ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رونق اقتصادی چیست؟

0

تعریف رونق اقتصادی:

افزایش و رشد قابل توجه فعالیت‌های اقتصادی یک کشور در یک دوره زمانی، رونق اقتصادی نامیده می‌شود.

افزایش میزان سرمایه گذاری‌ها، افزایش میزان تولید و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال تمام‌وقت و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی جدید، از جمله ویژگی‌های دوران رونق اقتصادی است.

رونق اقتصادی و رشد اقتصادی باعث افزایش تولید ناخالص داخلی می شود، تولید و ایجاد کسب کار در حوزه های مختلف صنعتی ، معدنی و خدماتی می تواند به افزایش اشتغال در جامعه کمک کند و تمام معضلات اقتصادی کشور را می توان با تولید برطرف کرد.

اگر تولید باشد قطعا با افزایش عرضه همراه خواهد بود و نیازهای مردم برطرف می شود و هم با ایجاد رقابت شاهد کاهش قیمت و افزایش کیفیت خواهیم بود.

تولید در تورم و معیشت مردم قطعا تاثیر گذار خواهد بود هرچه تولید در کشور بیشتر باشد قطعا با عرضه بیشتر همراه خواهد بود و تقاضا را جبران می کند که باعث کاهش قیمت ها می شود اما اگر در کشور تولید نداشته باشیم با کمبود عرضه و افزایش تقاضا مواجه می شویم که دلیلی بر افزایش تورم و گرانی است که معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

توان اقتصادی کشور‌های پیشرفته متکی به بخش‌های تولیدی است و بسیاری از کشور‌های پیشرفته با وجود تولید‌های “های تک” و صنعتی حمایت از بخش‌های تولیدی را ادامه می دهند.

رونق تولید نیازمند تولید در مقیاس بزرگ و استفاده از فناوری جدید است که در صورت اجرای آن اقتصاد داخلی در مقابل تحریم‌های بین المللی بیمه می‌شود.

افزایش نقدینگی به خودی خود تاثیر منفی چندانی در اقتصاد ندارد، اما هدایت پول به بخش‌های کاذب اقتصاد مانند خرید فروش ارز و طلا تاثیرات منفی برای اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.

باید شرایطی در کشور فراهم شود تا منابع سرگردان نقدینگی به سمت تولید روانه شود و با افزایش تولید روند اقتصادی کشور شکل پویایی داشته باشد.

 

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار