ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دیابتی‌ها مصرف روزانه این ۱۰ ماده غذایی را فراموش نکنند:

0
متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند که مبتلایان به دیابت نوع ۲، مصرف برخی ماده غذایی را در طول روز فراموش نکنند.

ایسنا نوشت: دیابت مشتمل بر دو نوع است که دیابت نوع یک بیشتر در کودکان و نوجوانان دیده می‌شود و در این نوع دیابت، بدن دیگر انسولین تولید نمی‌کند و در نتیجه فرد باید برای ادامه حیات خود اقدام به تزریق انسولین کند. در نوع دوم دیابت، میزان انسولین در بدن کاهش یافته و با گذر زمان و افزایش سن، از ۳۰ سالگی به بعد در افراد شناسایی می‌شود.

انتخاب مواد غذایی سالم برای کنترل قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بسیار مهم است؛ اما در این میان برخی درمان‌های غذایی نیز وجود دارند که نه تنها قند خون را کنترل می‌کنند، بلکه از عوارض این بیماری نیز کاهش می‌دهند و برای سلامت کلی بدن ضروری‌اند.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند که مبتلایان به دیابت نوع ۲، مصرف ۱۰ ماده غذایی را در طول روز فراموش نکنند:

_ پرتقال: میوه‌های خانواده مرکبات دارای تاثیرات مثبت و طولانی مدت بر قندخون و میزان کلسترول است؛ آن هم به لطف وجود ترکیب ضد التهابی به نام هسپریدین و دوز کافی از فیبر محلول. محققان اعلام کرده‌اند که خوردن میوه‌های خانواده مرکبات، به جای آب میوه آنها، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به میزان بیشتری کاهش می‌دهد.

_ نخود: نخود، لوبیا و عدس، غذاهای شناخته شده با شاخص گلیسمی پایین هستند و برای دیابتی‌ها گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند. با این حال تحقیقات نشان داده که این مواد غذایی خاصیت درمانی هم دارند؛ به طوری که مبتلایان به دیابت نوع ۲ که روزانه یک فنجان حبوبات را به مدت سه سال مصرف می‌کنند، در مقایسه با سایر بیماران، شاهد کاهش مقادیر هموگلوبین A۱c و کاهش فشارخون هستند.

_ شکلات تیره: آیا یک درمان شیرین واقعا می‌تواند قند خون را کنترل کند؟ برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف روزانه مقادیر کمی از شکلات تیره با کیفیت بالا، میزان قندخون ناشتا و فشارخون را کاهش می‌دهد. ترکیبات موجود در این نوع شکلات به نام پلی فنول‌ها، باعث کاهش قند خون می‌شود.

_ وعده‌های غذایی گیاهی: گیاه‌خواری خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. در واقع رژیم‌های غذایی گیاهی به همراه آجیل و حبوبات، سرشار از مواد مغذی هستند و مصرف آنها در طولانی مدت، باعث کاهش هموگلوبینA۱c، تری گلیسیرید و فشارخون در مبتلایان به دیابت نوع ۲ می‌شود.

_ روغن زیتون: مصرف چربی‌های اشباع نشده به جای چربی‌های اشباع و ترانس، یک توصیه کلیدی برای همه افراد است. اما تاثیر مصرف این نوع چربی‌ها در مبتلایان به دیابت نوع ۲ شاید بیشتر به چشم آید. مصرف روزانه روغن زیتون کمتر فراوری شده و بکر، نه تنها با کاهش خطر ابتلا به دیابت همراه است، بلکه اثرات ضد التهابی این نوع روغن، باعث افزایش مصرف گلوکز توسط سلول‌ها می‌شود.

_ سبزیجات حاوی برگ سبز: مصرف این نوع سبزیجات غیر نشاسته‌ای، از قبیل کلم، کاهو، اسفناج و … با کاهش هموگلوبین A۱c همراه است و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در مبتلایان به دیابت تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این سبزیجات حاوی ویتامین‌های A، C و E هستند و منابع خوبی از منیزیم محسوب می‌شوند. بنابراین مصرف آنها باعث کنترل قندخون می‌شود.

_ آجیل و کره بادام زمینی: خوردن پنج وعده آجیل در هفته، با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی در زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ ارتباط دارد و باعث کاهش چربی خون نیز می‌شود.

_ پروبیوتیک‌ها: تاثیر باکتری‌های خوب روده بر قند خون ثابت شده است. برای افزایش باکتری‌های خوب روده، شما نیاز به مصرف محصولات حاوی پروبیوتیک دارید. مصرف پروبیوتیک‌ها سطح گلوکز ناشتا و هموگلوبین A۱c را کاهش می‌دهد.

_ دارچین: مصرف منظم این ادویه محبوب، باعث بهبود حساسیت به انسولین می‌شود و به کاهش قند خون کمک می‌کند.

_ بلوبری: این میوه کوچک آبی رنگ، سرشار از مواد مغذی و کربوهیدرات‌های پیچیده است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن بلوبری، زغال اخته و دیگر میوه‌های خانواده توت، منجر به بهبود حساسیت به انسولین می‌شود. همچنین مواد شیمیایی گیاهی موجود در این میوه‌ها، خاصیت ضد التهابی دارد و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ می‌شود.

برگرفته از : https://ettelaat.com/fa/news/16190

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار