ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اقتصاد ایران در انتظار رکودی عمیق:

0

یک کارشناس اقتصادی مالیات ستانی در بودجه ۱۴۰۳ را ناعادلانه‌ترین مدل در جهان توصیف کرد و از احتمال وقوع رکود در اقتصاد ایران طی سال آینده خبر داد.

مالیات، عوارض مالی که از شهروندان و شرکت‌ها تحت عنوان درآمد، مالکیت، یا معاملات اجباری می‌گردد، جزء مهمی از سیستم مالی یک کشور است. این منابع مالی برای دولت‌ها فرصت فراهم می‌کنند تا اقدامات اجتماعی، اقتصادی، و زیرساختی را پشتیبانی کرده و خدمات عمومی را ارائه دهند. مالیات‌ها ممکن است به صورت مستقیم از درآمدها یا به صورت غیرمستقیم از معاملات و مالکیت‌ها دریافت شوند. این ابزار مالیاتی با توجه به نحوه تنظیم و استفاده از آنها تأثیر بسزایی در توزیع درآمد، تحریک اقتصاد، و ایجاد انصاف اقتصادی دارند.

محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست دوازدهم هیات نمایندگان این اتاق خبر داد که شورای نگهبان «بند ۳ تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳»، را رد کرده است. بر اساس این بند سازمان امور مالیاتی بانک مرکزی را مکلف می‌کند که حساب مؤدیان مالیاتی را مسدود کند و به میزانی که سازمان امور مالیاتی مطالبه دارد از حساب افراد کسر و به حساب این سازمان واریز شود.

مهدی پازوکی کارشناس اقتصادی این تصمیم شورای نگهبان را یک تصمیم خوب توصیف کرد و افزود: دولت حق ندارد به حساب مردم دست بزند.

وی ادامه داد: یکی از ایرادات بودجه سال ۱۴۰۳ این است که نرخ مالیات را افزایش داده‌اند. افزایش نرخ مالیات باعث تشدید رکود در اقتصاد می‌شود. سیستم مالیاتی ما یکی از ظالمانه‌ترین سیستم‌ها است زیرا از کسانی که درآمد دارند، مالیات نمی‌گیرد و در مقابل کسانی که مظلوم هستند، مشمول مالیات می‌شوند.

این کارشناس اقتصادی گفت: فردی که ماهی ۲۰ میلیون تومان قسط وام مسکن می‌دهد و خانه‌اش را فروخته، یک میلیارد تومان روی رقم دریافتی گذاشته و مسکن جدید تهیه کرده است؛ اکنون جزء بدهکاران مالیاتی به حساب می‌آید و باید برای سال ۱۴۰۰، ۵۵ میلیون تومان مالیات بدهد. این شیوه مالیات ستانی احمقانه است.

وی تاکید کرد: من موافق هستم که مالیات محل تامین بودجه جاری دولت باشد اما باید این کار به درستی انجام شود. سیستم مالیاتی را درست طراحی کنند و باید از کسی که درآمد دارد، مالیات بگیرند. کسی که خانه‌اش را ۶ میلیارد تومان خریداری کرده است و اکنون این ملک قیمتش به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است، چرا باید مالیات بدهد؟ فرد در این ملک زندگی می‌کند و دلیلی ندارد که برای آن مالیات بدهد.

وی تاکید کرد: سیستم مالیاتی موجود یکی از ناعادلانه‌ترین سیستم‌های مالیاتی در جهان است. این سیستم از کسانی که درآمد دارند، مالیات نمی‌گیرد. هر کس به موجب قانون درآمد دارد، باید مالیات بدهد و اگر درآمد ندارد، مستضعف است و کمیته امداد باید به او کمک کند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به شیوه مالیاتی ستانی خانه‌های گران قیمت گفت: درحال‌حاضر آدم‌های ضعیف، خانه‌هایشان گران قیمت معرفی شده است و از آنها مالیات گرفته می‌شود. این شیوه مردم را به سیستم مالیاتی دولت و حکومت بدبین می‌کند.

برگرفته از : https://www.titrekootah.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار