ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازنشستگان نباید میان بیمه تکمیلی و پایه سرگردان باشند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

۲۵ تیر از اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی سخن می‌گوییم/ بازنشستگان نباید میان بیمه تکمیلی و پایه سرگردان باشند.

بازرس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهرستان تهران، گفت: در سالگرد تصویب قانون تامین اجتماعی (۲۵ تیر) ضمن تشریح مطالبات خود در حوزه معیشت، از ضرورت ارتقای درمان سازمان تامین اجتماعی و اصلاح ساختار سازمان برای رعایت کامل سه‌جانبه‌گرایی سخن می‌گوییم.

«حسن ایزدان» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره مطالبات معیشتی مستمری‌بگیران، گفت: یکی از خواسته‌های برحق مستمری‌بگیران، اجرای کامل همسان‌سازی بود که دولت تصمیم گرفته پس از ۱۰ سال حرف و حدیث آن را از طریق اختصاص ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل تادیه بدهی‌های خود برای سازمان هزینه کند؛ البته به شکل سهام ۹ شرکت که دولت مدعی است شرکت‌های مهمی هستند. متاسفانه فهرست این شرکت‌ها به صورت رسمی اعلام نشده است تا ارزیابی کنیم سهام آنها چه میزان ارزش دارند اما به هرشکل سازمان می‌تواند به تدریج آن را به پول نقد تبدیل، و صرف همسان‌سازی و افزایش حق مسکن و بن خواربار کند؛ البته میزان افزایش این دو آیتم باید به تایید هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی برسد.

وی افزود: امیدوارم تا قبل از ۲۵ تیر این کار انجام شود تا خبر خوشی را در این روز اعلام کنیم اما با احتساب منابع همسان‌سازی و افزایش حق مسکن و بن خواروبار و درنظر گرفتن وعده آقای شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای افزایش مجموع مستمری، مزایا و اعمال افزایش همسان‌سازی، دیگر بازنشستگان حداقلی‌بگیر از مرداد ۹۹ کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دریافتی را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه رسیدن کف دریافتی حداقلی‌بگیران، به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یکی از مهم‌ترین وعده‌هایی بود که انتظار برآورده شدن آن را داشتیم، گفت: با این حال در روز ۲۵ تیر از دولت به صراحت می‌خواهیم که بدهی کامل خود در سال ۹۹(۵۰ هزار میلیارد تومان) را با پرداخت ۱۸ هزار میلیارد تومان دیگر در قالب سهام و… تکمیل کند تا سازمان بتواند این پول را در صرف سرمایه‌گذاری در بورس کند و سود حاصل از آن را برای افزایش قدرت خرید مستمری‌بگیران هزینه کند. با توجه به اینکه از این ۳۲ هزار میلیارد، ۱۶ هزار میلیارد تومان باید در طول سال نقد شود، می‌توان با نگه داشتن ۱۶ هزار میلیارد تومان دیگر در بازار بورس و اضافه کردن این ۱۸ هزار میلیارد تومان، سود قابل ملاحظه‌ای را کسب کرد.

بازرس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهرستان تهران، افزود: بنابراین سهام‌دار شدن سازمان در بورس به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان و البته نقد کردن تدریجی آن در طول سال می‌تواند برای سازمان اتفاقات مثبتی را رقم بزند؛ به ویژه در این زمان که شاخص کل بورس تا حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد رشد کرده است. بنابراین طرح خواسته پرداخت ۱۸ هزار میلیارد تومان دیگر در طول سال ۹۹، علاوه بر اینکه به دولت برای تامین سرمایه شرکت‌های دولتی کمک می‌کند، به پایداری رشد شاخص بورس می‌انجامد و سرمایه‌گذاران بیشتری برای ورود به بازار ترغیب می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه تکلیف همسان‌سازی بر روی کاغذ روشن شده است، خواسته اصلی بازنشستگان تا قبل از ۲۵ تیر، تعیین میزان افزایش حق مسکن و بن و خواربار است تا خیال بازنشستگان از بابت این موضوع هم راحت شود؛ البته می‌دانیم وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آن را عملیاتی می‌کنند اما چه بهتر که این کار تا قبل از ۲۵ تیر انجام شود.

ایزدان با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مهم مستمری‌بگیران تجهیز تمام مراکز درمانی، ساخت مراکز درمانی جدید در شهرستان‌های محروم، تعیین سقف و سطوح هزینه‌های درمان برای ارجاع به بیمه تکمیلی، ارتقا کیفیت بیمه تکمیلی و پرداخت به موقع هزینه‌های درمان است، افزود: بارها متذکر شده‌ایم که بازنشستگان نباید میان بیمه تکمیلی و پایه سرگردان باشند و ندانند که سقف و سطوح هزینه‌هایشان برای ارجاع به بیمه تکمیلی چه قدر است. از طرفی بیمه تکمیلی هم هزینه‌های درمان آنها را با چندماه تاخیر پرداخت می‌کند که این رویه باید اصلاح و پرداخت‌های شرکت بیمه بر اساس هزینه‌ها، واقعی‌تر محاسبه شود تا بازنشستگان از بابت درمان متضرر و فقیر نشوند.

وی با بیان اینکه دیگر خواسته بازنشستگان در ۲۵ تیر اجرای اصولی اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی است، گفت: لایحه‌ای در این مورد تهیه و به تصویب کمیسیون اجتماعی دولت رسیده است. آقای سالاری هم وعده داده‌اند که این موضوع را تا عملیاتی شدن پیگیری می‌کنند؛ اما لایحه باید به تایید مجلس هم برسد که باتوجه به تغییر نمایندگان مجلس، مشخص نیست چه زمانی شاهد برابر شدن سهم نمایندگان جامعه بیمه‌شدگان (کارگر و بازنشسته) با دولت و گروه کارفرمایی در ارکان مدیریتی سازمان باشیم.

بازرس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهرستان تهران در ادامه، گفت: اجرای همسان‌سازی در سازمان تامین اجتماعی یکی از اصلی‌ترین موارد بود که مرحوم «ابوتراب فیضی» و مرحوم «علیرضا فرهادی» از فعالان جامعه بازنشستگان آن را به جد پیگیری می‌کردند و اگر تلاش‌های شبانه‌روزی آنها نبود در سال ۹۹ هم خبری از اجرای همسان‌سازی نمی‌شد.

وی گفت: از رئیس جمهوری، وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که همسان‌سازی را به این مرحله رساندند، تقدیر می‌کنم. همچنین باید از آقای «علی اصغر بیات» رئیس کانون عالی بازنشستگان و آقای «علی دهقان‌کیا» رئیس کانون بازنشستگان شهرستان تهران و آقایان«حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و «علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر تشکر کنم که در این مدت مطالبه‌گری بازنشستگان در سطوح مختلف سازمانی و در مجلس شورای اسلامی پیگیری کردند؛ به ویژه آقای محجوب که از یک دهه پیش تلاش کردند الزام به اجرای همسان‌سازی در سازمان تامین اجتماعی را وارد متن قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کنند و همزمان با تلاش‌ شبانه‌روزی در مجلس پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان از دولت را وارد قوانین بودجه‌ای سال‌های اخیر کردند.

ایزدان در پایان، یادآور شد: بنابراین، ۲۵تیر، ضمن تشریح مطالبات خود در حوزه معیشت، از ارتقای درمان سازمان تامین اجتماعی و اصلاح ساختار سازمان برای رعایت کامل سه‌جانبه‌گرایی سخن می‌گوییم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار