ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

برنامه هفتم توسعه اگر با این مواد به تصویب برسد، سازمان تأمین اجتماعی از دست می‌رود!!!

0
در جلسه‌ی مجازی دبیران اجرایی خانه کارگر مطرح شد؛

حسن صادقی: برنامه هفتم توسعه بحران‌زا است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: برنامه هفتم توسعه اگر با این مواد به تصویب برسد، سازمان تأمین اجتماعی از دست می‌رود و پیامدهای آن بازنشستگان را به کف خیابان می‌آورد.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از ایلنا، حسن صادقی، معاون دبیر کل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در جلسه‌ی مجازی دبیران اجرایی و مناطق شعب خانه کارگر در خصوص برنامه توسعه هفتم گفت: تصور ما این بود که بعد از تلاش‌هایمان برای شناساندنِ مفاد ضد کارگری برنامه هفتم به نمایندگان مجلس، کمیسیون تلفیق متقادعد خواهد شد که این مواد را حذف و یا اصلاح کند. متأسفانه بعد از چند ماه، متوجه شدیم که نه تنها این اتفاق نیفتاده، بلکه حتی موادی مثل استاد شاگردی و افزایش سن و سابقه بازنشستگی حذف شده بود برگشته است. در مورد سازمان تأمین اجتماعی نیز بندهایی مثل، بند ۳ ماده ۴، جزو ۷ ماده ۵، بند الحاقی ۲ ماده ۶ و موارد دیگر مجددا احیا شده است.

وی گفت: پیش از این آقای مصری گفته بودند، که اگر بتوانیم کمیسیون‌های مختلف را برای حذف این مواد متقاعد کنیم، در صحن علنی نیز این مواد حذف خواهد شد اما اگر این اتفاق نیفتاد، هر آنچه در کمیسیون تلفیق تصویب شود در صحن علنی نیز تصویب خواهد شد. خوشبختانه در حال حاضر مجلس، شش ماه دیگر برنامه‌ی ششم را تمدید کرده است و ما زمانِ بیشتری برای مذاکره داریم.

وی در مورد احیای نظام استاد شاگردی گفت: دنیا به سمتِ پیشرفت در حوزه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی می‌رود و آنوقت ما به دنبالِ احیای نظامی هستیم که متعلق به قرون وسطا و عصر گاوآهن است!

صادقی به بند الف ماده ۱۷برنامه توسعه هفتم اشاره کرد و گفت: واریزیِ جرائم وصولی به خزانه‌داری کل و احتسابِ آن به عنوان درآمد عمومی دولت بدونِ حق استفاده دستگاه وصول کننده معنایی ندارد. مگر حق بیمه مالیات است که وصولِ آن را به سازمان امور مالیاتی بدهند؟ اگر این کار خوب بود در سال ۱۳۵۴ که پیشنویش آن نوشته شده بود، این کار انجام می‌شد. سازمان تأمین اجتماعی مستقل است و هیچ وابستگی‌ای به دولت ندارد پس حق بیمه نباید به عنوان درآمد عمومی دولت محسوب شود.

وی تاکید کرد: تقریبا ۸۷درصد از درآمد سازمان را کارگران می‎دهند و باقیِ آن حاصلِ سرمایه‌گذاری است. دولت حتی ۳درصد سهم خود را به تأمین اجتماعی نمی‌دهد و رقم ۷۰۵هزار میلیاد تومان اصل و فرع مطالباتِ سازمان از دولت است.

صادقی گفت: برنامه هفتم توسعه اگر با این مواد به تصویب برسد، سازمان تأمین اجتماعی از دست می‌رود و پیامدهای آن بازنشستگان را به کف خیابان می‌آورد. اگر به دنبال ثباتِ در جامعه هستیم باید به این موضوعات توجه کنیم. تأمین اجتماعی یک خانواده بزرگ بالای۴۳ میلیون نفری را با خدماتِ چند وجهی پوشش می‌دهد و ایجاد خلل در وظایفِ آن بحران‌زاست.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار