ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ایجاد صندوق جدید با تجمیع بیمه‌ها مغایر است :

0
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از پیشنهاد احداث صندوق های موازی بیمه‌گر در لایحه اصلاح قانون کار، گفت: احداث صندوق‌های بیمه‌ای جدید منابع سازمان تامین اجتماعی را کاهش می‌دهد.
شکور پورحسین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص انتقادهای سازمان تامین اجتماعی به لایحه اصلاح قانون کار مبنی بر پیشنهاد احداث صندوق های موازی بیمه گر دراین لایحه، گفت: پیشنهاد احداث صندوق های موازی بیمه گر با تامین اجتماعی درلایحه اصلاح قانون کار با بحث تجمیع بیمه ها در منافات است، زیرا طبق قانون برنامه پنجم توسعه و سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری منابع صندوق های بیمه ای باید ادغام شوند.

نماینده مردم پارس آباد درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تجمیع منابع بیمه‌ها و صندوق‌های بیمه‌ای به نفع حوزه سلامت است، افزود: توجه به این موضوع سبب می شود قوانین واحدی بر فضای بیمه‌ای کشور حاکم شود بنابراین پیشنهاد این چنینی نه تنها مخالف اصل عملکرد و ماهیت موجودی تامین اجتماعی است بلکه با بحث تجمیع بیمه ها نیز درتعارض است.

وی با تاکید بر اینکه نه تنها درلایحه اصلاح قانون کار بلکه در هیچ طرح و لایحه دیگری نباید صندوق جدید بیمه ای تشکیل شود، تصریح کرد: متاسفانه لایحه اصلاح قانون کار نتوانسته آن طور که شاید و باید از حق و حقوق کارگران دفاع کند در این زمینه بهتر است نیم نگاهی به قوانین و ضوابط بین المللی کار در کشورهای پیشرفته داشته باشیم.

پورحسین با بیان اینکه مسئولان باید به مقاوله نامه ها، کنوانسیون ها و اصول بین المللی کار توجه کنند،گفت: خوشبختانه اکثر کشورها قوانین بین المللی را پذیرفتند اما به این موارد در لایحه اصلاح قانون کار هیچ توجهی نشده ومشخص نیست که چرا لایحه قانون کار به این شکل تنظیم شده است، ضمن اینکه دولت می توانست لایحه قانون اساسی کار را به مجلس ارایه کند و این قانون باید حمایتی و براساس ۳ جانبه گرایی تنظیم می شد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون کار به هیچ عنوان تصویب نمی شود، افزود: همانطور که پیشتر گفته شد لایحه اصلاح قانون کار دربخش های مختلف دارای ایرادات و اشکالاتی است که یکی از مهم ترین آنها موضوع تعدد صندوق های بیمه ای و پیشنهاد تاسیس صندوق های جدید است که این موضوع باعث هدر رفت منابع تامین اجتماعی می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از بی توجهی دولت به پس گرفتن این لایحه، تصریح کرد: این لایحه به هیچ عنوان نمی تواند قوانینی مناسب برای کارگران تصویب کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با بخش‌هایی از لایحه اصلاح قانون کار که منافع سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان آن را هدف گرفته است، مخالفیم.

نوربخش در ارتباط با لایحه اصلاح قانون کار افزود: اگرچه قانون کار در ارتباط مستقیم با فعالیت های سازمان نیست، اما در خصوص لایحه باید گفت  مواردی در این لایحه هست  که بر روی عملکرد سازمان تاثیر گذار است و می‌تواند مشکل زا باشد، برای نمونه پیش‌بینی موضوع احداث صندوق های موازی بیمه گر با اصل عملکرد و ماهیت وجودی تامین اجتماعی در تعارض است و طبیعی است که با این اصلاحات مخالفیم.

منبع : http://tabnak.ir/fa/news/638400

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار