ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پایان ناترازی بانکی آغاز رونق اقتصادی است:

0
یک اقتصاددان گفت: اصلاحات ارزی و اقتصادی و رفع ناترازی های بانکی در مسیر استقلال بانک مرکزی محقق خواهد شد.

رحمان سعادت؛ اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار ایِبنا در خصوص اهمیت استقلال بانک مرکزی و آثار این موضوع روی رفع ناترازی نظام بانکی کشور گفت: مطالعات نشان می‌دهد بخشی از نقدینگی بیش از اندازه کشور در طول دو دهه گذشته که مسبب تورم و فشار‌های اقتصادی بر مردم شده ناشی از عملکرد خارج از چارچوب برخی بانک‌ها بوده است؛ بنابراین استقلال بانک مرکزی برای مقابله با بانک‌های ناتراز بسیار موثر و حائز اهمیت است.

وی در این باره تصریح کرد: هنگامی که بانک مرکزی از استقلال لازم برخوردار نباشد و نتواند از چارچوب‌های مشخص خود در امور بانکی استفاده کند و بانک‌ها نیز از آن تبعیت نکنند؛ قطع به یقین شاهد خنثی سازی سیاست‌های بانک مرکزی خواهیم بود که به هر حال به زیان منافع عمومی و کلیت اقتصاد است. این حالی است که استقلال بانک مرکزی عامل مهمی در برخورد با بانک‌های ناتراز به شمار می‌رود.

این اقتصاددان تصریح کرد: در این موضوع تردیدی نیست که اقدامات اخیر رئیس بانک مرکزی عامل مهمی در مطرح کردن، برجسته شدن و برخورد با بانک‌های ناتراز بوده است، ضمن اینکه مشخص است روند در پیش گرفته شده توسط آقای فرزین به نفع ثبات اقتصادی و به تبع آن ثبات ارزی در کشور تمام خواهد شد.

سعادت گفت: به این دلیل رئیس بانک مرکزی در اصلاحات ارزی و اقتصادی و رفع ناترازی‌های بانکی موفق عمل کرده است که بدون توجه کردن به استقلال بانک مرکزی این موضوع میسر نمی‌شد.

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان و استاد اقتصاد با تاکید براینکه کنترل بانک‌های ناتراز مانع رشد نقدینگی می‌شود، اظهار کرد: نقدینگی که وارد بخش تولید نمی‌شود و به سفته بازی و دلالی و سوداگری منتهی می‌شود به نفع رشد اقتصاد نیست، بنابراین رفع ناترازی بانکی عامل مهمی در کاهش رشد نقدینگی و با ثباتی اقتصاد و نرخ ارز خواهد بود.

نویسنده: میلاد شکری

برگرفته از : https://www.ibena.ir/fa/news/158390

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار