌اند اما امید داریم که دستمزد کارگران به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد و کارگران شیرینی آن را بچشند. کاری نکنیم که به دست خودمان موجب فقر جامعه کارگری بشویم.

دریابیگی با اشاره به اینکه کارگران به علت نداشتن امنیت شغلی و دستمزدهای پایین نمی‌توانند ازدواج کنند، گفت:  یک چنن وضعیتی در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست. بنابراین از دولت می‌خواهیم که فوراً با نمایندگان کارگری جلسه‌ای بگذارند. باید با تفاهم و حفظ منافع ملی در جهت رفع این تنگنا گام برداشت و نگرانی جامعه کارگری را برطرف کرد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار