ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است:

0
مرکز آمار ایران گزارش داد:

کاهش اندک تورم شهریور و رشد اقتصادی ۸ درصدی در فصل بهار،رشد بخش مسکن پس از شش سال.

بنابر ادعای مرکز آمار در شهریور ماه ۱۴۰۲، نرخ تورم سالانه برای خانوار به ۴۶.۱ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، ۰.۶ واحد درصد کاهش یافته است.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل ازایلنا، مرکز آمار ایران در دو گزارش جداگانه درباره نرخ تورم شهریور و نرخ رشد اقتصادی فصل بهار ۱۴۰۲، از کاهش اندک نرخ تورم نسبت به سال و ماه گذشته و افزایش بیش از ۷.۹ درصدی شاخص نرخ رشد اقتصادی خبر داده است.

طبق این گزارش، در شهریور ماه ۱۴۰۲، تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور کاهش اندکی داشته است. منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در شهریور ماه ۱۴۰۲، تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، ۳۹.۵ درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین، ۳۹.۵ درصد بیشتر از شهریور ماه ۱۴۰۱، برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه شهریور ماه ۱۴۰۲، در مقایسه با ماه قبل، ۰.۳ واحد درصد کاهش یافته است.

همچنین بنابر ادعای مرکز آمار در شهریور ماه ۱۴۰۲، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به ۴۶.۱ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، ۰.۶ واحد درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم سالانه کشور در شهریور ماه ۱۴۰۲، برابر ۴۶.۱ درصد است که دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۴۵.۹ درصد برای دهک‌های ششم تا نهم، تا ۴۶.۶ درصد برای دهک دهم است. بر این اساس فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۰.۷ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۱.۸ واحد درصد) ۱.۱ واحد درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر، بر اساس آخرین نتایج حساب‌های ملی فصلی مرکز آمار ایران، تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲، به رقم ۲۱۴۴ هزار میلیارد ریال با نفت و ۱۸۱۸ هزار میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است، که نشان از رشد بیش از ۷.۹ درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و رشد ۶.۱ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در فصل بهار سال ۱۴۰۲ دارد.

نتایج مذکور حاکی از آن است که در فصل بهار ۱۴۰۲، رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی رشد ۴.۶-، گروه صنایع و معادن ۷.۳ و گروه خدمات ۹.۳ درصد نسبت به فصل بهار سال ۱۴۰۱، رشد داشته است.

طبق این گزارش پس از شش سال بالاخره در سال ۱۴۰۲ و در فصل بهار رشد اقتصادی ۴.۷ بخش مسکن و ساختمان کشور رقم خورده است. این درحالی است که طی شش سال گذشته رشد این بخش و سرمایه‌گذاری در آن همواره منفی بوده است.

همچنین خالص تشکیل سرمایه ثابت در بخش ماشین آلات و صنایع در بهار امسال نیز ۹.۷ درصد بوده است که عمدتاً مرتبط با بخش تولید است.

2312311

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار