ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

انتقاد از بی توجهی مسئولان در تعیین نرخ دستمزد کارگران و بازنشستگان:

0

دولت شکاف میان نرخ تورم و دستمزد کارگران و بازنشستگان را کاهش دهد.

رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس با اشاره به گرانی اقلام خوراکی و ناکافی بودن در آمد این قشر، گفت: کارگران اگر قصد داشته باشند یک شب را با خانواده خود کنار هم و از غذا و میوه درجه یک برخوردار باشند باید بیشتر حقوق شان را هزینه کنند.

زهرا درویشی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه خرج و مخارج شب یلدا سبب می شود تا کارگران بقیه مدت را با منابع مالی و با مشکل سپری می‌کند، افزود: از همین رو این مشکلات و چالش ها سبب می شود که تعامل درون خانواده کم شود و ارتباط عاطفی و خانوادگی به سردی پیش رود و در نهایت نیاز اساسی خانواده کارگران که همراه با رفتار عاطفی و علاقه است تامین نخواهد شد و سلامتی جسمی و روانی این گروه به مخاطره میفتد.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز بر لزوم توجه دولت و مجلس به نیاز اولیه کارگران و بازنشستگان تاکید کرد و ادامه داد: دولت باید هر چه سریع‌تر به مشکلات و چالش‌های زندگی و معیشت کارگران و بازنشستگان توجه کند تا این قشر بیش از این دچار آسیب پذیری، فقر و کمبود مواد غذایی نشوند.

درویشی با بیان اینکه دغدغه معیشت، مسکن، دارو و درمان و هزینه گزاف ویزیت دارو و معالجات پزشکی و … گروهی از بازنشستگان و کارگران را از زندگی مایوس کرده است، بیان کرد: کارگران و بازنشستگان مجبورند در شرایط بیماری سخت و یا کهولت سن همچنان کار کنند و از درمان و سلامتی دور بمانند.

رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس در ادامه با انتقاد از بی توجهی مسئولان در تعیین نرخ دستمزد کارگران و بازنشستگان در جلسات شورایعالی کار و … بیان کرد: دولتمردان و مسئولان بدون توجه به معضلات و پیچیدگی اقتصادی متاسفانه در آخر سال جلسه تعیین دستمزد با اندک افزایش غیر منطقی و بدون توجه به ماده ۹۶ و ۴۱ قانون کار و تامین اجتماعی و … سبد معیشت و نرخ تورم میزان دستمزد کارگران و بازنشستگان را تعیین و مشخص می‌کنند  و به این قشر تلاشگر و زحمت کش که همواره مهمان سفره خود هستند و از منابع ملی و درآمد دولت استفاده نمی‌کنند؛ بی توجهی می‌کنند.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه انتظار مسئولان مبنی بر حضور و مشارکت کارگران و بازنشستگان در انتخابات در شرایطی که نمایندگان مجلس کمترین توجه را به این قشر داشته‌اند امری منطقی نیست، تصریح کرد: کارگران و بازنشستگان به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی که در مجموعه های تولیدی و از طرفی سلحشوران جبهه نبرد حق علیه باطل و اکثرا جزء خانواده معزز شهدا و ایثارگران هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید از ظرفیت نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، بازنشستگان، بخش صنوف قانونی که بهترین مشاوران با کمترین توقع استفاده کند، گفت: نماینده کارگران و بازنشستگان به جهت انتظارات مخاطبین خود و تورم و گرانی و … مورد اهانت قرار می‌گیرد، در حالی که چنانچه خدمات دهی به موقع انجام شود و به دستمزد و مقام و منزلت آنها توجه شود؛ فعالان جامعه کار به آینده امیدوار و بیمه پردازی افزایش پیدا می‌کند.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز با اشاره به اینکه جمعیت بیمه پرداز در صندوق تامین اجتماعی و بر اساس عدالت بیمه‌ای باید به حق خود برسند، ادامه داد: جهت حل مشکل صندوق سازمان و مترادف بودن منابع و مصارف آن دولت باید با سود مرکب، بدهی خود را به این صندوق بپردازد و در این رابطه کوتاهی نکنند تا در بخش سرمایه گذاری و بنگاه های اقتصادی و تولیدی سازمان بتواند فعالیت خود را توسعه و به منابع مالی کافی برسد و پاسخگوی جامعه هدف خود باشد.

رئیس اتحادیه بانوان کارگر فارس با اشاره به اینکه خانواده جایگاه رفیع در نظام تربیتی و شخصیت بخشی به انسان داشته است  از آن به عنوان تاثیر گذار ترین نهاد اجتماعی در تشکیل هویت انسانی و فرهنگی نام برد و ادامه داد: رفتار اعضای خانواده در اجتماع بازتاب انعکاس نوع تربیت و حساسیت والدین به روابط اجتماعی و نحوه تعامل انان با دیگران است، همچنین بازنشستگی، عقلانیت مبتنی بر علم و تجربه است، بازنشستگی فصل نتیجه گیری و تکریم بازنشستگان با احترام و بهره مندی از تجربیات آنان است و روز به روز جامعه ایران بر جمعیت مسن افزوده می‌شود.

درویشی با اشاره به اینکه هنوز برنامه‌ای برای پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان وجود ندارد و تفریح این قشر به نشستن روی نیمکت های پارک آن هم در فصل بهار و تابستان است، خلاصه می‌شود، بیان کرد: دولتمردان و مسئولان باید فکر اساسی برای تحکیم خانواده آنها و تکریم بازنشستگان اتخاذ کنند و انتظار ما این است که دولت به مسائل مهم این قشر ورود کرده و نسبت به آنچه که تاکنون نشده فکری عاجل کند.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز با بیان اینکه دولت و مجلس باید هر چه سریعتر شکاف میزان دستمزد و نرخ تورم میان گروه کارگران و بازنشستگان را کاهش دهد، افزود: دولت برای سلامتی روح و روان و جسم و تکریم و احترام به آنها باید خانه بازنشستگان با امکانات ورزشی، تفریحی، درمانی بسازد و تورهای سیاحتی و گردشگری را افزایش تا کشور که روز به روز افراد سالمند در آن زیاد می‌شود دچار افسردگی و انفعال نشود.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار