ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آموزش تابلوخوانی و استفاده از صفحه TSSETMC

0

روزانه صدها هزار نفر از سایت tsetmc.com استفاده می کنند و با استفاده از این سایت از جزییات و تغییرات موجود در بازار سرمایه بصورت آنلاین و در ساعت معاملاتی بازار سرمایه با خبر می شوند.

آشنایی با تابلوخوانی و صفحه TSETMC.com

به گزارش جام جم آنلاین به نقل آی هدف ، برای این که بصورت روزانه از قیمت های لحظه ای سهام شرکت های پذیرفته شده در بازار بورس و فرابورس مطلع شوید، باید به صفحه TSETMC.com بروید. در این صفحه،اطلاعاتی شامل قیمت پایانی سهام مورد نظر، نمادهای پربیینده، کمترین قیمت معامله شده، آخرین معامله،  بیشترین قیمت معامله شده، حجم، ارزش و تعداد معاملات وجود دارد که با ورود به این سایت قابل مشاهده می باشد.

سایت tsetmc.com در یک نگاه

درصورتی که شما روی گزینه «در یک نگاه» کلیک کنید، متوجه می شوید که وضعیت بازار در دید کلی، چگونه بوده است همچنین تاثیر نمادهای موثر در شاخص کل بورس را می توانید در این صفحه مشاهده کنید.

 

تصویر فوق، تصویر کلی صفحه اول سایت تی اس ای تی ام سی دات کام می باشد. همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید بسیاری از اطلاعات مهم بورس بصورت روزانه، در سایت بروزرسانی می شوند و شما با مشاهده این صفحه متوجه خواهید شد که وضعیت بورس چگونه است چه سهامی بیش ترین تقاضا، بیش ترین حجم معاملاتی، بیشترین عرضه، بیش ترین بازدید و بیش ترین افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بخش بورس اوراق بهادار در سایت tsetmc.com

با کلیک بر روی گزینه «بورس اوراق بهادار» صفحه ای مانند صفحه زیر به نمایش در می آید. صفحه مذکور، از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که اهمیت فراوانی دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  1. بازار نقدی بورس در یک نگاه
  2. وضعیت شاخص ها
  3. وضعیت قیمت
  4. وضعیت عرضه وتقاضا
  5. وضعیت ابزارهای مشتقه و اوراق بدهی
  6. وضعیت افزایش ها و تغییرات
  7. وضعیت نماد های مشمول تعلیق
  8. پیام های ناظر بازار درباره سهام مختلف

قیمت ها در بورس اوراق بهادار

در صورتی که در بخش بورس اوراق بهادار بر روی گزینه قیمت ها کلیک کنید، شاهد اطلاعاتی مربوط به قیمت ها خواهید بود که شامل:

  1. نماد هایی با بیش ترین افزایش قیمت
  2. حق تقدم ها
  3. بیش ترین کاهش قیمت
  4. افزایش آخرین قیمت به پایانی
  5. کاهش اخرین قیمت به پایانی

عرضه و تقاضا در بورس اوراق بهادار

با در بخش بورس اوراق بهادار تهان با کلیک بر روی عرضه و تقاضا اطلاعاتی شامل بیشترین افزایش قیمت، بیشترین کاهش قیمت، افزایش آخرین قیمت به پایانی، کاهش آخرین قیمت به پایانی، حق تقدم ها را مشاهده خواهید کرد.

توجه داشته باشید که با استفاده از این اطلاعات، می توانید متوجه شوی که انرژی بازار روی کدام سهام خاص است و این بخش که از بخش های مهم تابلوخوانی است مناسب برای نوسان گیرهای بازار می باشد.

بخش بورس انرژی در سایت tsetmc.com

حال به سراغ بورس انرژی ایران میرویم. با کلیک بر روی بورس انرژی ایران اطلاعاتی درباره بورس انرژی به دست خواهیم آورد اطلاعاتی مانند

  1. بازار فیزیکی (نفت و گاز و سایر حامل های انرژی)
  2. بازار عمده فروشی برق
  3. بازار مصرف کنندگان بزرگ برق
  4. سلف استاندارد
  5. بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله
  6. سامانه مظنه یابی
  7. همه اطلاعات

توجه داشته باشید که شما میتوانید با وارد شدن به بخش «بورس انرژی» در ایندکس سایت tsetmc.com، از اینکه امروز، چند تن مشتقات نفتی و گاری با قیمت پایه چند تومان مورد معامله قرار گرفته اطلاعات کسب کنید.

بخش صندوق های سرمایه گذاری در سایت tsetmc.com

با مراجعه به سایت tsetmc.com و کلیک بر روی صندوق های سرمایه گذاری اطلاعات مربوط به صندوق های سرمایه گذاری را مشاهده خواهید کرد. صندوق های سرمایه گذاری، بصورت روزانه، مبادله می شود و اطلاعات مربوط به آن ها برای بعضی از سرمایه گذاران، اهمیت زیادی دارد.

در این سایت، همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، شاهد اطلاعات هر صندوق، تاریخ ثبت اطلاعات در بورس، عمر صندوق، ارزش خالص هر واحد و خالص ارزش دارایی ها خواهید بود.

بخش بورس کالا در سایت tsetmc.com

در بخش بورس کالا، شاهد ۱۰ اطلاعات مهم برای علاقمندان به فعالیت در این بورس هستیم. همه این اطلاعات در tsetmc.com به صورت دسته بندی شده و خلاصه، همه روزه در اختیار شما قرار می گیرد:

  1. اطلاعات سلف استاندارد
  2. اطلاعات صندوق های کالایی
  3. اطلاعات گواهی سپرده کالایی
  4. اطلاعات نمای بازار آتی
  5. اطلاعات نمای بازار اختیار معامله
  6. اطلاعات اطلاعیه های عرضه بازار فیزیکی
  7. اطلاعات قیمت نهادهای فیزیکی
  8. اطلاعات معاملات بازار فیزیکی
  9. اطلاعات پیام ناظر در بورس کالا

بررسی تابلو و تابلوخوانی یک نماد در صفحه tsetmc.com

در tsetmc.com شما میتوانید علاه بر دسترسی به اطلاعات فوق که تقریبا درباره کلیت بازار بود وارد صفحه هر نماد شده و نوسانات قیمت، روند معاملاتی، اطلاعیه ها و مشخصات مربوط به نماد مورد نظر را به صورت اختصاصی بررسی نمایید. عکس زیر مربوط به تابلو نماد بانک دی است.

کلیه شرکت های فعال در بورس ایران، دارای صفحه اختصاصی در این سایت می باشند و شما به سادگی، به اطلاعات معاملاتی آن دسترسی خواهید داشت.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در تصویر بالا که مربوط به تابلو نماد دی میباشد، قیمت معاملاتی را مشاهده می کنید. که شامل اولین قیمت و قیمت پایانی می باشد.

منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1282793

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار