ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تصویب مزدمنطقه ای منجربه افزایش مهاجرت نیروهای کارماهرونابسامانی دربنگاههای اقتصادی غیرمهاجرپذیرمی شود:

0

تصویب مزد منطقه‌ای به نفع کارفرما است،افزایش مهاجرت‌ها.

وضعیت معیشتی کارگران تناسبی با تورم و هزینه‌ها ندارد. در این شرایط طرح مزد منطقه‌ای به نفع جامعه کارگران نخواهد بود. به اعتقاد کارشناسان تصویب مزد منطقه‌ای به صورت یک‌طرفه و به نفع کارفرما است.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل ازایلنا از گرگان، مسئولان در سال ۱۴۰۱ از پیگیری‌ها برای رسیدن به مزد کارگران به صورت منطقه‌ای خبر دادند. در آن زمان مخالفت‌های بسیار با طرح مزد منطقه‌ای اجرای آن را ناکام گذاشت اما این‌بار پیگیری‌ها در وزارت اقتصاد شدت یافته است. این درحالی‌ست که مزد منطقه‌ای زنگ خطری برای بی‌حقوق‌سازی بیشتر کارگران است. با تصویب مزد منطقه‌ای کارگران بیشتری به‌دلیل فقر و محرومیت مجبور می شوند با هر حقوقی کار کنند و کارفرما سود کامل را خواهد بُرد. در نتیجه در مناطقی از کشور که مزد کمتری بدهند، شاهد مهاجرت کارگران خواهیم بود و کسانی که جویای کار هستند به مکان‌هایی که مزد بیشتر در آنها داده می‌شود، مهاجرت خواهند کرد.

مزد منطقه‌ای بر مشکلات موجود می‌افزاید

رئیس شورای هماهنگی کار استان گلستان درباره آسیب‌های مزد منطقه‌ای اظهار کرد: اگر مزد منطقه‌ای عملی شود قطعا در کشور با مشکلاتی مانند افزایش مهاجرت کارگران، مشکلات بیمه‌ای و نارضایتی برخی کارگران، حاشیه‌نشینی و مشکلات بعد از آن روبرو خواهیم شد.

روح الله تجری ادامه داد: مزد منطقه‌ای فایده‌ای نخواهد داشت جز افزودن بر مشکلات , قطعا اگر موضوعی برای جامعه کارگری مزیتی داشته باشد ما از آن استقبال می‌کنیم و اگر نداشته باشد با آن مخالفت می‌کنیم.

وی گفت: درحال حاضر زمینه برای اجرای طرح منطقه‌ای شدن دستمزدها در کشور فراهم نیست و دولت بهتر است پایه مزد را افزایش دهد. ما از دولت می‌خواهیم که به بهبود معیشت کارگران فکر کند نه اینکه وارد حاشیه‌ شود.

وی افزود: متاسفانه در سال گذشته مزد کارگران حتی بر اساس نرخ تورم هم تعیین نشد. امروز آیا یک کارگر می‌تواند با حقوق ۸ میلیون تومان اجاره خانه، خرج خانه و فرزندان را بدهد؟

وی گفت: به گفته نمایندگان جامعه کارگری، موضوع مزد منطقه‌ای در حالی در جلسات شورایعالی کار در دستور کار قرار گرفت که درخواست بررسی ترمیم حداقل مزد ۱۴۰۲ کارگران یکبار هم مطرح نشد.

تجری افزود: کانون شوراهای اسلامی کار استان گلستان با مطرح شدن موضوع مزد منطقه‌ای در جلسات شورایعالی کار مخالف است. چطور می‌شود در شرایطی که حتی حداقل مزد تعیین شده کفاف حداقل هزینه زندگی در روستا را نمی‌دهد، به دنبال مزد منطقه‌ای بود؟

مهاجرت بیشتر را در آینده خواهیم داشت

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نیز در گفت ,گو با ایلنا اظهار کرد: مزد منطقه‌ای مورد قبول ما نیست چون زیرساخت‌هایی که در استان‌ها وجود دارد باهم فرق می‌کنند و بعضی استان‌ها هزاران میلیارد تومان بیشتر از دیگر استان‌ها بودجه می‌گیرند.

رحمت الله نوروزی بیان کرد: مزد منطقه باعث تضعیف نیروی کار می‌شود و نمایندگان فراکسیون کارگری مجلس با این موضوع موافق نیستند. ما موضوعات ضد کارگری را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: اظهارنظرها برای دستمزد کارگران در سال آینده باید کاملا سنجیده باشد و همه ابعاد موضوع در نظر گرفته شود. ما به عنوان عضو فراکسیون کارگری در مجلس قطعا از حق کارگران دفاع خواهیم کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: سفره‌ کارگران روز به روز کوچک می‌شود و جامعه زحمتکش کارگری خواهان بهبود وضعیت معیشتی و افزایش قدرت خرید خود است و مقام معظم رهبری نیز بارها بر تامین مایحتاج و امرار معاش و رفاه کارگران تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا با تصویب مزد منطقه‌ای کارگران بسیاری برای دریافت دستمزد بیشتر مهاجرت می‌کنند و به طبع آن مشکلاتی در آینده دامن‌گیر جامعه کارگری و خانواده‌ها خواهد شد.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار