ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش خانوارهای زیرخط فقر با گرانی حامل های انرژی:

0
علوی:

نرخ تورم دو رقمی شده است / افزایش خانوارهای زیرخط فقر با گرانی حامل های انرژی.

رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت:تجربه گرانی قیمت حامل های انرژی در طول ۳۰ الی ۴۰ سال گذشته نشان داده که شوک اینچنینی سبب تورم و بالا رفتن قیمت ها می شود.

سیدمحسن علوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۷، گفت: شرایط امروز جامعه به صورتی است که رکود بر آن حاکم شده و تورم به سمت دو رقمی شدن حرکت می کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی این نرخ دو رقمی شده است.

رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وضعیت نابسامان اقتصادی بر جامعه حاکم است، افزود: گرانی قیمت حامل های انرژی در طول ۳۰ الی ۴۰ سال گذشته نشان داده است که شوک اینچنینی در حامل های انرژی سبب تورم، بالا رفتن قیمت ها و ایجاد شوک عظیم اقتصادی در جامعه می شود و نتیجه و خروجی آن سبب افزایش تعداد افرادی که در زیر خط فقر زندگی می کنند، می شود.

افزایش قیمت حامل های انرژی ممکن است سبب التهابات اجتماعی در جامعه شود

وی ادامه داد:افزایش قیمت حامل های انرژی ممکن است سبب التهابات اجتماعی در جامعه شود که شاید در شرایط کنونی صحیح نباشد، لذا ابتدا باید زیرساخت های اقتصادی اصلاح شود و مقداری فضای جامعه در حوزه اقتصادی رونق یابد، سپس به سمتی حرکت شود که درآمدهای دولت به سمت مالیات حرکت کند و از درآمدهای نفتی و انرژی خارج شود.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط فعلی افزایش قیمت حامل به صلاح نیست و باید اصلاح جدی در این روند شکل بگیرد، یادآور شد: به جای اینکه درآمد در حوزه مالیات، مالیات مستقیم و غیرمستقیم افزایش یابد، باید در حوزه های دیگر اقدامات اساسی شود و مردم با ایجاد رونق منابع و ارزش افزوده ای ایجاد کنند که از این ارزش افزوده مالیات اخذ شود نه اینکه با فشار بر جامعه ارزش افزوده ایجاد نشده و به دنبال اخذ مالیات باشیم که این قطعا در شرایط کنونی مناسب نیست.

چه اصلاحات زیرساختی انجام شده که بخواهیم ارزش افزوده بگیریم؟

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید تمرکز خود را بر روی تولید بگذارند، افزود: این مردم هستند که تولید را رونق می دهند، اما دولت باید شرایط و مقدمات آن را فراهم کند لذا زمانی که هنوز شرایط و مقدمات فراهم نشده و اصلاحات لازم در سیستم بانکی، اقتصادی و مالیاتی در حوزه های مختلف ایجاد نشده است به دنبال این هستیم که از عواید آن استفاده کنیم چه عوایدی مگر چه اقدامی انجام داده ایم که بخواهیم از سود و عواید آن استفاده کنیم.

رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ابتدا باید اصلاحات لازم انجام شود، چرا که این اصلاحات سبب رونق و ارزش افزوده می شود و سپس از آن باید برداشت کنیم نه اینکه اقدامی نکرده و بخواهیم ارزش افزوده بگیریم چراکه این تحمیل فشار به مردم است.

منبع : http://www.icana.ir/Fa/News/363145

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار