ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آغاز دوران رشد جهشی پول کاغذی در اقتصاد:

0

ساعت۲۴ -«چند سال پیش، میان علاقه‌مندان تکنولوژی پچ پچه‌ای درباره چیز جدید و اسرارآمیزی به اسم بیت کوین درگرفت.آن‌ها می‌گفتند یک نابغه ریاضی پولی مجازی اختراع کرده است که باعث انقلابی در سرمایه‌گذاری مدرن می‌شود و مبادلات ارزی با نظارت دولت را منسوخ می‌کند.»

روزنامه ایران نوشت: «چند سال پیش، میان علاقه‌مندان تکنولوژی پچ پچه‌ای درباره چیز جدید و اسرارآمیزی به اسم بیت کوین درگرفت.آن‌ها می‌گفتند یک نابغه ریاضی پولی مجازی اختراع کرده است که باعث انقلابی در سرمایه‌گذاری مدرن می‌شود و مبادلات ارزی با نظارت دولت را منسوخ می‌کند.»
کوین رزی، خبرنگار نیویورک تایمز روز گذشته گزارشی را در این رسانه چنین شروع کرد و ادامه داد:«من فقط می‌خواستم برای خودم بفهمم که این پدیده چیست. برای همین در سال ۲۰۱۳، یک بیت کوین خریدم که قیمت آن حدود ۱۴۰دلار بود. یک هفته بعد بیت‌کوین‌ام را با بدبینی تمام به آینده ارزهای مجازی به خاطر اندکی کاهش ارزش فروختم و مطلبی با این عنوان نوشتم:«رؤیای بیت کوین مرده است» اما من اشتباه کردم. امروز بیت کوین ۱۴۰ دلاری که من فروختم، بیشتر از ۱۶ هزار دلار قیمت دارد.» البته در آخرین معاملات روز گذشته، ارزش بیت کوین به ۱۷ هزار و ۱۹۱ دلار رسید.
این ارز مجازی، همچنان مانند یک ماه گذشته عجیب‌ترین پدیده بازارهای مالی جهان است. زمانی که ارزش آن به ۷ هزار دلار رسید، تمام رسانه‌های جهان به آن پرداختند و عده زیادی پیش‌بینی کردند که این تنها یک حباب غیرواقعی است و بزودی خواهد ترکید. اما بیت‌کوین به تمام تحلیل‌های کارشناسی و تمام موضعگیری‌های مقامات کشورهای مختلف بخصوص مواضع سفت و سخت اروپایی‌ها، بی‌اعتنایی کرد و ارزش خود را تا ۱۸ هزار دلار نیز بالا کشید. سر و صدای بیت کوین تا جایی بود که چند روز پیش گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه خبر نیز به بررسی این پدیده اختصاص یافت. بر اساس پول ایران، بیت کوین ۸۰ میلیون تومان ارزش دارد. البته طی هفته گذشته این ارز مجازی نوسانات زیادی داشت و حالا کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت آن روی ۱۶هزار دلار تثبیت خواهد شد که چیزی حدود ۷۵ تا ۸۰ میلیون تومان در بازار ایران می‌شود.
مصطفی امیری، کارشناس حوزه تجارت الکترونیکی در گفت‌و‌گو با ایسنا گفته است:« به دلیل این‌که بیت‌کوین‌ها هیچ محدودیتی را از طرف هیچ سیستم مالی نمی‌پذیرد و حتی نظام مالی امریکا هم نمی‌تواند کنترلی برروی آن داشته باشد، فضای ارزهای رمزنگاری شده و بیت کوین‌ها بسیار می‌تواند با توجه به تحریم‌ها علیه کشور راهگشا باشد. با توجه به محدودیت مبادلات پولی این فضا می‌تواند بسیار برای مبادلات مالی و ارسال پول به خارج کشور مناسب باشد.»
با تمام این مزایا، هنوز هم کارشناسان در تمام جهان درباره حباب عجیب و غریب بیت کوین هشدار می‌دهند و مواضع منفی دولتمردان نشان می‌دهد که آن‌ها اصلاً از رونق گرفتن بازار بیت کوین خوشحال نیستند. بر اساس گزارش بلومبرگ، فلیپ لاو رئیس بانک مرکزی استرالیا در سخنرانی اخیر خود در سیدنی گفته است:«زمانی که به بیت کوین به عنوان یک ابزار صرفاً برای پرداخت نگاه شود، به احتمال زیاد بیشتر کسانی که می‌خواهند در اقتصاد سیاه و غیرقانونی معامله کنند، این ارز برایشان جذاب است. بنابراین جذابیت فعلی این ارزهای مجازی بیشتر از این‌که از آن‌ها به عنوان ابزار کارآمدی برای پرداخت الکترونیکی استفاده شود، یک جنون موقتی است.»

مهمت سیمسک، معاون نخست‌وزیر ترکیه نیز در توییتر خود نوشته است:«حدس و گمان‌ها درباره بیت کوین، ارز مجازی را به «بزرگترین حباب در تاریخ مالی جهان» تبدیل کرده است.» حتی دولتمردان یک کشور موضع یکسانی درباره بیت کوین ندارند. مرات چتین کایا رئیس بانک مرکزی ترکیه ماه گذشته در کنفرانسی در استانبول گفت:«ارزهای دیجیتال اگر به خوبی طراحی شده باشند، می‌توانند به ثبات مالی ما کمک کنند؛ حتی اگر آن‌ها خطرات جدیدی برای بانک‌های مرکزی از نظر کنترل عرضه پول و ثبات قیمت‌ها داشته باشند.»

منبع : http://www.saat24.news/news/315928

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار