ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

فرصت‌سوزی نکنید و جلساتِ مزد را به حاشیه نکشانید!

0

نماینده کارگران در شورایعالی کار گفت: سخنگوی اقتصادی دولت پس از پیشنهاد مزد منطقه‌ای و به حاشیه بردن دستمزد و سبد معیشت ۱۴۰۳ به تازگی اعلام کرده که مزد منطقه‌ای در دستور کار شورایعالی کار نیست. به ایشان و تمام اعضای گروه دولتیِ شورایعالی کار می‌گویم که بیشتر از این فرصت‌سوزی نکنند و هر چه سریع‌تر وارد موضوع تعیین مزدِ کارگران شوند و با طرح هر گونه مباحثِ حاشیه‌ای جلساتِ مزد را به حاشیه نکشانند.

علیرضا میرغفاری (نماینده کارگران در شورایعالی کار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در انتقاد از تأخیر در برگزاریِ جلساتِ مزدیِ شورایعالی کار گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد بحث بر سرِ مزدِ کارگران تحت تأثیر انتخابات قرار گرفته است در حالیکه مزدِ کارگران مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن پرداخت. سفره خالی کارگران منتظر تعیین مزدِ ۱۴۰۳ است و پیش از آن باید هر چه سریع‌تر نرخ سبد معیشت تعیین شود.

وی گفت: تعیین نرخِ سبد معیشت مطابق با واقعیت‌های بازار موضوع مهمی است و امیدواریم همچون سال گذشته این نرخ تفاوتِ فاحشی با اعداد و ارقامِ واقعی نداشته باشد. طرفین باید تلاش خود را برای نزدیک شدن به سبد معیشت داشته باشند تا فاصله‌ای که بین سبد معیشت و دستمزد وجود دارد، تا حدودی جبران شود.

میرغفاری گفت: سبد معیشت حداقلی‌ترین نیازهای اساسیِ یک خانوارِ کارگری را تعیین می‌کند. به دلیلِ تفاوتِ فاحشی که نرخ محاسبه شده با دستمزدِ تعیین شده در سال‌های گذشته داشته، کارگران دچار مشکلاتِ معیشتی بسیاری شده‌اند. ضمن اینکه باید توجه داشت که معمولا نرخِ سبدی که موردِ تائیدِ شورایعالی کار قرار می‌گیرد با نرخِ واقعی تفاوتِ بسیار دارد، اما همین سبد حداقلی نیز تفاوت معناداری با مزدِ تعیین شده دارد. باید تلاش کنیم تا با قدرت چانه زنی مزد را به سبد معیشت نزدیک و عقب افتادگی مزد را تا حدودی جبران کنیم.

این فعال کارگری همچنین به صحبت‌های اخیرِ وزیر اقتصاد در رابطه با کنار گذاشتنِ مزد منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: سخنگوی اقتصادی دولت پس از پیشنهاد مزد منطقه‌ای و به حاشیه بردن دستمزد و سبد معیشت ۱۴۰۳ به تازگی اعلام کرده که مزد منطقه‌ای در دستور کار شورایعالی کار نیست. به ایشان و تمام اعضای گروه دولتیِ شورایعالی کار می‌گویم که بیشتر از این فرصت‌سوزی نکنند و هر چه سریع‌تر وارد موضوع تعیین مزدِ کارگران شوند و با طرح هرگونه مباحثِ حاشیه‌ای جلساتِ مزد را به حاشیه نکشانند.

میرغفاری تأکید کرد: وضعیتِ معیشتِ کارگران به شدت بد است و امیدوارم امسال در شورایعالی کار با رعایتِ اصل سه‌جانبه‌گرایی و بدونِ تحمیلِ نظرِ گروه دولتی به نمایندگانِ کارگری، مزدی منصفانه که بتواند سبد نیازهای اساسیِ خانوارِ کارگری را پوشش دهد، تعیین شود.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار