ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چالش بزرگ کارگران در برخورد با کارفرمایان:

0

یک مقام مسئول عنوان کرد که امنیت شغلی مهمترین دغدغه کارگران است و نبود آن به بازار کار لطمه وارد می کند.

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر،  علی خدایی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از شکایاتی که در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف مطرح می‌گردد به مطالبات معوق و اخراج کارگر مربوط می شود و عدم امنیت شغلی باعث شده تا  رسیدن به خواسته بازگشت به کار غیرممکن باشد.

بر اساس این خبر، عضو کانون عالی شوراهای اسلامی گفت: به دلیل نبود امنیت شغلی و نامساعد بودن وضعیت بازار برخی از کارفرمایان به اسم اتمام قرارداد کار نیروهای خود را اخراج می‌کنند.  طبعا وقتی کارفرما نیروی کارش را به جای اخراج به اسم اتمام قرارداد بیرون می‌کند کارگر هم نمی‌تواند شکایت کند و پس از آن ناچار می‌شود به دنبال بیمه بیکاری باشد.

خدایی تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کارگران موقت است و نبود امنیت شغلی به بازار کار و کارگر لطمه می‌زند چون که عملا ذهن او درگیر پیدا کردن شغل جدید می‌شود و در حالی که کارگری که بیکار می‌شود خیالش آسوده باشد که حداقل‌های زندگی او تامین می شود و دغدغه امنیت شغلی نداشته باشد اما متاسفانه بخشی از کارگران که از قشر ضعیف و محروم جامعه هستند از عهده تامین همان حداقل‌های زندگی هم بر نمی‌آیند.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: بازار کار از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و باید مشکلات کارفرمایان را هم بپذیریم با این حال هستند کارفرمایانی که با وجود افزایش هزینه‌های تولید نیروی کارشان را حفظ می‌کنند. کارفرمایان نباید از تمدید قرارداد به عنوان اهرمی برای بهره‌کشی بیشتر از نیروی کار استفاده کنند.

ایسنا

منبع : https://www.jamehnews.com/25549

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار