ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سلفی چیست ؟

0

اگر تا کنون اسم سلفی به گوشتان نخورده است در این مطلب شما را با این اصلاح جدید آشنا میکنم و چند تصویر جالب در مورد سلفی خواهید دید. سلفی ها تصاویری هستند که معمولا افراد با استفاده از موبایل و دوربین موبایل یا دوربین عکاسی که دارند از خودشان تهیه میکنند. برای گرفتن تصویر سلفی اخیرا لوازمی هم به بازار ارائه شده است.

دوربین های موبایل های هوشمند یکی در جلو و دیگری در عقب دوربین قرار دارد. دوربین جلوی موبایل برای گرفتن عکس سلفی استفاده می شود.تعرفی که از سلفی در وب سایت ویکی پدیا آمده است به صورت زیر است:

سلفی عکسی از خود است که توسط دوربین‌های دیجیتال گرفته می‌شود. این روزها در شبکه های اجتماعی ، کاربران عکس های پروفایل خود را به صورت سلفی توسط دوربین های دیجیتال و یا دستگاه های آیفون و یا آندروید تهیه می کنند. منبع

یکی از دلایل استقبال زیاد مردم از تصاویر سلفی پس از امکانات عکاسی توسط موبایل، گسترش شبکه های اجتماعی و امکان به اشتراک گذاری تصاویر به سادگی برای کاربران است. نحوه نگارش عبارت سلفی در زبان انگلیسی به صورت selfie می باشد. اصل واژه «سلفی» نخستین بار در سال ۲۰۰۲ ابداع شد، در آن زمان یک مرد استرالیایی عکسی از خود در اینترنت منتشر کرد و از واژه سلفی استفاده کرد، اما ‏جالب است بدانید که نخستین عکس از خود تاریخ را یک شیمی‌دان جوان مقیم فیلادلفیا در سال ۱۸۳۹ گرفت، این مرد جوان رابرت کورنلیوس نام داشت،‌در آن ‏زمان تجهیزات عکاسی مثل امروز نبود به همین خاطر وی با برداشتن پوشش لنز به سرعت در مقابل دوربین عکاسی قرار گرفت و یک دقیقه‌ای در مقابل دوربین ‏ایستاد، تا عکسش را نگاتیو ثبت کند.

البته موضوع عکس سلفی موضوع جدیدی نیست و از دیرباز بسیاری از عکاسان به صورت سلفی عکاسی می کرده اند و همانطور که گفتم در دسترس بودن موبایل و همچنین وجود شبکه های اجتماعی تصویری باعث محبوبیت و گسترش این نوع عکاسی شده است و لوازم عکاسی سلفی نیز اخیرا به بازار ارائه گردیده است.

در ادامه چند تصویر جالب سلفی را برای مشاهده شما دوستان عزیز قرار داده ام:

یک سلفی خطرناک بر فراز برج

یک سلفی خطرناک بر فراز برج

سلفی مرد عرب در کنار شترها

سلفی مرد عرب در کنار شترهایش

سلفی دختر روس

سلفی خطرناک دختر روس در کنار خرس

به نظر می رسد که با استقبال گسترده مردم از تصاویر سلفی در آینده شاهد نرم افزارهای جذابی در این زمینه در گوشی های موبایل باشیم. در پایان لینک چند مطلب جالب در مورد عکس سلفی را برای شما عزیزان قرار می دهم:

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار