ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ضریب پشتیبانی همه صندوق‌های بازنشستگی رو به فروپاشی است:

0

وزیر تعاون گفت: صندوق بازنشستگی‌ای پایدار است که ضریب پشتیبانی حداقل تا ۷ نفر را داشته باشد.ضریب پشتیبانی همه صندوق‌ها رو به فروپاشی است.با افزایش سن امید به زندگی و عدم تامین منابع سالانه صندوق‌های بازنشستگی،کمبود منابع باعث ناترازی این صندوق‌ها شده است.
به گزارش تسنیم، سید صولت مرتضوی در دانشگاه امام صادق (ع) با اعلام اینکه سامانه جدید اشتغال به زودی رونمایی می‌شود، اظهار داشت: این سامانه جدید حاوی اطلاعات دقیق کارجویان است و به راحتی می‌توان صحت اطلاعات شغلی را در آن بررسی کرد. مرتضوی به شرایط روی کار آمدن دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: پس از تنفیذ حکم رئیس جمهوری نخستین بحران پرداخت حقوق بود. دولت قبل بودجه جاری سال ۱۴۰۰ را نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۱۲۶ درصد افزایش داده بود و این در حالی بود که سال قبل از آن رشد بودجه ۴۷ درصد بود.
او با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ بر اساس قانون بودجه آن سال هشت میلیارد دلار برای کالاهای اساسی اختصاص یافته بود، گفت: دولت قبل این میزان را در ۶ ماه نخست همان سال مصرف کرده بود.
مرتضوی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی ۴۰۰ همت کسری داشت، افزود: رئیس جمهوری وقت (حسن روحانی) اعلام کرد بود که اگر کسی بتواند روزی ۳۰۰ هزار بشکه نفت صادر کند، من آن را وزیر نفت خواهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تورم ۶۰ درصدی و سایر مشکلات در سال ۱۴۰۰ و میراث به جا مانده برای دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: زمانی که دولت سیزدهم مسئولیت را به عهده گرفت جمعی از ارادتمندان به جمهوری اسلامی قبول کردند در کنار رئیس جمهوری مسئولیت بپذیرند. افزایش مستمری معلولان در دستور کار است
وی با اشاره به اختصاص ۳۶ هزار واحد مسکونی به معلولان گفت: ساخت ۵۲ هزار واحد نیز برای معلولان برنامه‌ریزی شده است و باید همه تلاش را برای برطرف کردن نیازهای معلولان انجام شود.
مرتضوی با اشاره به اینکه بحث افزایش مستمری معلولان در دستور کار است، تاکید کرد: به دنبال اجرای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر عدم نگرانی بیماران از هزینه درمان هستیم و با افزایش مستمری، معلولان دیگر نگران تامین هزینه معالجه خود نخواهند بود و هیچ مددجویی نیست که نیازمند تجهیزات پزشکی مانند عینک و سمعک باشد، اما این وسایل را نداشته باشد.

منتظر پیشنهاد درباره سن بازنشستگی هستیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم کسانی که در حوزه تکلف اجتماعی فعالیت دارند، یک نظریه متقن در این خصوص اعلام کنند.
مرتضوی تاکید کرد: منابع مالی دولت از فروش نفت، مالیات، معادن و گمرک تامین می‌شود، هزینه‌ها نیز مشخص است؛ چرا ناترازی و تورم به وجود می‌آید، چون توازن وجود ندارد. برای حل مشکل صندوق‌های بازنشستگی چه اقدامی باید انجام داد؟ مرتضوی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی‌ای پایدار است که ضریب پشتیبانی حداقل تا ۷ نفر را داشته باشد. ضریب پشتیبانی همه صندوق‌ها رو به فروپاشی است. با افزایش سن امید به زندگی و عدم تامین منابع سالانه صندوق‌های بازنشستگی، کمبود منابع باعث ناترازی این صندوق‌ها شده است.

روزنامه شهروند

برگرفته از : https://www.pishkhan.com/news/310492/?top_news_table

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار