ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آتش بودجه عمومی بر جان دهه سوخته اقتصاد ایران:

0

سایت اقتصادی ایران : واضح وروشن است که تا بصورت مداوم سرمایه گذاری درکشورصورت نگیرد، سخن گفتن ازکاهش نرخ بیکاری ،…ونیزافزایش نرخ رشد اقتصادی مفهوم چندانی نخواهد داشت وهمه تلاشها بایستی در جهت افزایش چشمگیروبی اندازه سرمایه گذاریها انجام گیرد.

یکی از دلایلی که دهه ۹۰ را «دهه سوخته اقتصاد ایران» می‌دانند عملکرد فاجعه‌بار آمار سرمایه‌گذاری در کشور است و فقدان تخصیص بودجه عمرانی در کنار مواردی از جمله تشدید تحریم‌ها و کاهش واردات اقلام سرمایه‌ای، نقشی قابل توجه در این وضعیت را ایفا کرده‌اند.

در این مدت، روند سرمایه‌گذاری با شیبی نزولی همراه شد و و به منفی پنج درصد رسید. به عبارت دیگر، در سه سال پایانی این دهه شوم اقتصاد ایران، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده کفاف جبران استهلاک را هم نمی‌داد و اقتصاد ایران وارد مرحله فرسودگی شد. آمارها نشان می‌دهند که وضعیت در سال‌های اخیر نیز بهبود محسوسی نداشته و جای خالی سرمایه‌گذاری همچنان در اقتصاد ایران حس می‌شود.

بر اساس آمارهای رسمی و با اعلام سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس، در حال حاضر حدود ۸۰ هزار طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که اگر تخصیص اعتبار با روند فعلی ادامه یابد، اتمام این طرح‌ها ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد.

این اتفاق تلخ به معنی از دست رفتن ظرفیت‌های موجود در اقتصاد ایران است. ظرفیت‌هایی که از دست دادن آنها، رشد اقتصادی کشور را به ویژه در بلندمدت با تهدیدهای جدی مواجه می‌کند.

برگرفته از نوشته سهیل ربانی درتجارت نیوز: https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار