ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پول داغ در اقتصاد ایران:

0

چرا مردم می‌خواهند از شر تومان و ریال خلاص شوند؟

این روزها فیلمی در شبکه‌های اجتماعی وایرال و پربازدید شده و دست‌به‌دست می‌چرخد که در آن مردمی را می‌بینیم که برای خرید دلار ۲۲ هزار تومانی به سمت صرافی‌های میدوان فردوسی هجوم می‌برند. چرا مردم این قدر عجله دارند تا از شر تومان و ریال خلاص شوند؟ به این وضعیت تومان و ریال، پول داغ می‌گویند.

بازار ارز، طلا، سکه و سهام به محلی کوتاه‌مدت برای جریان پول نقد در ایران تبدیل شده است. پولی که انگار هیچ‌کس نمی‌خواهند آن را نقد نگه دارد و بیشتر افراد ترجیح می‌دهند پول نقد خود را به دارایی‌های دیگری تبدیل کنند.

اقتصاددانان می‌گویند که افراد معمولا در دوره تورم و انتظارات تورمی، سعی می‌کنند پول خود را به دارایی دیگری تبدیل کنند، به همین دلیل بخشی از پولی که به بازارهای مختلف انتقال پیدا می‌کند، پول داغ است.

تصور کنید در یک اقتصاد نرخ تورم بالا و در حال افزایش باشد. در چنین اقتصادی ارزش پول ملی روزبه‌روز کاهش پیدا می‌کند و افراد تمام تلاش خود را می‌کنند تا از پولی که ارزش آن روزبه‌روز در حال کاهش است، فرار کنند. در چنین شرایطی افراد برای اینکه ارزش پول خود را حفظ کنند، آن را خود را وارد بازارهای دیگر می‌کنند.

در اصطلاح اقتصادی به این اتفاق «پول داغ» می‌گویند. در حقیقت، در یک محیط تورمی، پول مانند جسم داغی است که هیچ‌کس نمی‌خواهد آن را در دستش نگه دارد و افراد سعی می‌کنند آن پول در حال سوختن را که ارزشش در حال کاهش یافتن است، به دارایی دیگری تبدیل کنند. این پول‌ها در یک بازه زمانی کوتاه و با انگیزه سود و جلوگیری از کاهش ارزش وارد بازارهای مختلف می‌شوند.

میلاد قزللو
منبع : https://tejaratnews.com/training

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار