ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگران و بازنشستگان زیر چرخ دنده‌های تصمیماتِ اقتصادی خرد شده‌اند:

0
در گردهمایی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مطرح شد؛

درصورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                    ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

حسن صادقی: در مقابلِ واگذاری بانک رفاه ساکت نمی‌نشینیم،در متناسب‌سازی بازنگری شود.

حسن صادقی گفت: متناسب‌سازی ۱۴۰۰ علی‌رغم اینکه سبب افزایش حقوق شد، اما باز هم نتوانست مشکل معیشت را حل کند و بازنشستگان امسال روی نقطه‌ی صفر قرار گرفته‌اند. ما نیازمندِ بازنگری در متناسب‌سازی هستیم و این موضوع را با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز مطرح کردیم.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از ایلنا، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در گردهمایی بزرگ اعضای اتحادیه پیشکسوتان (بازنشستگان، از کارافتادگان، بازماندگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی) با اشاره به مشکلِ معیشتِ بازنشستگان گفت: حقوق بازنشستگان باید مطابق با مواد ۹۶ و۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی و به تأسی از تورم افزایش پیدا می‌کرد که این اتفاق نیفتاد. ما به دیوان و کمیسیون اصل ۹۰ بابتِ دستمزدِ کارگران و بازنشستگان شکایت کردیم اما به نتیجه نرسیدیم و یک دورِ تسلسلی را طی کردیم.

وی گفت: بحثِ مهمِ دیگرِ ما در خصوص متناسب‌سازی حقوق است. متناسب‌سازی ۱۴۰۰ علی‌رغم اینکه سبب افزایش حقوق شد، اما باز هم نتوانست مشکل معیشت را حل کند و بازنشستگان امسال روی نقطه‌ی صفر قرار گرفته‌اند و دستمزد ۲۵ تا ۳۰ درصد عقب مانده است. عامل این وضعیت کسانی هستند که افزایش حقوق را مبتنی بر ماده ۹۶ و ۱۱۱ اضافه نکرده‌اند، به همین دلیلِ اثر متناسب‌سازی ظرف دو سال به صفر رسیده است. پس ما نیازمندِ بازنگری در متناسب‌سازی هستیم و این موضوع را  با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز مطرح کردیم.

صادقی ادامه داد: اگر متناسب‌سازی بر مبنای ماده ۹۶ استمرار پیدا می‌کرد و دستمزد می‌توانست سبد معاش یک خانواده ۳٫۳ نفری را پوشش دهد، دیگر نیاز نبود بر متناسب‌سازیِ دوباره تأکید کنیم، اما چون این اتفاق نیفتاده است، باید متناسب‌سازی بازنگری شود و بعد دستمزد مطابق با ماده ۹۶ تعیین شود. باید تورم واقعی را در افزایش دستمزد در نظر گرفت.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: با استدلال و اعداد و ارقام ثابت می‌کنیم که حاصل متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ در سال ۱۴۰۲ صفر است. حتی با پرداختِ ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی و پرداختِ تفاوت تطبیقیِ ۵۰ تا ۵۵ درصد هم معیشت سقوط کرده است. چراکه ماده ۹۶ و ۱۱۱ تأمین اجتماعی برای بازنشستگان و ماده ۴۱ قانون کار برای شاغلین در تعیین حداقل دستمزد اعمال نشده است.

صادقی گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به کارگرانی که استثمار می‌شود بی‌تفاوت باشیم. کارگران و بازنشستگان زیر چرخ دنده‌های تصمیماتِ اقتصادی خرد شده‌اند. اجتماع و مطالبه‌گریِ امنیت را به هم نمی‌زند، بلکه امنیت توسط دولت و سیاستهای اقتصادی آن به هم می‌خورد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی متعلق به کارگران است اما مدیر آن از سوی دولت انتخاب می‌شود و وقتی این اتفاق می‌افتد آن مدیر دیگر نمی‌تواند از حقوق کارگران و بازنشستگان دفاع کند و تمام انرژی خود را برای دفاع از دولتی می‌گذارد که او را انتخاب کرده است. آقای موسوی شما باید نگهبان منافع ما باشید و به جد در مقابلِ واگذاری بانکِ رفاه بایستید، نه اینکه سکوت کنید و در کنار دولت بمانید. 

صادقی بیان کرد: چرا می‌خواهید بانکی که متعلق به کارگران و بازنشستگان است را دولتی کنید؟ اگر به دنبالِ واگذاریِ سهام این بانک هستید آن را به کارگران و بازنشستگان بدهید. دست در جیبِ مردم کردن، انقلابی‌گری نیست. انقلابی‌گری این است که رضایتِ مردم و به خصوص اقشار ضعیف جامعه را در نظر بگیرید.

وی تاکید کرد: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاستهای ابلاغی کلان، سیاست‌ها باید در جهت حفظ و افزایش دارایی‌های صندوق‌ها به خصوص تامین اجتماعی باشد، این اسناد بالادستی باید چراغ راه مسئولان باشد، اما واگذاری بانک رفاه دقیقا عکس این سیاست است. بانک رفاه بخشی از بدنه تامین اجتماعی است و کسی نمی‌تواند آن را مصادره کند. با واگذاری این بانک سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق دچار مشکل می‌شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: ما باید حافظ منافع صندوق و در واقع حافظ منافع آیندگان باشیم و اگر قرار شد روزی در دفاع از دارایی‌های صندوق تجمع کنیم از شما می‌خواهیم که ما را یاری کنید.

صادقی تاکید کرد: بانک رفاه خط قرمز ماست و ما اجازه نمی‌دهیم آن را به غیر واگذار کنید. اگر به قانون برنگردید و به خواسته‌ی ما توجه نکنید، باید منتظر اجتماع ما باشید. همانطور که رهبر معظم فرمودند، اجتماع و بیان مطالباتِ ما امنیت را برهم نمی‌زند بلکه ضامنِ حفظ نظام است، چراکه در واقع گوشزدی به سیاستِ غلط مسئولان است.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار