ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نامه کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص دستمزد کارگران:

0

خطاب به نوبخت منتشر شد؛

نامه کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خراسان رضوی در خصوص دستمزد کارگران.

کانون‌کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خراسان‌رضوی طی نامه ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص دستمزد کارگران نکاتی را یادآور شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، در متن این نامه آمده است:

” ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور ، جناب آقای دکتر نوبخت

احتراماً از آنجایی که حضرتعالی فرموده‌اید افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی ساز و کار مشخص و قانونی دارد و از حیطه اختیارات اینجانب خارج است، به استحضار می‌رساند؛

اولاً: در راستای ماده ۴۱ قانون‌کار و در جلسات شورای عالی کار نمایندگان دولت وجود دارند که از طرف دولتمردان محترم به آنان در خصوص میزان افزایش حقوق کارگران تذکر داده می‌شود که میزان حقوق کارگران نباید از فلان درصد بیشتر باشد و از آنجایی که خود دولت به عنوان کارفرمای بزرگ در جلسات نقش ایفا می‌کند، زحمات نمایندگان کارگران در شورای عالی کار که در اقلیت نیز هستند، غالباً کم اثر و بی نتیجه می‌ماند. در حقیقت نظرات گروه کارگری در جلسات شورای عالی کار توسط دولت و کارفرمایان وتو گردیده و به نوعی جلسات حالت نمادین پیدا می کند.

ثانیا: در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برابر با ماده ۹۶ قانون نیز خواسته جامعه هدف نگرش واقع بینانه به مشکلات معیشتی و پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی در اسرع وقت بوده تا نسبت به افزایش حقوق واقعی و انجام متناسب سازی این عزیزان اقدام شود.

در حالیکه بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت محترم می باشد چطور می‌شود دولت محترم برای کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری بودجه مربوطه را پرداخت کرده ، ولی در بحث بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی با کمبود بودجه مواجه می‌گردد آیا این مورد عین تبعیض و دوگانگی نیست؟ آیا دولت این را عدالت می‌داند؟

تاکید می‌کنیم سبد معیشت و هزینه های جاری زندگی فقط مختص کارمندان و بازنشستگان لشگری و کشوری نیست و همه اقشار بحث ارزاق عمومی؛ مسکن ؛ بهداشت،مشکلات درمان و تورم ایجادشده را به طور یکسان احساس می کنند. شاید حضرتعالی از تورم بی اطلاع هستید لطفا سری به بازار بزنید؟

این انصاف نیست که حقوق و مزایای بازنشستگان لشگری و کشوری افزایش پیدا کرده و متناسب سازی برای آنان انجام شود ولی برای کارگران و بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی که از شما طلبکار هستند زمین بماند .

ثالثا، حضرتعالی به عنوان نماینده دولت که اخیرا در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی معرفی شدید و حضور پر رنگی دارید؛ می‌توانید تمام تصمیمات گرفته شده در خصوص بازنشستگان کشوری و لشکری را عیناً در سازمان تامین اجتماعی پیگیری کرده و به جهت جلوگیری از تبعیض به نتیجه مطلوب برسانید.

از حضرتعالی انتظار می‌رود خودتان را در برابر گروه کارگری و کارگران بازنشسته تامین اجتماعی که عمده افراد جامعه راتشکیل داده و بدون شک از تاثیرگذارترین اقشار جامعه در ادوار مختلف بوده و هستند بی‌مسئولیت جلوه ندهید و با جدیت نقصان و مشکلات موجود را پیگیری فرمایید.

در پایان معروض می‌دارد جامعه کارگری و بازنشستگی از این همه اختلاف و تبعیَض خسته شده و در مقابل آن برنخواهد تابید.

بخوبی واقفیم ساز و کار افزایش حقوق کارگران در ماده ۴۱ قانون‌کار و بازنشستگان و مستمری بگیران در ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی وجود دارد اما بهتر از آن می‌دانیم نقش نماینده دولت در بحث شرکای اجتماعی برای تصمیم گیری نهایی بسیار سرنوشت ساز است.”

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار