ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بسیاری از بازنشستگان به دلیل گرانی و تورم و عدم تناسب حقوق با درآمد با مشکل مواجه هستند:

0

افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد،پرداخت حقوق با واسطه به کارمندان دولت اشتباه است.

سرمدی واله گفت: تاکنون رویکرد دولت‌ها نسبت به افزایش حقوق کارمندی و کارگری کاملاً اشتباه بوده است. بنابراین لازم است که برای جبران و کاهش فاصله طبقاتی یک برنامه جدی درنظر بگیریم.

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم متعادل سازی فاصله بین تورم و حقوق کارمند و کارگر در گفت وگو با افکارنیوز بیان کرد: افزایش حقوق های سال اینده بر اساس نرخ تورم ضرورتی است که باید حتما رخ دهد. بر اساس قانون خدمات کشوری، افزایش حقوق سالانه کارکنان دولت و بازنشستگان باید مبتنی بر نرخ تورم باشد.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست شکاف ایجاد شده در جامعه موجب تنزل جایگاه اجتماعی و اقتصادی کارمندان شده و قدرت خرید آن‌ها روز به روز در حال کاهش است که این مسئله ناشی از عمل نکردن به متن قانون در زمینه افزایش حقوق است.

سرمدی واله ادامه داد: تاکنون رویکرد دولت‌ها نسبت به افزایش حقوق کارمندی و کارگری کاملاً اشتباه بوده است. بنابراین لازم است که برای جبران و کاهش فاصله طبقاتی یک برنامه جدی درنظر بگیریم. برای این هدف نباید صرفاً حقوق دهک‌های پایین را افزایش داد بلکه باید حقوق کارمندان و کارکنان دولت را نیز متناسب با تورم ثابت نگه داشت.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پرداخت با واسطه به کارمندان دولت اشتباه است، اظهار داشت: یکی از ایرادات وارده در مدیریت دولت این است که امروز بخشی از هزینه ها به جای پرداخت مستقیم به کارمند، صرف پرداخت به شرکت‌های واسط و وجود چندین نوع قرارداد در یک اتاق اداره دولتی می‌شود.

افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد/ پرداخت حقوق با واسطه به کارمندان دولت اشتباه است

او عنوان کرد: این مسئله ای است که رئیس جمهور نیز به آن معترض بود اما با وجود گذشت ۲ سال از عمر دولت، هیچ تغییری رخ نداده و حتی با طرح ساماندهی نیروی شرکتی نیز مخالفت می‌شود. با این حال عدم افزایش حقوق کارمندان متناسب با تورم موجب شده که کارمندان به فکر شغل دوم باشند و این مسئله از راندمان کاری آن‌ها به شدت می‌کاهد.

سرمدی واله درانتها با بیان اینکه وضعیت بازنشستگان بدتر از کارکنان است، خاطرنشان کرد: بسیاری از بازنشستگان به دلیل گرانی و تورم و عدم تناسب حقوق با درآمد با مشکل مواجه هستند و با وجود مخارج سنگین از قبیل مسائل درمانی و …. از خدمات رفاهی و بسیاری از مزایای دیگر بهره مند نیستند و در عین حال قانون همسان سازی نیز برای آن‌ها اجرایی نشده است. همین مسائل موجب می‌شود که دیگر اقبالی نسبت به کار دولتی در درون جامعه وجود نداشته باشد و بدنه نخبگانی به سمت دیگر حرکت کند.

برگرفته از : https://www.shahrekhabar.com/news/17003823604470

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار