ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مافیای پوشاک پشت جریان مخالفت با افزایش عوارض خروج از کشور است:

0

نوبخت: مافیای پوشاک پشت جریان مخالفت با افزایش عوارض خروج از کشور است.

نوبخت گفت:هرگاه قرار است اصلاح اقتصادی صورت پذیرد یک جریان تخریبی به سوی ما سرازیر می شود. این جریان تخریبی اجازه نمی دهد اصلاحات صورت پذیرد. به نظر می رسد مافیای پوشاک که به هرمسافر مبالغ قابل توجهی پوشاک می فروشد و این مسافرانی که به سفارش کسانی پوشاک وارد می کنند دراین اعتراض ها دست دارند.

محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه این روزها در صدر شخصیت های اقتصادی دولت دوازدهم به لحاظ خبری  قراردارد و روز و ساعتی نیست که درباره او ،ا ززبان او و در باره سازمان تحت مدیریتش چیزی نوشته نشود. نوبخت از حلقه اول یاران حسن روحانی به حساب می آید که باوجود انتقادهایی که به روحانی می شود که چرا او را رییس مهمترین سازمان برنامه ریزی کشور کرده اند  اما جایگاه او نزد رییس دولت گویا بسیار مستحکم است.

این معاون رییس جمهور درروز چهارشنبه قرار بود ساعت سه ونیم بعد از ظهر درمراسم اختتامیه یک سمینار در باره اقتصاد مقاومتی حاضر باشد که با یک ساعت تاخیر آمد و در باره مسایل گوناگون نکاتی را مطرح کرد. اودر بخشی از سخنانش با تاکید بر اینکه خود را سانسور می کند اما برخی حرفها را می زنم تصریح کرد هرگاه قرار است اصلاح اقتصادی صورت پذیرد یک جریان تخریبی به سوی ما سرازیر می شود. این جریان تخریبی اجازه نمی دهد اصلاحات صورت پذیرد ومن نمی خواهم در اینجا همه چیز را بیان کنم. اما شما به همین داستان افزایش عوارض خروج از کشور و هیاهوی پیرامون آن نگاه کنید. آیا این ۹میلیون ایرانی که به خارج از کشور می روند و هرکدام نیز می توانند تا ۱۰ هزار دلار ارز خارج کنند همه انها افراد مخالف افزایش عوارض خروج از کشور هستند. به نظر می رسد مافیای پوشاک که به هرمسافر مبالغ قابل توجهی پوشاک می فروشد و این مسافرانی که به سفارش کسانی پوشاک وارد می کنند دراین اعتراض ها دست دارند. تا سازما برنامه و بودجه و دولت می خواند اصلاحات ارزی انجام دهند موج تخریبی راه می افتد.

نوبخت ادامه داد : کولبران تاج سرماهستند اما این داستان پشت دارد و به نظر می رسد واردات از این راه برای آدمهای پشت پرده که منابع وارد کردن لوازم خانگی را تامین می کنند مقرون به صرفه تر است تا اینکه بخواهند با وسیله نقلیه اقدام به این کار کنند. رییس سازمان برنامه و بودجه دربخش دیگری از سخنانش گفت : سالهای طولانی بود که رشد سرمایه گذاری منفی بود . اما اآمارها نشان می دهد نرخ رشد این متغیر بسیار با اهمیت در نیمه نخست امسال مثبت شده است. رشد اقتصاد در نیمه اول امسال نزدیک به ۷در صد است و امیدواریم که کاهش نرخ بیکاری ادامه پیدا کند. در این ماههای گذشته نرخ بیکاری روند فزاینده پیدا کرده است. نوبخت در باره دلایل رشد سرمایه گذاری توضیح داد دولت از دومسیر سرمایه به اقتصاد تزریق کرد. یک مسیر این بود که ۱۸ هزار میلیارد تومان به ۲۵ هزار واحد صنعتی که نیازمند تزریق سرمایه های کوچک بودند از منابع بانکی تسهیلات داده شد. از طرف دیگر ۴۲ هزار میلیارد تومان نیز به طرحهای عمرانی داده شد . این میزان سرمایه گذاری راه رشد را هموارکرده اند و حتی رشد بخش مسکن نیز پس از مدتها مثبت شد . براساس پیش بینی های بودجه ۱۳۹۷ در سال اینده ۷۳ هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات به طرحهای گوناگون داده شود و ۶۰ هزار میلیارد تومان نیز به طرحهای عمرانی تزریق می شود. علاوه بر این دولت از صندوق توسعه ملی برای اشتغال درروستاها مبلغ ۱٫۵ میلیارددلار برداشت می شود و امیدواریم ده هزار میلیارد تومان برای طرح اشتغال روستایی اعتبار و تسهیلات داده شود.

منبع :  http://www.saat24.news/news/315893

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار