ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ثبات ارزی و اقتصادی عامل بهره‌وری بنگاه‌های تولیدی است:

0
کارشناس اقتصادی گفت: برای رسیدن به وضعیت ایده‌آل برای بنگاه‌های اقتصادی تضمین ثبات اقتصادی و ارزی است.

علی اکبر لبافی؛ کارشناس بازار کار و معاون اسبق وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایبنا در خصوص اهمیت وجود ثبات ارزی و اقتصادی برای افزایش بهره وری و اطمینان خاطر بنگاه‌های تولیدی به‌منظور افزایش تولید گفت: یکی از موضوعاتی که زمینه ساز بهره وری و تولید بیشتر در بنگاه‌های اقتصادی است، وجود آرامش و ثبات اقتصادی و به تبع آن ارزی است، هر چند این دو موضوع چنان در هم تنیده اند که آن‌ها را در اقتصاد ایران نمی‌توان از هم جدا کرد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی کار کردن در یک فضای شفاف اقتصادی و ثابت ماندن قیمت‌ها بخصوص در حوزه ارز است، تلاش‌های بانک مرکزی برای تحقق این موضوع مهم بسیار ارزشمند است.

این کارشناس اقتصاد مقاومتی یادآور شد: به تعبیر دیگر در شرایط شفاف و ثابت نگه داشتن شاخص‌های اقتصادی، بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند در قالب قرارداد‌ها چه آن‌هایی که قرارداد داخلی دارند و چه آن‌هایی که در حوزه صادراتی کار می‌کنند، به شکل تضمینی تری کار و تولید داشته باشند، چرا که نسبت به ثبات نرخ ارز و به تبع آن ثبات اقتصاد مطمئن هستند، بنابراین به واسطه وجود این شرایط با اطمینان خاطر می‌توانند قرارداد‌های خود را اجرایی کنند.

لبافی در این باره اظهار داشت: وجود ثبات ارزی و اقتصادی یک اصل مهم هم در حفظ وضعیت موجود در بنگاه‌ها و هم در توسعه بنگاه‌ها به شمار می‌رود به این خاطر بر ثبات اقتصادی بسیار تاکید می‌شود، چرا که در صورت ثبات ارزی و اقتصادی دارندگان سرمایه و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند صفر تا صد فعالیت‌های تولیدی خود را اجرایی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از شرایط رسیدن به وضعیت ایده آل برای بنگاه‌های اقتصادی تضمین ثبات اقتصادی و ارزی است که خوشبختانه بانک مرکزی در دوره جدید این موضوع را به شدت در دستور کار قرار داده است.

برگرفته از : https://www.ibena.ir/fa/news/158837

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار